Gå til innhold

SØ pers i år?


Åge

Anbefalte innlegg

Inspirert av liknende tråd for innlandsørret tenkte jeg å lage samma for den salte slektningen ;D

Hva er deres Sjø-Ørret pers og blir det ny pers i år?Hva skal du evt gjøre for å slå persen din, nye fluer teknikker,fisketider og plasser?

Jeg ligger på 4,5 som pers og må si jeg har liten tro på at den brister i år. Så ifjor en del fin fisk som gikk og beitet ute på 50 m. i et strømbelte, blir gøy å se om jeg klarer å lure noen av de gutta i år.

Satt meg som mål å tippe 3 kg grensa, så får alt over det være rein bonus :)

Skal fiske mindre på plasser som jeg vet snittvekta er lav, og heller få færre men større fisk. Sjøkart og google earth har blitt brukt flittig i vinter og jeg har prikka ut noe spennende plasser som kombinerer dypt vann med grunner og hvor det er sannsynlig at de store gutta sveiper innom på næringssøk.

I fjor fant jeg ut at en del plasser er helt avhengige av en spesiell vindretning for å fungere, så skal være mye mer oppmerksom på dette i år.

Når det gjelder fluer har jeg laget noen nye som er en kombinasjon av Jiggy og grå frede som ser svært giftige ut. Ellers blir det gode gamle travere i form av Jiggy,juletre og Runars deciever.

Vi får se om det blir en god sesong...jeg har trua i hvertfall ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at jeg slår noen pers i år. Har 5,5 i fjorden som pers men den er fra Sognefjorden, fra den gang da det var bra fiske der. Og fisk derfra er jo nesten som juks og regne ;D ;D Oslofjordpersen er på 4,6. har ikke sett snurten av slike fisker på lenge, men det blir da noen turer til i Oslofjorden så man vet da aldri :)

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CauseForAlarm

Slo nettop persen med en 1kg da den forrige var 2kg tatt i bunnefjorden. og min nåværende på 3,1kg på jeøya

taktikken fremover:

Mere fisking

mere taktikk

mere fluebinding

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persa med den SØ på 2,1 på Jeløya i påsken, og dagen etter med den på 2,3 :D

Gir meg jo ikke der! Når flere her har perser på 4, 5 og kanskje 6 kilo så har man jo et mål og en drøm!!!

Så håper det blir en skikkelig rugg snart!! Og nå som jeg blir helgepappa så får jeg jo mye tid til å drive med det jeg brenner for!!!!

Mer kunnskap, mere fluebinding og mest fiske!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Larser`n. Den persen blir tatt i morgen, en eller annen tid før 1930 ;D

Min SØ pers ser dere i avataren min. Ikke verdens største, over kiloen. Men fy fadern for en deilig opplevelse for en kar som har drevet med fluefiske i underkant av et år! Men som sagt, så skal sjøørreten en få slite stort i helgen........ håper det i hvertfall....  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Larser`n. Den persen blir tatt i morgen, en eller annen tid før 1930 ;D

Min SØ pers ser dere i avataren min. Ikke verdens største, over kiloen. Men fy fadern for en deilig opplevelse for en kar som har drevet med fluefiske i underkant av et år! Men som sagt, så skal sjøørreten en få slite stort i helgen........ håper det i hvertfall....  :)

Gleder meg stor til helgen! Skal ikke lage for mye OT, men du har å vente til jeg kommer meg ned til Bohuslän før du dypper snøret ellers blir det buksevann!  ;D ;D Blir pers i helgen Knut! Forhåpentligvis på oss begge!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Larser`n. Den persen blir tatt i morgen, en eller annen tid før 1930 ;D

Min SØ pers ser dere i avataren min. Ikke verdens største, over kiloen. Men fy fadern for en deilig opplevelse for en kar som har drevet med fluefiske i underkant av et år! Men som sagt, så skal sjøørreten en få slite stort i helgen........ håper det i hvertfall....  :)

Gleder meg stor til helgen! Skal ikke lage for mye OT, men du har å vente til jeg kommer meg ned til Bohuslän før du dypper snøret ellers blir det buksevann!  ;D ;D Blir pers i helgen Knut! Forhåpentligvis på oss begge!  ;)

Tommel opp!

