Gå til innhold

Larviksområdet 9.mars?


Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på at de fleste stillevann fortsatt er dekket av is desverre! Er ikke mange ukene siden jeg var oppe i et relativt lavt vann, der var isen veldig tykk. I Larvik altså. Tidligste vannet hvor isen gikk (av de vann jeg ferdes til) i fjor gikk i slutten av mars, og da var det en betydelig midlere vinter.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Pa hvasser har det skjedd mye med isen det siste døgnet, jeg har litt tro på at Berger på Svelviklandet kan være åpent pga. strømmen, følg med på http://wms.met.no/icechart/

Etter 22 februar så kan vi forvente at våren begynner å gjøre sitt inntog, jordhelinga gjør at telen begynner å tine underfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var åpent rundt Mølen i perioder selv når det var på sitt verste. Sist jeg forsøkte meg i Sandefjordstraktene (og det var is så langt øyet rakk) så kom det rapporter om åpent vann der, så jeg vil anta at den lille svippturen ut til Mølen fra Larvik kan være verdt turen. Men er vel noen her inne som var der ute i helgen? Er forøvrig en mild uke fremover, så jeg vil bli veldig overrasket dersom du ikke finner åpent vann når den tid kommer  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he, he, he.  Må bare le her,...Når Vulgataen klekker i Mars så blir det tidlig vår???  Lett omskrevet fra Fleksnes, vel.  Tror nok det hjelper med åpent vann mot 10 mars, Larserikm.  Ser åpent vann her og der om dagen, men foreløpig vel langt ute.  Litt sønnavind med 10+ i vind og bølger må vel til for å begynne å rydde opp. Er jo fast is det meste her av det som ligger værbeskyttet.  Så du må nok ut i ytre deler rett mot "havet". Så Rakke-Mølen vil nok være noe som kan vurderes.  Fjordene ligger islagt borsett fra noe brutt opp av isbrytere-ferger, men mye fast is ellers som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle så gjerne møtt deg Lars Erik, men jeg må jobbe.

Sjekk ut Mølen ja, og Omlidstranda. Der er det håp vil jeg tro. ;)

Ring hvis du trenger noen spotter som har levert for meg.

Vestfold kysten er utrolig vakker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...