Gå til innhold

Nordisk fiskeutstyr med ny nettbutikk!!


Fjellfiskar

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

dette er noe som er vankelig å svare på.......grunnprinsippet er for meg at den skal se fin ut, og la den utvikle seg finere......tror de gjør dette selv og det kan stå om tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Personlig ville jeg ventet til alt var på plass før jeg la ut det nye designet. Hadde selvsagt laget en enkel informasjon ang dette til brukerene.

Du mener da at det økonomiske tapet av at nettsiden ikke gir et innbydende inntrykk som frister deg til å kjøpe fiskeutstyr i denne perioden, blir større enn det økonomiske tapet av ikke å ha noe nettsalg i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de forhåpentligvis gjort. Men når nettsalget ikke virker er det KRISE omsetningsmessig sett (seff ikke krise... men det er et løpende økonomisk tap som må stoppes da fortrinnsvis heller idag enn imorgen, desto lengre du venter desto mere taper du). Da mener jeg det å få salget igang igjen har topp prioritet, og selv om du leier inn folk til jobben vil du instruere dem KLOKKEKLART om rekkefølgen på prioriteringene.. sånn tenker jeg ihvertfall... Hadde jeg tatt en webprogrammerer på daværende tidspunkt i å lage flotte flash-introer eller noe sånt skulle han sporenstreks fått en annen oppdragsgiver, jeg hadde nemlig gitt ham fyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Den måten man arbeider på er kontinuelig, slik at man alltid har noe liggende klart på en prøveside som kan aktiviseres på timen!

Men denne bedriften kan ikke ta seg råd til det og forhåpentligvis har de så mye å gjøre i butikken at de ikke hr tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort spekulasjoner av sånt ;D ;D

Men staffan, har endel programmeringserfaring selv (assembler/C/C++/VB/VBScript/JavaScript/Java/PHP/MySql/Perl/Basic/HTML/MATLAB og så videre) og du jobber ikke med systemintegrering i photoshop for å si det sånn. Kanhende man jobber kontinuerlig ja, men design og systemintegrasjon er to vidt forskjellige områder. Det er ikke slik at man ikke kan løse en teknisk programmeringsoppgave fordi designerne ikke er ferdige med grafikken.

Jeg mener at om et gassrør lekker, så setter du ikke et team på et forskningsprosjekt for å finne ut hvordan røret kan tettes på en mest mulig effektiv måte, og så røret ser pent ut... du tetter røret med det du har tilgjengelig fort som f... SÅ vurderer du valgmulighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi nå gutta en "break" da!

Ikke nok med at de opplever noe så traumatisk at nettbutikken krasjer rett før julesalget starter og mitt i innsalget for neste år, men så skal de bli utsatt for dette syteriet også.  ;D

Når noe sånt skjer er følgende prioritert:

1. Få nettbutikken opp på beina igjen fort som F.

2. Få nettbutikken opp på beina igjen fort som F.

3. Få nettbutikken opp på beina igjen fort som F.

4. Juster underveis...

Utseendet på en nettbutikk er sterkt overdrevet! Se på Skitt Fiske. Kan det bli enklere? Nesten 16 mill i omsetning i fjor  :rolleyes:  :-*.

Gutta sier jo selv at de skal fikse på ting underveis. det er jeg overbevist om at de kommer til å gjøre, men jeg regner med at de som trenger utstyr handler det de trenger selv med det nye layoutet.

Når det er sagt så setter de sikkert pris på den dugnadsånden som skinner igjennom i denne tråden. Så det er bare å få de kreative cellene i sving og omsette det til filer på harddriven  ;D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi nå gutta en "break" da!

Ikke nok med at de opplever noe så traumatisk at nettbutikken krasjer rett før julesalget starter og mitt i innsalget for neste år, men så skal de bli utsatt for dette syteriet også.  ;D

Når noe sånt skjer er følgende prioritert:

1. Få nettbutikken opp på beina igjen fort som F.

2. Få nettbutikken opp på beina igjen fort som F.

3. Få nettbutikken opp på beina igjen fort som F.

4. Juster underveis...

Utseendet på en nettbutikk er sterkt overdrevet! Se på Skitt Fiske. Kan det bli enklere? Nesten 16 mill i omsetning i fjor  :rolleyes:  :-*.

Gutta sier jo selv at de skal fikse på ting underveis. det er jeg overbevist om at de kommer til å gjøre, men jeg regner med at de som trenger utstyr handler det de trenger selv med det nye layoutet.

