Gå til innhold

Jeløya


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

Spennende at så mange har engasjert seg for SØ fiske på Jeløy. Er selv født og oppvokst på Jeløy og har fisket området i 15-20 år. Ble dessverre ikke hektet på flue før i fjor vår men nå kan jeg ikke få nok av det. (Ja, jeg vet at dere er fullstendig klar over dette fra før) :P

Har foreløpig kun en 5er stang men skjønner at jeg må investere i en 6er eller 7er til SØ og HA også. Studerer for øyeblikket friluftsliv ved høgskolen i finnmark som slettes ikke er det verste stedet som en start på en lang fluefiskekarriere! Kommer hjem en tur til min vakre ø den 19. april og blir hjemme en ukes tid i påska, kommer sikkert å mase dere til en tur ut for å lære meg noen tips og triks om flue/stang/snøre/snellevalg osv da. Hvor SØ biter vet jeg jo av erfaring fra det fisket som nå kommer i 2. rekke ;)

Fortsett og oppdatere folkens, gjerne med bilder. Deilig å se skiftningene på vår vakre øy :)

Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem fra en pølsegrillingstur med litt fiske attåt,selvfølgelig ingen flex i stanga :P men jævlig gode pølser 8) Når det gjelder forhold kan man fiske nesten hele utsiden-minus noen grunne bukter,fortsatt litt drivis(flak).Mossesundet åpner seg sakte opp nå,fiskbart på Kambosiden og Kongshavn på øya.PS;IKKE KJØR NED BAKKEN HVIS DU IKKE HAR 4-HJULSTREKKER ELLER KJETTING/KNIPETAK I BILEN!! Stor fare for å bli der,hvis ikke....Men,3 mnd nå så er mye gjort :P Mvh Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdatering:

øya er dekket av is nok en gang.

Og for de som tror de finner en open råk, glemm det.

Men bare et lite røsk nordavind så er mye gjort ;)

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=18657.120

      Ja takk jeg merket det da jeg kom dit i morges,kjørt helt fra bærum så skuffelsen var stor når isen lå rundt hele øya. Fant noen åpene plasser lengere ned . null fisk bare digg vær :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute noen timer i dag. Ikke akkurat Jeløya, men Dalstroka innafor. Vel, sånn ca. Son.

Isen slipper om dagen. Deeeeilig! Selv om det lå litt innerst i de luneste vikene enda.

Ser forøvrig bra ut på Jeløysiden og.

Da jeg kom ned, sånn ca. klokka midt på dagen, så blåste det sånn passe.

Etter en stund, så begynte det å blåse sånn ca. litt mer enn passe. Men hadde da fått denget i en time eller halvannen, så det passet godt med en kaffepause.

Hadde prøvd både synk og intermediate. Synk, like mye på grunn av vinden, og at det oppsettet på den snella med stang skyter ut uansett. Men også litt på grunn av litt dypere områder jeg da prøvde ut.

Og akkurat da jeg satt der, og egentlig syntes det var helt OK med kaffe og sol, så -Lord and Behold!, ble det dønn vindstille! T-skjorte-vær, faktisk! Ahhhh...

Var gjennom det meste av fluer, fra lita reke, Pattegris, Jiggy`r, Frede-varianter, til Børstis.

Ikke et tak.

Da sola forsvant, kom vinden så det holdt. Etter litt inspirert baklengskasting, etc, så var det nok.

Men jeg sitter likevel igjen med følelsen av at det var "like ved". Like før, er det helt sikkert!

Konklusjon: En flottings dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...