Gå til innhold

Sit on top kajakk på vei.....


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Denne ble bestillt i dag og jeg gleder meg som en unge :D

Islander-thestrike.jpg

islander-kayaks-strike-angler-2.jpg

Har hatt lyst på en Sit on top i mange år men ikke funnet den rette..... før nå :D

Dette er en Dagger/Islander Sit On Top og den er ferdig rigget med stangholder samt kommer med skott og muligheter for å få med seg vantette poser etc.

Den er etter hva jeg har hørt meget stabil (enda mer stabil enn Dagger Delta og det sier litt), lettpadla og er i følge ryktene meget god motstrøms.

Det beste er allikevel muligheten til enkelt å komme inn og ut, det er bare å skritte over. Her er ingen sittebrønn og man kommer enkelt ut av den på grunt vann etc noe som kan være en stor fordel.

Jepp..... jeg gleder meg :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Brukte denna i en måned i Belize. Utrolig fin fiskekayakk! Enkel å manøvrere og går lett i vannet. Padla mye i hissig motvind.. Du kommer ikke til å angre. Det går faktisk an å stå i den, uten at det anbefales, og kanskje ikke akkurat i Rena;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Brukte denna i en måned i Belize. Utrolig fin fiskekayakk! Enkel å manøvrere og går lett i vannet. Padla mye i hissig motvind.. Du kommer ikke til å angre. Det går faktisk an å stå i den, uten at det anbefales, og kanskje ikke akkurat i Rena;)

Høres veldig bra ut :D

.... for the record.... jeg kommer ikke til å stå i den :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Den så spennende ut. Blir moro å høre dine erfaringer med den. Om den virkelig både er mer stabil og bedre i motstrøm enn Daggeren så er det jo virkelig et funn av en kajakk. Er jo tross alt lettere med vadebukser med en sit on top.

Er vel store muligheter for at du kan ta den vurderingen selv i løpet av sommeren, Oddbjørn ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så spennende ut. Blir moro å høre dine erfaringer med den. Om den virkelig både er mer stabil og bedre i motstrøm enn Daggeren så er det jo virkelig et funn av en kajakk. Er jo tross alt lettere med vadebukser med en sit on top.

Er vel store muligheter for at du kan ta den vurderingen selv i løpet av sommeren, Oddbjørn ;D ;D

Terje!

Det høres bra ut  :D

Var det Eian Fritid du bestilte fra? Har Delta gått ut av produksjon, ser de ikke har den lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Den så spennende ut. Blir moro å høre dine erfaringer med den. Om den virkelig både er mer stabil og bedre i motstrøm enn Daggeren så er det jo virkelig et funn av en kajakk. Er jo tross alt lettere med vadebukser med en sit on top.

Er vel store muligheter for at du kan ta den vurderingen selv i løpet av sommeren, Oddbjørn ;D ;D

Terje!

Det høres bra ut   :D

Var det Eian Fritid du bestilte fra? Har Delta gått ut av produksjon, ser de ikke har den lengre.

Dagger Delta er en saga blott og det sureste er at de har kasta støpeforma. Dama på eian var lettere fortvila over det. Mistenker at hun kunne tenkt seg å kjøpt den

fra Dagger :)

Svaret er Ja, sit on top`n er fra Eian Fritid :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Terje. Den så jævli digg ut. Det kan være artig og sammenligne min med din til sommer for å se hvor mye bedre den går motstøms enn min. Jeg er jo ræva på å padle da så hva jeg kan få gratis i form av fart i motstrømspadling er en stor jatakk. Blir kanskje ny på meg og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Grattis med ny  farekost Terje ;D. Lure kanskje på og selge Dagger'n for å kjøpe en slik selv, men vi får se ;)

Takker for det Jan Erik og en stor takk tilbake :D...... du vet hva jeg mener ;D

Sigve:

Du får selvfølgelig muligheten til å avjøre det sjæl i sommer :D :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Me like!  ;D

Her må du følge opp med fyldig rapport etter jomfruturen! Ser gjerne en film når du tar en eskimorulle (høhøhø)  :D  ;D

Grattis med flott investering!  :) (litt fristet til å gjøre det samme for å si det pent)

Blir digg å prøve en eskimorulle i den her ja :D :D

Takker så mye Larser`n :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Grattis med ny doning Terje!! Ser snadder ut den der  :D

Og by the way Jan Erik eller Terje. Undertegnede kunne godt tenkt seg å kjøpe en billig Dagger Delta  ;)

Stian

Takker så mye Stian. Du skal få låne min gode gamle Dagger Delta når du stikker innom Kvarven, men den har jeg tenkt å beholde.

