Gå til innhold

Skal kjøpe meg kikkert! Noen anbefalinger?


Tor Arne

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Jeg har denne:

http://www.naturogfritid.no/default.asp?VS=detalj&refs=LISTE&ID=111076&var=!var!O!xki!xnikk!Highgrade!&utnr=0&SOKG=&sql=&Vtitle=Nikon+8x20+HG+L+DCF+WP

Jeg ringte Natur og fritid for å høre hvem jeg skulle velge mellom Leica, Zeiss og Nikon.

Jeg regna med at han skulle si enten Leica eller Zeiss da disse var noe dyrere. Til min store overraskelse fortalte mannen hos Natur og fritid at han ville ha valgt

Nikon utgaven da denne var hakket bedre enn Leica og Zeiss i 8x20 etter hans mening.

Jeg har aldri angret det kjøpet. Fantastisk god kikkert som man får med i lomma og som er optisk meget god.

Forøvrig hadde jeg valgt et 8x20 før 10x25 rett og slett fordi en 10x25 er noe vanskeligere å mestre (holde rolig) når man skal se på de lengste avstandene.

8x20 er også hakke mindre i størelse og ypperlig for fluefiskeren.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne:

http://www.naturogfritid.no/default.asp?VS=detalj&refs=LISTE&ID=111076&var=!var!O!xki!xnikk!Highgrade!&utnr=0&SOKG=&sql=&Vtitle=Nikon+8x20+HG+L+DCF+WP

Jeg ringte Natur og fritid for å høre hvem jeg skulle velge mellom Leica, Zeiss og Nikon.

Jeg regna med at han skulle si enten Leica eller Zeiss da disse var noe dyrere. Til min store overraskelse fortalte mannen hos Natur og fritid at han ville ha valgt

Nikon utgaven da denne var hakket bedre enn Leica og Zeiss i 8x20 etter hans mening.

Jeg har aldri angret det kjøpet. Fantastisk god kikkert som man får med i lomma og som er optisk meget god.

Forøvrig hadde jeg valgt et 8x20 før 10x25 rett og slett fordi en 10x25 er noe vanskeligere å mestre (holde rolig) når man skal se på de lengste avstandene.

8x20 er også hakke mindre i størelse og ypperlig for fluefiskeren.

Terje!

Når jeg tenker meg om, så lånte jeg jo kikkerten din oppå Kvarven i sommer. Kikka på vak på Blomsterenga:) Tror jeg går for en sånn en jeg altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg har denne:

http://www.naturogfritid.no/default.asp?VS=detalj&refs=LISTE&ID=111076&var=!var!O!xki!xnikk!Highgrade!&utnr=0&SOKG=&sql=&Vtitle=Nikon+8x20+HG+L+DCF+WP

Jeg ringte Natur og fritid for å høre hvem jeg skulle velge mellom Leica, Zeiss og Nikon.

Jeg regna med at han skulle si enten Leica eller Zeiss da disse var noe dyrere. Til min store overraskelse fortalte mannen hos Natur og fritid at han ville ha valgt

Nikon utgaven da denne var hakket bedre enn Leica og Zeiss i 8x20 etter hans mening.

Jeg har aldri angret det kjøpet. Fantastisk god kikkert som man får med i lomma og som er optisk meget god.

Forøvrig hadde jeg valgt et 8x20 før 10x25 rett og slett fordi en 10x25 er noe vanskeligere å mestre (holde rolig) når man skal se på de lengste avstandene.

8x20 er også hakke mindre i størelse og ypperlig for fluefiskeren.

Terje!

Når jeg tenker meg om, så lånte jeg jo kikkerten din oppå Kvarven i sommer. Kikka på vak på Blomsterenga:) Tror jeg går for en sånn en jeg altså!

Stemmer det Tor Arne :D

Tror ikke du vil angre ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Valgte monokikkert!

Gikk litt lei av de vanlige kikkertene i 10x25, 8x20 osv. Innen jeg var ferdig med å stille den inn var døgnissen borte. Dugg og tull. Derfor ble det en billig Tasco monokikkert, (siikert kopi fra ebay) men helt fint virker den. Alltid klar :)  Har også en i 16x40. Tar mye mindre plass i lomma og veier mye mindre. Ville sterkt vurdert denne, for den koster ingenting og kan sikkert også oppgraderes til et høyt prisnivå hvis du må legge 5 laken i potten slik enkelte feinscmekere på død og liv skal.

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1311&_nkw=monocular&_sacat=See-All-Categories

http://cgi.ebay.com/TASCO-16x40-Monocular-Pocket-Telescope-Brand-New-/110614183423?pt=UK_Telescopes&hash=item19c11e7dff

Edit: fant Nikon også på ebay nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm . . . Ingen som har anbefalt min "Proffmax" kikkert til 299kr enda, ser jeg . . . Man ser nesten like godt som uten kikkert, og det til en meget hyggelig pris (299kr var tilbud, så man må kanskje ut med 300 nå, men jeg nøler uansett ikke med å anbefale denne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm . . . Ingen som har anbefalt min "Proffmax" kikkert til 299kr enda, ser jeg . . . Man ser nesten like godt som uten kikkert, og det til en meget hyggelig pris (299kr var tilbud, så man må kanskje ut med 300 nå, men jeg nøler uansett ikke med å anbefale denne).

;D ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmmm . . . Ingen som har anbefalt min "Proffmax" kikkert til 299kr enda, ser jeg . . . Man ser nesten like godt som uten kikkert, og det til en meget hyggelig pris (299kr var tilbud, så man må kanskje ut med 300 nå, men jeg nøler uansett ikke med å anbefale denne).

;D ;D

Hej!

Oavsett om du söker en bra eller skarp kikare så är mitt råd att du ska titta på en Canon IS-kikare. Helt enkelt för att detta är en kikarteknologi som får allt annat att kännas "stonage"! Att se saker utan skakningar och med superskärpa är ju vad alla vill ha - men funkar inte utan I.S. (Image Stabilisation) Har själv en Canon 30 I.S. och kan säga att densom inte är nöjd med denna har fel på ögonen!

MVH

Outbacken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm . . . Ingen som har anbefalt min "Proffmax" kikkert til 299kr enda, ser jeg . . . Man ser nesten like godt som uten kikkert, og det til en meget hyggelig pris (299kr var tilbud, så man må kanskje ut med 300 nå, men jeg nøler uansett ikke med å anbefale denne).

;D ;D

Hej!

Oavsett om du söker en bra eller skarp kikare så är mitt råd att du ska titta på en Canon IS-kikare. Helt enkelt för att detta är en kikarteknologi som får allt annat att kännas "stonage"! Att se saker utan skakningar och med superskärpa är ju vad alla vill ha - men funkar inte utan I.S. (Image Stabilisation) Har själv en Canon 30 I.S. och kan säga att densom inte är nöjd med denna har fel på ögonen!

MVH

Outbacken

Denne du mener?

http://www.dinkikkert.no/kikkert/canon/canon-10x30-is

Ikke er den vanntett/værbestendig, og ikke er den støtsikker... ergo, jeg kan ikke ha den ;D

Kikkerten må kunne brukes i lett regnvær... Det tar jeg ikke sjansen på med denne...

Over 3 lapper for 2 minutters bruk.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...