Når det er sagt så setter de sikkert pris på den dugnadsånden som skinner igjennom i denne tråden. Så det er bare å få de kreative cellene i sving og omsette det til filer på harddriven  ;D.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi nå gutta en "break" da!

Utseendet på en nettbutikk er sterkt overdrevet! Se på Skitt Fiske. Kan det bli enklere? Nesten 16 mill i omsetning i fjor  :rolleyes:  :-*.

Hadde jeg vært eier av Nordisk Fiskeutstyr hadde jeg satt kjempepris på en tråd som denne.

Og noe av det SKITT FISKE tjener så utrolig på, er nettop det designet de har. Utrolig oversiktlig, rent og lett for sluttbrukeren. Noe man desverre ikke kan si om Nordisk sin side slik den er NÅ. De som ikke ser dette, vil bare ikke se det.

Kan forøvrig si at Nordisk Fiskeutstyr er en av de bedre butikkene jeg kjenner til, så min "kritikk" er ikke basert på noe annet enn at jeg unner de en god nettside. (noe jeg personlig mener dagens ikke er)

Nå visste ikke jeg at dette var en "beta" som var slengt ut når tråden starta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skittfiske.no er ihvertfall ikke noe godt eksempel på en side med et bra design.

Kansje ikke siden som er mest grafisk og inspirerende til fiske generellt. Men at de IKKE har ett godt design basert på at de er en nettbutikk syntes jeg er helt feil.. Sidene er jo utrolig oversiktlige, det er enkelt å gjøre en bestilling og det er mye informasjon til enhver tid.

At siden i seg selv like gjerne kunne vært en handel for noe annet en fiske er jeg enig i. Men at det fungerer? Helt klart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skittfiske.no er ihvertfall ikke noe godt eksempel på en side med et bra design.

Kansje ikke siden som er mest grafisk og inspirerende til fiske generellt. Men at de IKKE har ett godt design basert på at de er en nettbutikk syntes jeg er helt feil.. Sidene er jo utrolig oversiktlige, det er enkelt å gjøre en bestilling og det er mye informasjon til enhver tid.

At siden i seg selv like gjerne kunne vært en handel for noe annet en fiske er jeg enig i. Men at det fungerer? Helt klart

Det er mye info på liten plass på sidene til Skittfiske, men det er også litt av problemet med den synes jeg.

Her er siden til NFisk bedre imo, litt stor tekst, luft mellom elementer, store bilder. Ikke alle som ser like godt heller.

At sidene til Skittfiske ikke er vellykkede går jo ikke an å si, det er jo veldig mange som handler der.

Dette blir smak og behag, begge sidene funker som de skal, men jeg liker NFisks bedre og det var enkelt å bestille med den.

EDIT: Ganske utrolig at det har blitt 5 sider av denne tråden allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye info på liten plass på sidene til Skittfiske, men det er også litt av problemet med den synes jeg.

Her er siden til NFisk bedre imo, litt stor tekst, luft mellom elementer, store bilder. Ikke alle som ser like godt heller.

Helt klart forskjellige smaker ute å går. Og bra er det!

Må bare informere om at for de som ikke ser så godt og trenger mere "luft", finnes det en rekke hjelpe programmer innebygget i de fleste opprativsystem for akuratt dette. Kan være fra forstørret tekst til forstørrelses glass osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Så bra at kompetansen er samlet her inne på ffs.no, kombinert med at vi er midt i målgruppen. Perfect match.

Kanskje noen kan selge sine webdesign/konsulenttjenester til dem?

Det blir dyrt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det må skilles mellom hva som er bra design og funksjonellt design (salg). Til nå har jeg knapt sett en eneste sjappe med noe som likner på supert design og strengt tatt, så har noen av de kuleste sjappene jeg vet om, de kjipeste sidene. Ikke oppdatert og dårlige bilder. Hva forteller det? Jo, de som har god kontakt med kundene sine, kan tillate seg det. De fikser det meste for kundene sine, er oppdaterte og servicemindede, kort sakt litt slik jeg oppfater både Svein og Runar. Opptatt av at folk skal bli fornøyd. Derfor tror jeg de kan ha nær sakt hvilken som helst nettside, bare de har en. For jeg tviler sterkt på at de får noen nye kunder gjenom kun nettsiden alene. Til det har de altfor høye priser og kunder som er på nettshopping, leter etter de beste prisene, de vet jo ingenting om folkene bak?!

De nye som kommer, har hørt det fra andre i miljøet, at dette er en butikk med flinke og hyggelige folk. Når de så er kunder, så bryr de seg ikke en pukk om design, mer om varen finnes og hvor mange som er inne.

Lykke til nfisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...