Gå til innhold

Multe i Norge


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

  • Svar 251
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ja! Er etter det jeg skjønner, norges svar på Bonefish!

Men skal være sær å få på kroken da :P Men gøy det!

Er ikke glad i multer jeg heller, hater de jævla steinene >:(

Multedram er greit da ;D

Stemmer, får veldig tropiske vibber når jeg ser den fisken. Noen som vet hvor sprek den er i forhold til annen fisk?

Har forresten aldri smakt multedram. Men iogmed at -dram er en del av ordet, så skal man ikke se bort i fra det det hadde gått ned på høykant ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Royal :D

Filmen anbefales på det  varmeste...den er rolig og meget stemningsskapende..informativ til de grader.

Det der er gutten sin som virkelig "går på jakt"..

Jeg bestilte meg faktisk ny saltvanns sekser på 9' fra "de jeg har fra før i andre lengder" etter å ha sett den filmen om igjen og om igjen...fant ut at jeg måtte ha redskap i tilfelle jeg plutselig skulle få lyst å jakte multe på grunne sandstrender,  :D

Latterlig, men sant...heldigvis bruker jeg om dagen samme stangen etter sjøaure på lange kast også..

Men jeg ble ihvertfall revet med...skikkelig "kortlinefiske" i sjø...klart det vekket "kortlinemannen" i meg.

Detlajer betyr noe..og det kommer tydelig frem.'

Kjøp filmen og nyt... :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ;D Tror du finner en dram på Polet, heter Laponia eller noe sånt!! Flere sorter ;)

Multe fisket skjer i den aller varmeste årstiden, så da er det jo ikke så mye annet å fiske her i område..

Havabbor er jo mulig da også!

Skal sjekke ut den dvden Wulffiboy ;D

Kult Stig!! Får aldri for mye stenger!

Har en T&T Helix #6, som er rigget for saltvann, tenker det blir Multe stangen min!

Har du funnet\fått noe Multe der du fisker Stig? Hvor nå det måtte være ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk fisk! Jeg har imidlertid aldri klart å få noen av dem selv om jeg har brukt massevis av timer i forsøket.

Når det gjelder filmen det snakkes om så vil jeg faktisk gå så langt som å kåre filmen til Brian Kjær og gjengen til kanskje den beste fluefiskefilmen jeg har sett. Da særlig med tanke på selve stemningsformidlingen og den lysten den skaper til å gå ut å fange de umulige multene.

Når det gjelder multelokaliteter trenger du nok ikke dra så langt Tony, jeg har sett multe på et par av de stedene jeg har mistanke om at du fisker allerede. Observasjonene har likevel vært sporadiske og ikke årvisse så du må nok lete endel på den rette tiden. Kjenner bare til en håndfull lokaliteter der de opptrer hvert eneste år og det er et stykke unna dine områder.

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig sugen på å få Multe ja, virker som en kanon fisk å ha på kroken ;D

Ja jeg regner med at jeg finner Multe på noen av mine fiskeplasser, er vel besøkstiden som er viktigest..

Men Rolf! Hadde du sendt meg en pm, hadde jeg vært evig takknemlig!

Ingen info kommer videre fra meg ;)

Skal se den filmen ja ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

har et varmtvannoråde jeg har fiska etter tykkmunnet multe, men uten å lyktes, har vært stim der i mange sommere.....vestgårdkilen

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D6550020.4289%26lon%3D582447.84375%26zoom%3D15%26layers%3DB0000%26q%3Df%25C3%25A6rder%2520fyr%26offset%3D0%26tab%3Daddress

mudderbunn, bra med ørret der og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et varmtvannoråde jeg har fiska etter tykkmunnet multe, men uten å lyktes, har vært stim der i mange sommere.....vestgårdkilen

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D6550020.4289%26lon%3D582447.84375%26zoom%3D15%26layers%3DB0000%26q%3Df%25C3%25A6rder%2520fyr%26offset%3D0%26tab%3Daddress

mudderbunn, bra med ørret der og

Flott Staffan! Stikker nok innom der i sommer en gang :D

Har du et mer presist tidspunkt de er der på?

