Gå til innhold

Chestpack


Gjest Hermansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hermansen

Hei folk

 

FUnderer på å skaffe meg en chestpack eller hva nå de heter :) Jeg skal ha en veske på magen/brystet under vading. Under fiske i stille vann/mye gåing kan jeg tenke meg å kunne slenge den bak på ræva.

 

Noen tips?

 

Har sett litt på Fishpond waterdance men finnes sikkert en haug andre varianter som er bra. Men viktig er det i allefall at jeg må kunne bruke den bak og foran. Funke ved vading. Ha god plass til 3-4 fluebokser + alt annet skrap man har med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt fishpond waterdancen, og den virker veldig bra ! God plass til allt man skal ha med seg, og fungerer godt både på brystet og magen / ræva. Har ikke fått testet den så mye enda, siden den ble kjøpt i vinter.

 

Ellers ser Clear Creek sakene greie ut, og ganske mye rimeligere.

 

- Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais Hermansen , jeg skaffet en Fishpond's Backwater Vest Pack fra http://www.theflyshop.com , denne kom på omlag 750kr, den er rommelig, behagelig i bæretøyet + mye fixe detaljer. Som mye ellers er det morro med prissammenligning på utstyr her og over dammen, en noe tilsvarende WJ chest pack kommer på ca 2 høvdinger her til lands.Jeg kombinerer denne med et magebeltegreie med lommer i og har vel utstyr som et middels flyttelass med meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Fishpond sin Waterdance. Er godt fornøyd med den etter å ha brukt den et år eller halvannet. God plass til alt jeg skal ha med ihvertfall. Men som du sier; sikkert mye bra på markedet. Styr bare klar av "billigmodellene" så sparer du deg for endel ergrelser.

 

Mvh

rjf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Jeg har også Fishpond sin Waterdance. Er godt fornøyd med den etter å ha brukt den et år eller halvannet. God plass til alt jeg skal ha med ihvertfall. Men som du sier; sikkert mye bra på markedet. Styr bare klar av "billigmodellene" så sparer du deg for endel ergrelser.

 

Mvh

rjf

 

Og den fungerer greit rundt hele kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har guideline sin chest pack, og er kjempefornøyd med den, rommer det jeg treng av fluebokser (2,3,4.. 5 :oops: av og til) og alt det jeg har bruk for av småsnacks. anbefales!! bruker dn både på brystet og på hofta. har ikke noe link til den, men den har samme utseende som den Fismen fiska med i Tørr1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermansen,

Og den fungerer greit rundt hele kroppen?

 

Ja nå har jeg ikke prøvd den rundt knærne enda men jo, deg synes den fungerer greit på brystet på magen og på rumpa med :) Har ihvertfall ikke funnen noen åpenbare svakheter.

 

Uten at jeg skal skryte på meg å ha prøvd det som finnes på markedet.

 

Mvh

rjf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Hermansen

Da har jeg fått min, ser skremmende perfekt ut til mitt formål, virker som en meget gjennomtenkt greie.

 

Funnet 1 ting som irriterer meg men ei saks fixet det rimelig fort :)

 

Så er det det viktigste igjen da, fungerer den ute i skogen, finner jeg vel ut av.

 

Ellers 9 fluebokser får du plass til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har kjøpt meg en Fishpond Blue River (lillesøstra til Waterdance) og den virker meget solid. Får plass til det meste også. Kosta litt, men etter dårlig erfaring med billigmerker (cool water vest som røyk i alle sømmene i løpet av en mnd for eksemper), kjøper jeg kun kvalitet heretter. Mer hendig med chestpack enn vest også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...