Gå til innhold

Flueboks, oppevaring av fluer!


Tor Arne

Anbefalte innlegg

Jeg skulle hatt tak i en stor flueboks, eller et flueskrin jeg! Helst klart, med masse rom! Gjerne sånne som brukes til oppbevaring av fluer i butikker!

Noen som veit hvor man kan kjøpe? Begynner å få endel fluer nå, og skulle gjerne hatt system i sakene her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på sånn hobbybutikk for kjerringer. Vi har en lokal her som heter Kontantengro. Der hadde de sånne lommebokser for perler til Kr 75,-

Helt knall pris det og virker som det er mye mer kvalitet over de enn disse som jeg har kjøpt på sportsbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på sånn hobbybutikk for kjerringer. Vi har en lokal her som heter Kontantengro. Der hadde de sånne lommebokser for perler til Kr 75,-

Helt knall pris det og virker som det er mye mer kvalitet over de enn disse som jeg har kjøpt på sportsbutikken.

hobbybutikker er bra, panduro hobby finnes vel de fleste steder og de har noen bra bokser. til en latterlig pris ikke minst. skal ikke si at de som "er" for fluefiske er dårlig, men prisen er stivere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger absolutt ikke å være en "fluefiske-boks"! Gjerne Biltema for den del! Det ligger en hobbybutikk nedi Hamar... stikke innom der å se etterpå!

Hadde vært genialt med noe ala en av disse!

Fluebokssystem.jpg?t=1268839116

Jeg har en av de som står til venstre på bildet.. Mulig jeg kan få tak i en til, skal undersøke litt.. Plass til maaange fluer, men er vel ikke noe særlig mer enn 50 rom.. Så det spørs vel på graden av sorteringsbehov, om det er stort nok for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger absolutt ikke å være en "fluefiske-boks"! Gjerne Biltema for den del! Det ligger en hobbybutikk nedi Hamar... stikke innom der å se etterpå!

Hadde vært genialt med noe ala en av disse!

Fluebokssystem.jpg?t=1268839116

Jeg har en av de som står til venstre på bildet.. Mulig jeg kan få tak i en til, skal undersøke litt.. Plass til maaange fluer, men er vel ikke noe særlig mer enn 50 rom.. Så det spørs vel på graden av sorteringsbehov, om det er stort nok for deg..

Det hadde vært helt sjef! Jeg kommer langt med 50 rom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker denne fra Clas Ohlson, lause vegger, max 20 rom i kvar boks, greit med eit par sånne til å plukke fra og sette i flueboksen som eg tar med på turen...

Bjørnen.

Jeg har 2stk 18-roms Dewitt-bokser som jeg har i vesten! Sånn det er nå, har jeg sikkert 15 fulle fluebokser liggende hjemme! Og det er mye rot! Hadde vært greit å sortert de ned til mønster og størrelse! Da hadde det vært genialt med en sånn reol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut Bjørn. Lager du en slik en til meg også? Eller skal jeg bare plukke fra din?

Hallo Henning, må skryte litt av deg no med tanke på at du spør om å få plukke fra boksen min, vanlegvis

så forsyner du deg bare ;)

Ein god måned til no så må vel det være fullt tenker eg.

Bjørnen.

Bruker denne fra Clas Ohlson, lause vegger, max 20 rom i kvar boks, greit med eit par sånne til å plukke fra og sette i flueboksen som eg tar med på turen...

Bjørnen.

Jeg har 2stk 18-roms Dewitt-bokser som jeg har i vesten! Sånn det er nå, har jeg sikkert 15 fulle fluebokser liggende hjemme! Og det er mye rot! Hadde vært greit å sortert de ned til mønster og størrelse! Da hadde det vært genialt med en sånn reol!

Desse boksene måler ca 300 x 250 mm så dei blir vel store å ha i jakka, ser for meg tre sånne (Døgn, mygg og vårfluer) og så med navn og nr skrevet på lokket.

Bjørnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært genialt med noe ala en av disse!

Fluebokssystem.jpg?t=1268839116

Hvis du er god kunde hos en butikk som har slike sortimentskrin burde de vel kunne skaffe et til deg? Hvis ikke er det sortimentskrin/-skap å få i alle prisklasser hos verktøy-/jernvareforhandlere. Selv må jeg bli flinkere til å binde fluer før noe slikt blir aktuelt, men i tilfelle det blir det en gang, ville jeg eventuelt vurdert noe à la Raacos 6-3 Kabinett. Har ikke funnet akkurat denne modellen hos norske Raacoforhandlere, men regner med at for eksempel Grove Knutsen AS kan skaffe det, og prisen på tilsvarende reoler ser også ut til å være overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger absolutt ikke å være en "fluefiske-boks"! Gjerne Biltema for den del! Det ligger en hobbybutikk nedi Hamar... stikke innom der å se etterpå!

Hadde vært genialt med noe ala en av disse!

Jeg har en av de som står til venstre på bildet.. Mulig jeg kan få tak i en til, skal undersøke litt.. Plass til maaange fluer, men er vel ikke noe særlig mer enn 50 rom.. Så det spørs vel på graden av sorteringsbehov, om det er stort nok for deg..

Det hadde vært helt sjef! Jeg kommer langt med 50 rom:)

Skal se om det er mulighet å få tak i en til der jeg fikk min jeg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...