Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

TV'n er på plass. Passe nostalgisk i design er den også ;D.

Håper vi får noen flere svenske venner etter hvert også. Oppga FFS som den beste fiskesiden til min datter som er biblotekar i Helsingborg, hun får stadig spørsmål om hjemmesider på internett. Regner med at det var greit.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅååH! :o

Kjære Rune!

Tusen takk! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Bare hyggelig det vennen  :) Jeg skal lage et par bindefilmer på buzzer seinere.

Har ventet på denne,vettø,veldig bra!

Godt å få så mye konkret på et sted.

Driver forøvrig uttesting av et klekkemønster som kan kompletere buzzere,virker veldig lovende,kommer nok tilbake med mer når mønstre og fiskemetoder er mer utviklet.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune burde få med seg et kamerateam som filmet hans buzzerfiske gjennom året, fra Irland til Norge...hadde blitt den mest sette filmen i heimen min. Jeg er stor fan av bidragene til Rune. Han griper fatt i noe av det mest oversette og krevende fisket som finnes. Men gud bedre hvor gøy når det funker, gøyest av alt. Inkludert vakende stor torsk på rundt 30 kilo, som står helt bak på brekket høyt oppe i elva, og gnafser små klekkere ;D

heia Rune, sier bare jeg.

Ibgen over, ingen ved siden av så langt som jeg har sett.

Egentlig burde Rune komme på konkurranse, dele sin kunnskap, få noe (sikkert ikke mye), og faktisk fiske med flagget på brystet. Det tror jeg faktisk han er allsidig nok til å kunne klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp artikkel Rune :)

For første gang skal jeg fiske aktivt med myggpupper til våren, gleder meg veldig!

Mange ganger jeg har klødd meg i hodet når fisken er vrien i marka.(myggpupper) Føler meg veldig inspirert nå.

Problemet er at det ikke akkurat er sesong, så jeg får kjøre en myggpuppe rigg i frierfjorden. :P

Der vaker det året rundt på mygg.

Enig med Stig, den beste måten er å lære dette via video. Man lærer de trege inntrekka som visstnok er så tregt at man må ha LITT tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp artikkel Rune :)

For første gang skal jeg fiske aktivt med myggpupper til våren, gleder meg veldig!

Mange ganger jeg har klødd meg i hodet når fisken er vrien i marka.(myggpupper) Føler meg veldig inspirert nå.

Problemet er at det ikke akkurat er sesong, så jeg får kjøre en myggpuppe rigg i frierfjorden. :P

Der vaker det året rundt på mygg.

Enig med Stig, den beste måten er å lære dette via video. Man lærer de trege inntrekka som visstnok er så tregt at man må ha LITT tålmodighet.

Dette fikser du lett som er så til de grader opptatt av detaljer ;)

Bare du ikke kjenner draget mot fjorden, og gir det litt tid, så er du blitt "kong Buzzer" før du aner det :D

Tror pinadø du skulle fått flagg på brystet du også... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, det er jo nesten ikke måte på jo.

Jeg skulle hatt moro av å være med på en konkurranse Stig. Mest for å lære noe nytt og se på dere andre.

Blir det noe på Smøla så er jeg ganske sugen på å ta en tur.

Bok?? Vel det er type prosjekt som krever alt for mye tid. Og for en utforing å lage noe som ikke er publisert ørten ganger før..

Filming ja, jeg har noe filming av buzzerfiske. Men da bare på småfisk og ganske ullen kvalitet. Jeg har hatt det på "tapetet" i sommer men har ikke lykkes. Høsten i år ble en stor skuffelse buzzermessig. Dvs. nesten ikke klekkinger i det hele tatt der det pleier å være bra.

Satser på at det blir forhold neste år, skjer det så skal jeg legge ut en snutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh...da har vi noe godt i vente mao :)

Du skulle hatt disse filmfolka til å produsere noe...synd dere ikke benyttet anledningen når dere laga den der Guideline saken noen år tilbake "vått og tørt".

Hank filmfolka inn igjen og fokuser utelukkende på Buzzer...men regner med at dere må holde på en stund med opptak, da for å få det visuelt og informativt, samt kunne treffe ok forhold.

Jeg skal ihvertfall støtte evt prosjekt 100%...til og med sponse....vi kan ha kronerulling. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et konsept som jeg tror mange hadde likt er å lage en norsk versjon av Oliver Edwards sine filmer Essential Skills.

Type fluebinding, fisking, taktikk for norske forhold. Oliver sine filmer er supre for de som vil lære seg fiske og binding. I tillegg er de ok å se på for de som har holdt på ei stønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et konsept som jeg tror mange hadde likt er å lage en norsk versjon av Oliver Edwards sine filmer Essential Skills.

Type fluebinding, fisking, taktikk for norske forhold. Oliver sine filmer er supre for de som vil lære seg fiske og binding. I tillegg er de ok å se på for de som har holdt på ei stønn.

Støtter den. Vanvittig bra filmer!!! (http://www.essential-skills.tv/)

Litt off topic men la ut linken til disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har lett opp buzzere i mange uker nå. Det utvalget Rune har gjort er et veldig bra utvalg / oppsummering av de fluene som er presentert rundt omkring.

Noen som har erfaring med disse fluene utstyrt med tungsteinhode (i rennende vann)?

Ikke akkurat de kule fluene, men en annen liten giftig sak som vi har fisket på "myggdager"...med stort hell i krok 18.

vi tror fisken tar den for å være myggrelatert.

Skal ta den for meg i "kortline tråden" om ikke så lang tid...skal bare ta bilde av flua, og aller helst finne en "myggdag"/forhold å fiske den på, slik at jeg kan vise til teknisk "den dagen".

Kommer snart, sommeren nærmer jo seg med stormskritt :)

Dette er flue som passer meget godt å fiske i rolige partier på "milde" dager hele vinteren.

I USA leser jo man nesten hele tiden om myggspisere vinterstid, rett nedstrøms for store demninger...med "varmt" bunnvann som dominerer øverste partier av slike elvestrekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...