Gå til innhold

Dårlig jobb....


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her ???

Kjøpte meg et selv-byggd eks av Scott G 843/5. En stang som hører til sjeldenetene........

Fikk noen dårilge bilder og beskjed om at stangen var god stand, brukt men god... Stangen var billig og jeg tok sjansen...

MEN!!! det viste seg at byggeren lider av "sjelvende hånd"...Emnet ser ut til å være i strøken stand, mens surringene ser ikke ut!! de er surret i spiral og lakkingen er et kapittel for seg selv... I tilegg har den "sjelvende-hånd" skrevet navnet sitt på klingen og datert ugjærningen...

Bekalger hvis persjonen er aktiv her inne og leser dette, men dette er slett arbeid..

Så til spørsmålet; Snellefeste og kork kan vell fjærnes(har jeg lest..) Kan surringer og lakk også fjærnes? Det er et stort lakket felt over der "signaturen" er..

Dette er jo egentlig et smykke av en stang og fortjener et bedre utseende..

Hjelp :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

hei!

har en custombygd 904/4. har strippa stanga for alt unntatt kork og snellefeste. gikk helt fint det. skjær ett snitt oppå ringfoten og skrell av surringan. brukte kniven forsiktig på lakken som var igjen. gikk lett av. går fint å få av lakken over skrifta også, bare du får en åpning. korken er bare å skrelle av den også. skjær ett snitt i den først.

lykke til

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilegg har den "sjelvende-hånd" skrevet navnet sitt på klingen og datert ugjærningen...

Hehe, nå lo jeg godt :D

Det gjør jeg også innimellom tårene..... klare å ødelegge en så fin klinge ???

Var ute å prøvde "skjønnheten"... du verden for et ørret-våpen, hærlig!!!  Dette er helt klart den beste 3ern jeg har prøvd så langt, uavhengi ant deler.. Kansje bortsett fra noen Winston klinger som venter på en stødig hånd... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilegg har den "sjelvende-hånd" skrevet navnet sitt på klingen og datert ugjærningen...

Hehe, nå lo jeg godt :D

Var det deg jeg solgte den Winston WT 9" #4 til? Har tenkt mang en gang på den stangen....  :'(

Stemmer nok det. Der dumma du deg skikkelig ut må jeg si :D

Du kan trøste deg med at stanga neppe kunne fått et bedre hjem. :) :)

Brukte den store deler av sist sesong, og den fikk virkelig kjørt seg. Makan til stang skal man lete lenge etter!

2kg+ og litt strøm blir i meste laget for stanga, men til normalt elvefiske er det en ren og skjær drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det deg jeg solgte den Winston WT 9" #4 til? Har tenkt mang en gang på den stangen....  :'(

Stemmer nok det. Der dumma du deg skikkelig ut må jeg si :D

Er på rundreise denne stanga, skjønner jeg  ;D

Jeg var siste eier før mender'n, og husker ikke hvem jeg kjøpte den av igjen  ;)

Men ei god stang er det . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det deg jeg solgte den Winston WT 9" #4 til? Har tenkt mang en gang på den stangen....  :'(

Stemmer nok det. Der dumma du deg skikkelig ut må jeg si :D

Er på rundreise denne stanga, skjønner jeg  ;D

Jeg var siste eier før mender'n, og husker ikke hvem jeg kjøpte den av igjen  ;)

Men ei god stang er det . . .

Ja den har satt sine spor...

Har vært innom en nyere Winston serie etter denne, men det er WT som gjelder ;D

Har 3 WT klinger som er underveis, Skal bare innom Sigve en tur.. ;D

Det er en 280, 366 og 476 som kommer :P alle er 2delte ;D... Angrer forøvrig på at jeg ikke fikk fatt i noen DL klinger, leser mye varmt om disse.

Du Tormod har kansje vært borti disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Minner meg om en gammel barnesang.. "Ta den stang og la den vandre" ...eller var det ring? Jaja.

DL4 ja. Hadde en 7,6' #3. Tynne og fine klinger, med medium aksjon. Ble aldri helt fortrolig med akkurat den stanga. En kompis derimot hadde ingen problemer med og håndtere den. Morsom var den utvilsomt, og herlig å drille fisk med.

Føltes mer ut som en #2 stang, men hadde ingen problemer med å bære #3 line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest bmathies

hei!

hvordan gikk det med strippe jobben, fikk du det til. skal ta min egen 4er nå. skifte kork, snellefeste og surringer(igjen).skal prøve å få den mest mulig lik original scott g.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 15 åring (13 år siden) kjøpte jeg meg ei Loomis GLX blanks, 9" #5, som jeg da i iver etter å fiske har kasta på noen ringer...

Overraskende nok  ;D så er vel ikke akkurat surringene her heller noe å skrive brev hjem om.

(til all lykke har jeg hvertfall lest såpass om plassering i forhold til ryggen på stanga, så stanga kaster jo fenomentalt)

Har lenge vurdert å gjøre noe med surringene, og denne tråden inspirerte meg til nettopp det.

... men må vel innrømme at jeg også synes det er litt kult med den umerka, gråsortmatte stanga, med stygge svarte surringer. Er ikke mange som aner hvilken fenomenal stang dette egentlig er  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

legge nye surringer er ikke noe problem, bare være nøye. artig å ha ei stang man har montert selv, og er fornøyd med.

trenger ikke rare værktøyet heller. bruker å ta en pappeske og skjære v spor i hver ende og legger stanga oppi. bruker tråd holderen fra bettinga og legger tråden imellom noen tykke bøker for å få litt motstand. så er det bare å surre ivei.

er tilhenger av surringer med minst mulig glitter og stas.lakkinga er heller ikke noe problem. bruker samme pappeska og snurrer på stanga til lakken har "satt" seg og ikke siger. kan ta litt tid. alt i fra 15 min til 1-2 timer. kommer ant på lakken.

kjærringa lurte fælt på ka jeg holdt på med etter å ha sitti på badegolvet og snurra stang i 2 timer ;D.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

hvordan gikk det med strippe jobben, fikk du det til. skal ta min egen 4er nå. skifte kork, snellefeste og surringer(igjen).skal prøve å få den mest mulig lik original scott g.

bent

Har tatt det verste, bla.a dateringen av ugjærningen og noen "pyntesurringer". Tenkte å fiske med den kommende sessong som den er.. Klarer ikke lavær, den er helt hærlig å kaste med ;D. Så får noen andre ta seg av jobben til neste vinter. Jeg også tror jeg vill ha den mest mulig lik orginalen..tror jeg..

Det var forøvrig ingen problemer å fjærne fanskapen.... Var litt redd for at JUNI 2000 ..... ... skulle stå på stangen til evig tid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...