Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi får fyre opp en buzzertråd her på forumet til våren og finne flere gode mønstre, teknikker og svar på ting sammen. Kanskje disse konkurransegutta trår til også? Jeg tror de sitter på mye lurerier med synkesnor etc..

Jeg mener det går mest på teknikk med buzzere, det hjelper ikke hvor god flue du har hvis du ikke vet åssen du skal fiske med den!!

Dette er så godt oppfattet, at jeg nesten kunne sagt det selv... :)

Som mye av det nymfefisket jeg liker i stille vann....fluer er fluer, og fortom/teknikk er det viktigste av alt, men for å lære seg det må man ha på skikkelige fluer for troen sin del...og så er jo noe mer effektivt enn annet....til ulike tider.

Er voldsomt glad i buzzerfiske selv blitt...Rune er i så måte en kjempeflink "norskifiserer" av dette fisket så uendelig mange har påberopt seg ekspertstatus i forhold til. Men da har det vært "myggfiske" de har fokus på....og det har jo Rune også...bare det geniale stadiet under vann som er så finurlig :)

Vi har mange knallgode buzzerfiskere i landet, ingen tvil, men å publisere slike "enkle kjøreregler" som Rune har gjort, trengte vi :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

4-5 meter er det vel bare vi som syns er dypt,både fisk,mygg og andre insekter lever da greit dypere enn det.

En undersøkelse i Mjøsa viste jo at det ikke var noe særlig tetthet av fisk før nede på 40 meter,over det var det bare sporadisk i forhold. ;D

Så da kan dere tenke dere hva vi driver å pirker i overflaten etter. 8);D

Gary Borger har forøvrig i sin utmerkede bok Fluer for ørret en notis om fiske med 8 meter fortomspiss under indikator under utøvelse av husmarkfiske(husbyggende vårfluelarver).

Mitt første "møte" med "buzzere" var forøvrig en artikkel på den svenske siden Rackelhanen(Skrevet av normenn!)og da het det Poxybuzzere!pga Epoxyen som myggen ble lakkert med.

Men som det sies over her,Rune sine Buzzere er som små smykker,så da fisker vi med Buzzere! ;)

Hvis jeg klarer og lage sånne flotte my...buzzere da. :D

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

4-5 meter da snakker vi dypt og spesielt når det er i elv. Hvordan rigget du for å fiske så dypt? Synkesnøre, Synkefortom? Ekstremt tunge fluer?

Det er mange år siden jeg drev med denna myggfiskinga. (Gikk litt lei oppi Rena da fiskebestanden der jeg drev med det minket drastisk) Oppsettet mitt var en sinktipp, synkefortom ( husker ikke hvor fortsynkende den var, men i kulpen sto vannet nesten stille og jeg hadde god tid ;D). Ytterst hadde jeg som regel en tung flue. Deretter hadde jeg et par nymfer.

Jeg må bare si da at dette var da fisken ikke vaket, da fisken vaket så fisket jeg 0-1,0 meter under vannflata jeg å ;)

Vi har mange knallgode buzzerfiskere i landet, ingen tvil, men å publisere slike "enkle kjøreregler" som Rune har gjort, trengte vi

Helt enig!

Det er få ting som slår viftende halefinner på blikkstille vann en fin vårdag  

Alldeles helt enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde ett eller annet i Renaelva der jeg fisker for ca 10 år siden, plutselig sluttet fisken å vake på mygg. Da følte jeg ikke at det var noe moro lenger å fiske med myggnymfer. Jeg mistet troen rett og slett på å få fisk med den metoden, så da ble det slutt for min del dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

4-5 meter er det vel bare vi som syns er dypt,både fisk,mygg og andre insekter lever da greit dypere enn det.

En undersøkelse i Mjøsa viste jo at det ikke var noe særlig tetthet av fisk før nede på 40 meter,over det var det bare sporadisk i forhold. ;D

Så da kan dere tenke dere hva vi driver å pirker i overflaten etter. 8);D

Gary Borger har forøvrig i sin utmerkede bok Fluer for ørret en notis om fiske med 8 meter fortomspiss under indikator under utøvelse av husmarkfiske(husbyggende vårfluelarver).

Mitt første "møte" med "buzzere" var forøvrig en artikkel på den svenske siden Rackelhanen(Skrevet av normenn!)og da het det Poxybuzzere!pga Epoxyen som myggen ble lakkert med.

Men som det sies over her,Rune sine Buzzere er som små smykker,så da fisker vi med Buzzere! ;)

Hvis jeg klarer og lage sånne flotte my...buzzere da. :D

Willy

Nå må man skille på småfisk og planktonspisende bestander i vann som Mjøsa og Tyrifjorden, og vann som huser i overveiende grad insektspisende fisk. MYE av insektene fisken beiter på lever på 0-4 meters dyp. BLA. fjørmygg lever pgså dypere.. Dette har selvfølgelig geografiske variasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...