Bor du like ved der eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke her fra midten av april! må ha nordnorgeslys

Blir tatt Tykkleppamulte i laksenøtrene hver sommer her i Vestfold. Kjærringvik og rundt mot Viksfjord! De nøtrene står

med ledegarn i fra fjellet og inn i nota, så veit ikke om Multa har litt av samme mønster som Sø og Laks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er spennende Tony!

Hiver meg gjerne på i jakten  ;) Er nok mye i Sandefjord i sommer, så si i fra dersom du skal over på Vestfoldsida så blir jeg med! Hadde vært frekt med en multe eller to på fortommen  ;D Har i alle fall tid av veien til å lese mere om dette og bruke noen timer bak bindestikka, for denne fisken kan jeg ikke stort om dessverre (på høyt tid å gjøre noe med det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult Lars! Fint sommer syssel, surre rundt i bare boksern på Multe jakt :D

Har en plan på fluer Knut, men gidder ikke å ytre så mye om det her, i tilfellet teorien ikke funker :P

Sånn info er gull Geir!

Staffan, du er jo født i helt feil landsdel!!

Ja lyset der oppe er helt fantastisk :D

Sikker på at du ikke er litt same?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fluer tas de på?

Grønne hævnere og Bundskrabere :) Ellers er redtags og andre små nymfer gangbare fluer. Noen går til det skritt å fore dem opp med brød før de kaster en madrassflue ut i etegildet. Litt juks eller helt greit?

RolfJF

Jeg lurer på når du sprekker, og begynner å luske rundt på multeplassene dine med loff i lomma...?!??

Hvor mange multer har du forresten tatt i løpet av to sesonger med målrettet multe-jakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fluer tas de på?

Grønne hævnere og Bundskrabere :) Ellers er redtags og andre små nymfer gangbare fluer. Noen går til det skritt å fore dem opp med brød før de kaster en madrassflue ut i etegildet. Litt juks eller helt greit?

RolfJF

Jeg lurer på når du sprekker, og begynner å luske rundt på multeplassene dine med loff i lomma...?!??

Hvor mange multer har du forresten tatt i løpet av to sesonger med målrettet multe-jakt?

Luringen ;)

Nei jeg har bare blitt så glad i å se på dem at jeg nesten ikke orker å fiske etter dem lengere.. Du burde stikke med å kikke på dem, imponerende fisker i 5-6-7 kilosklassen som har som eneste livsoppgave å terge fluefiskere  ;D

RolfJF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fluer tas de på?

Grønne hævnere og Bundskrabere :) Ellers er redtags og andre små nymfer gangbare fluer. Noen går til det skritt å fore dem opp med brød før de kaster en madrassflue ut i etegildet. Litt juks eller helt greit?

RolfJF

Jeg lurer på når du sprekker, og begynner å luske rundt på multeplassene dine med loff i lomma...?!??

Hvor mange multer har du forresten tatt i løpet av to sesonger med målrettet multe-jakt?

Luringen ;)

Nei jeg har bare blitt så glad i å se på dem at jeg nesten ikke orker å fiske etter dem lengere.. Du burde stikke med å kikke på dem, imponerende fisker i 5-6-7 kilosklassen som har som eneste livsoppgave å terge fluefiskere  ;D

RolfJF

Hehehe, når en såpass kompetent fluefisker som deg er totalt sjanseløs på denne fisken, så gir vel ikke det spesielt gode odds for en nybegynner som meg?! :rolleyes:

Nei, min fisketid er altfor verdifull til at jeg har råd til å havne på multe-kjøret. Jeg har sett hvordan det har gått med andre som har fått multe på hjernen... ;)

Dessuten spiller vel ditt strenge, selvpålagte lofforbud inn. Jeg hadde nok følt meg litt illojal med fòr i lomma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...