Gå til innhold

Gavmildhet og glade 11-åringer


Jan R. Abrahamsen

Anbefalte innlegg

Synes jeg må skrive noen ord om det ovennevnte. For en tid tilbake la jeg inn et svar på en post under selges-forumet, hvor det skulle gis bort en fluestang til en som behøvde en. Underveis i prossessen fikk jeg en pm fra Geir Johansen, som mente at han hadde en stang som passet bedre for en 11-åring. En 7,6 fot Edge i klasse tre, med snelle og snøre på kjøpet. Jeg takket selvfølgelig ja, og mottok senere utstyret i posten. Et fantastisk flott utstyr, stang med trekk og tube, en snelle man knapt kan se er brukt, om den i det hele tatt er det, med nytt snøre og løkke montert. På toppen av det hele slang Geir med tre nye fortommer, og en rumpetaske til å tre på beltet fra Vision. En gavmildhet utenom det vanlige, fra en jeg ikke kjenner, og Geir kjenner heller ikke guttungen som idag har fått dette.

Junior heter Elias, og har valgt fluefiske som oppgave i 4H. Som gammel 4H'er, og god venn av hans foreldre, har jeg påtatt meg oppgaven med å være hans fagleder. Vi har satt et mål for oppgaven hans, og det er å få en fisk på en flue han har bundet selv. I det ligger det ganske mye, og får vi til det så skal vi begge være fornøyd. Vi har så smått kommet igang med fluebindingen, og han er bedre til å binde enn jeg egentlig hadde grunn til å håpe på. Idag har vi bundet maur, og han binder flotte fluer uten stort annet en tips fra meg. Jeg binder ikke for han, og fluene hans er jeg ganske sikker på at han kommer til å få fisk på.

Legger ved et par bilder av en ung mann, som har fått en utstyrsmessig fantastisk start på en eventuell fluefiskerkarriere, så får fremtiden vise om interessen varer...

post-634-13949876360087_thumb.jpg

post-634-13949876360821_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...