Kjekkt å ha et par kajakker liggende på Kvarven, det er alltids noen som blir glad for det :D

Pål:

Som musikk i mine ører, og JA... jeg gleder meg :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en maken i fjor. Gled deg :) PS. de på Eian Fritid er fluefiskere selv

Bra argument Pål, det er det mange av oss som er ;D ;D ;D

Bra at "vi" som fisker med flue kan anbefale gode produkter.

jeg bruker min kajakk i sjø/vann/elv...mye synkelinefiske, drivankerbruk/dregg.

I det hele tatt nødvendig med noe som gir mye komfort og allsidig lykke.

Derfor gratulerer jeg Terje med ny farkost....du blir sikkert en lykkelig mann, nye ting pleier være gøy.

jeg satt å padlet i sit on top for noen sesonger siden...Noe Ultimate kajakk for mitt vedkommede blir det aldri, men sit on top utgavene til wilderness, Heritage...ja og denne daggern er noen som liker.

Spesielt de som dorger/kaster sluk ser ut til å digge dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Prøvde en maken i fjor. Gled deg :) PS. de på Eian Fritid er fluefiskere selv

Bra argument Pål, det er det mange av oss som er ;D ;D ;D

Bra at "vi" som fisker med flue kan anbefale gode produkter.

jeg bruker min kajakk i sjø/vann/elv...mye synkelinefiske, drivankerbruk/dregg.

I det hele tatt nødvendig med noe som gir mye komfort og allsidig lykke.

Derfor gratulerer jeg Terje med ny farkost....du blir sikkert en lykkelig mann, nye ting pleier være gøy.

jeg satt å padlet i sit on top for noen sesonger siden...Noe Ultimate kajakk for mitt vedkommede blir det aldri, men sit on top utgavene til wilderness, Heritage...ja og denne daggern er noen som liker.

Spesielt de som dorger/kaster sluk ser ut til å digge dem ;)

Og siden alle fluefiskere er en stor familie så støtter vi hverandre etc. mente jeg da..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en spændende ny tilføjelse til din voksende flåde af fiskefartøjer, Terje  ;)

Til lykke med den.....og hvis du beholder den gamle Dagger, så vil jeg prøve den en af dagen i Rena (tager også selv en oppustelig kajak med, som min far har købt...skal prøves deroppe)

Tak for billederne fra Rena forøvrigt.....

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det som er så deilig med www.eian.no og deres produkter er at de har eget verksted, og ikke bare verksted, Stein Eian må regnes som en av de spesialistene her i landet på de fleste materialer, alt fra carbon til Polyethylen......og kan de fleste nei alle reperasjonsmåtene. Det er alltid svært hyggelig å komme dit, enten du møter beskjedene Inger Line eller den meget utadvendte  Stein. Det jeg vet er at uansett merke så selger de ikke dritvarer der i butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker for gode tilbakemeldinger. Kajakken ligger nå bare å venter på at jeg skal få henta den :D

2m:

Den vurderingen skal du få ta selv, for du stikker vel nedom i sommer også ;D

Torben:

Klart du skal få prøve.... begge to hvis du vil :D

Stig:

Jeg er faen ingen slukfisker og dorger  ;D ;D ;D ;D

Anders:

Da må jeg se hvordan det går med deg først :D

Omland:

Den koster 8600 kroner.d

Marius:

Stikk nedom Kvarven så kan du prøve den :D

Staffan:

Ja Eian er suverene og en sann fornøyelse å handle av.

Sete i den gamle kajakken har blitt fullstendig ødelagt og folka på eian skal tilpasse et nytt sete til meg for en god pris.

Har bare gode erfaringer med Eian og de er alltid imøtekommende og service innstiltt når man ringer.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...