Gå til innhold

Bindestiler


Ruffen

Anbefalte innlegg

Litt morsomt å følge med når folk legger ut fluer her. Ser folk har forskjellig stiler på fluene sine.

Robban binder på sin måte med alle slags matrialer og størrelser. Terje server cdc på det meste, Lars Matisen byr på perfeksjonisme (mange andre og da) Ruffen kludrer det hele til med sine skadeskutte ulldotter. Mange nybegynnere beveger seg mer og mer vekk fra og være en nybegynner som Mr. Hunk. Rune Stokkebekk klemmer og til med noe nytt med gjevne mellomrom, osv-osv.. Mange kunne vært nevnt her.

Morro å følge med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo - jeg ble nevnt i en tråd  ;D8)

Jeg er enig, en del forskjellige stiler. Noen ganger kan det faktisk være litt frustrerende for oss nybegynnere, som også er nybegynnere i selve fluefiskingen. Man er ikke helt sikker på hva som egentlig funker og plukker opp litt her og der, og har så mange forskjellige typer fluer til slutt at det er litt skummelt. Blir så utrolig rotete i boksen, og ingen erstatterfluer (mine har en tendens til å bli borte i buskene, og bør jo ha en lik en i boksen) :)

Men det er selvsagt bare mest kjekt med mange stiler her. Man får sett forskjellige måter å gjøre samme ting på - lure ørreten. Noen har mye på kroken, andre har lite. Noen har mye av et materiale, noen bruker et annet. Noen sverger til et fåtall type fluer, andre binder utrolig mange forskjellige. Felles for alle er at det blir kjempeflotte fluer og mye fin lærdom for oss nybegynnere :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er faktisk litt artig å legge merke til.

Lurer på om det i det hele tatt finnes to fluebindere som har helt lik teknikk ?

Har sett temmelig mange binde fluer "live" jeg, men kan ikke huske å ha sett to som gjør ting helt likt.

Utifra bilder som blir lagt ut her, så er det også litt artig å se de forskjellige særpreg folk har på sine kreasjoner.

Begynner å bli en del mønstre man kan se hvem som har bundet, uten at man visste det på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...