Gå til innhold

Fluesnøre til Scott G2?


André A

Anbefalte innlegg

Takk for alle tips så langt. De tar jeg med meg. Men fikk plutselig et tips utenfra om RIO Trout LT, nytt av året. Det skal visst være suverent til presentasjoner og er helt minnefritt. Litt dyrt, men det gjør ikke noe ettersom det følger med i prisen på stanga  ;D

Noen som har peil på dette snøret?

Eneste jeg vet er at jeg venter på det samme. Denne linen skal ta over for selective trout linene. Sjekk Rio sine sider for info om snøreprofil osv.

Om jeg ikke husker feil går visst rio ned i pris også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selective trout var ihvertfall en fin line. Den nye LT ser ut til å ha en tapering som minner mye om TT og med en klumplengde på 14 meter  føler jeg meg ganske trygg på at den vil passe glimrende på din nye G2. Nå kan du ihvertfall ikke skylde på utstyret  ;D

RJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååååååååh! Det finnes så utrolig mye spennende på smøye gjennom ringene!

Det er nok alt 2 som er nærmest det jeg tenkte på.

Fisket en sesong med en G2885 og et SA Ultra 4 i WF 5. For meg en særdeles god kombinasjon.

Har også fisket mye med en G884 og en TT 4 som jeg også syntes var god. Men så liker jeg jo bare sånne slappe greier da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper fra statene, både stang og snøre, så det blir vanskelig å prøve :P Men både stang og snøre er såpass bra at det er vanskelig å skyte skivebom  ;D

Høres ut som en veldig grei handel, dette.

Har hatt G2 i #5 selv, og det er et smykke av ei fluestang  :)

Selv brukte jeg bla Wulff TT, Ultra4 og Vision Extreme Distance på denne, og samtlige passet stanga veldig godt.

Det nye LT-snøret fra Rio har jeg kun lest om, men vil bli overrasket om det ikke står veldig godt til denne stanga.

Lykke til  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper fra statene, både stang og snøre, så det blir vanskelig å prøve :P Men både stang og snøre er såpass bra at det er vanskelig å skyte skivebom  ;D

Høres ut som en veldig grei handel, dette.

Har hatt G2 i #5 selv, og det er et smykke av ei fluestang  :)

Selv brukte jeg bla Wulff TT, Ultra4 og Vision Extreme Distance på denne, og samtlige passet stanga veldig godt.

Det nye LT-snøret fra Rio har jeg kun lest om, men vil bli overrasket om det ikke står veldig godt til denne stanga.

Lykke til  :)

Muligens litt naivt spørsmål, men likevel... Jeg begynte som de fleste med en #6 stang. Ettersom jeg fisker mest i skauen(Oslo østmark) der gjennomsnittstørrelse er på rundt 250g, gikk jeg ned til en #4(Scott medium aksjon) for å få litt mer ut av opplevelsen av å kjøre/lande fisk. Etterhvert har det blitt mer elvefiske, og fjellfiske, der sjansen for å treffe litt større fisk er til stedet. Burde jeg hatt en #5 stang i stedet? Hva er fordelen/ulempen med en #5 fremfor en #4? Hvis jeg prøver #6-stanga mi i dag synes jeg det er som å bruke en heisekran med vinsj. Mister all feeling. Er bare å denge i vei... Er egentlig veldig fornøyd med #4, men ser mange som er langt mer proffe enn meg bruke #5 som standard-stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

tror nok en 5er er mere en allround stang til elv, vann og fjell. har 4-5-6 i scott og synes att 4ern blir litt veik når det blåser litt mye. en 5er takler mere vind og du kan fiske større fluer som streamere hvis nødvendig, samtidig som du kan presentere delikat.for sky fisk på blankt vann.etter att jeg fikk 5ern i hus(scott g) er det nok den som er mest i bruk. 4ern på stille dager og små myggfluer til sjørøya.

det er nå min mening, men andre kan nok fortelle deg noe annet. :rolleyes:

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydda litt i bua og fant ut at jeg hadde flere snører som kanskje kan være rimelig brukbare til Scott G2 #4.

Hadde et Rio Gold(lite brukt), et SA Ultra4, et SA Mastery Trout(lite brukt) og et SA Air Cel(ubrukt). Når jeg i tillegg har bestilt det nye snøret til Rio, Trout LT, regner jeg med å finne et som duger  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...