Dessuten blir isbiter i whiskyglasset det eneste jeg skal dyppe i første omgang ;D

Kanskje prøve å få dyppa`n i en svensk tjej litt uti de sene nattetimer også. Øhøhøhø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Larser`n. Den persen blir tatt i morgen, en eller annen tid før 1930 ;D

Min SØ pers ser dere i avataren min. Ikke verdens største, over kiloen. Men fy fadern for en deilig opplevelse for en kar som har drevet med fluefiske i underkant av et år! Men som sagt, så skal sjøørreten en få slite stort i helgen........ håper det i hvertfall....  :)

Gleder meg stor til helgen! Skal ikke lage for mye OT, men du har å vente til jeg kommer meg ned til Bohuslän før du dypper snøret ellers blir det buksevann!  ;D ;D Blir pers i helgen Knut! Forhåpentligvis på oss begge!  ;)

Tommel opp!

Dessuten blir isbiter i whiskyglasset det eneste jeg skal dyppe i første omgang ;D

Kanskje prøve å få dyppa`n i en svensk tjej litt uti de sene nattetimer også. Øhøhøhø

Skal ikke ha is i whiskyen Knutern... kanke vanne ut godsakene. Men nok OT. Sees mer eller mindre edru i morgen kveld! Om ikke annet skal i alle fall børstemarken stripes utpå kvelden  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Larser`n. Den persen blir tatt i morgen, en eller annen tid før 1930 ;D

Min SØ pers ser dere i avataren min. Ikke verdens største, over kiloen. Men fy fadern for en deilig opplevelse for en kar som har drevet med fluefiske i underkant av et år! Men som sagt, så skal sjøørreten en få slite stort i helgen........ håper det i hvertfall....  :)

Det bilde tok jo jeg og da var du fortsatt sjelven  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

har 6 kg blank som pers fra 3 år tilbake, bare 5 kg i fjor 8). satser på å bikke 7 i år ;D. har sett att det er mulig å få mye større fisk enn 6 tell å ta flua der jeg fisker, ikke sant tony 8).

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pers er på hele 1,6 kg, så det skulle vel ikke være umulig ;)

Men da må jeg antagelig ut og fiske... Gikk kraftig lei sjøørretfiske da jeg bodde i Trondheim, og har bare vært på sporadiske turer de siste 5 årene.

Har hatt elendig fiske i Oslofjorden de gangene jeg har prøvd.

Men jeg ser at folk tar mye fin og fisk i år, så jeg får vel ta meg et par turer. Bra kastetrening er det jo, om ikke annet.

Er det flere enn meg som har inntrykk av at sjøørretfisket på Østlandet har vært meget bra i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

har 6 kg blank som pers fra 3 år tilbake, bare 5 kg i fjor 8). satser på å bikke 7 i år ;D. har sett att det er mulig å få mye større fisk enn 6 tell å ta flua der jeg fisker, ikke sant tony 8).

bent

Håper du mente det ironisk...

jada gjorde det, ikke blitt så blasert enda ;D. får se når man bikker 7kg 8)

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor mye den veide. Tatt på Hvaler på begynnelsen av 90-tallet. Kastet seg over en muddler minnow som jeg stripet i overflaten en forsommernatt på en øy utenfor Arisholmen (til dere som skal på Fredrikstad-treffen, så heter den øygruppa Johan-holmene på lokalsk). Hadde ikke vekt, men den bøyde seg godt i håven, og endte på middagsbordet (C&R var jeg ikke kjent med da). Siden det, har SØ-fiske vært en dødgreie for meg, med en og annen slenger på halvkiloen eller deromkring.  :-[  At jeg ikke fisker så mye i sjøen har kanskje litt med saken å gjøre. Eier ikke tålmodighet, og irrterer meg bare over at jeg kaster så latterlig kort i forhold til gutta med slukstang ;) Får vel prøve en tur eller to denne våren også når børstisen svermer som mest intenst, og det kan godt hende det blir rekord ettersom den forrige bare er et vagt, men godt og uveid minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 6 kg blank som pers fra 3 år tilbake, bare 5 kg i fjor 8). satser på å bikke 7 i år ;D. har sett att det er mulig å få mye større fisk enn 6 tell å ta flua der jeg fisker, ikke sant tony 8).

bent

Er ikke noe ironisk over det i det hele tatt!!

Fullt mulig med svæær fisk der ;D

My home town 8)

Sleit en for et lite år siden, 7-8 kg..

Og en året før!!

Fuck den plassen er min forbannelse, aldri fått sjøørret over 4 kg på land der :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...