Gå til innhold

Sit on top kajakk på vei.....


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Farkosten burde vel døpes også, synes du burde invitere til navnekonkurranse Terje.  Eneste jeg kommer på i farta er SOTHøna.  ;D

Måtte redigere litt frem og tilbake med punktum, bindestek osv.  :)

Den får nok mer sannsynlig navnet:

Strike - the dry fly :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

Fin plass til garnbakken i akterenden på den der.  Båtfiskere altså.  :rolleyes:;)

Fisker ikke fra kayakk, Jørn ;D

Jan Erik:

Ser for meg at den camoutgaven blir dødsstiiiilig :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jan Erik:

Ser for meg at den camoutgaven blir dødsstiiiilig :D

Terje!

Nå høres døkk akkurat ut som to fjortiser som diskuterer de nyeste motene ;D

Vi er fjortiser når deg gjelder fluefiskegadget Sven Erik, det visst du vel ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner kalesje og en liten kjøkkenkrok, det er kanskje ekstrautstyr?

Helt klart ekstrautstyr ;D

Terje!

I mellomtida kan du jo rigge deg til med en paraply av den store typen, lik den de finere fruene brukte på rotur i gamle dager.  Litt stil bør man unne seg.

Den kajakken ser innmari lettpadlet ut Terje, adskillig mer enn Native'n min.  Men jeg liker komfortnivået og får heller konsentrere meg om å drive nedstrøms.  ;D  Litt seriøst...jeg leker faktisk litt med tanken på å selge'n og bruke pengene på en skikkelig kano istedet.  Ikke som erstatning, jeg tror den hadde blitt brukt mye mer.  Kajakken blir brukt kun et par helger i året, resten ligger den i hagen.  Men ingenting slår det å drifte nedstrøms Renaelva...så det er slett ikke sikkert jeg bestemmer meg for å selge.

Uansett, gratulerer så mye med en innmari flott farkost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Savner kalesje og en liten kjøkkenkrok, det er kanskje ekstrautstyr?

Helt klart ekstrautstyr ;D

Terje!

I mellomtida kan du jo rigge deg til med en paraply av den store typen, lik den de finere fruene brukte på rotur i gamle dager.  Litt stil bør man unne seg.

Den kajakken ser innmari lettpadlet ut Terje, adskillig mer enn Native'n min.  Men jeg liker komfortnivået og får heller konsentrere meg om å drive nedstrøms.  ;D  Litt seriøst...jeg leker faktisk litt med tanken på å selge'n og bruke pengene på en skikkelig kano istedet.  Ikke som erstatning, jeg tror den hadde blitt brukt mye mer.  Kajakken blir brukt kun et par helger i året, resten ligger den i hagen.  Men ingenting slår det å drifte nedstrøms Renaelva...så det er slett ikke sikkert jeg bestemmer meg for å selge.

Uansett, gratulerer så mye med en innmari flott farkost.

Takker så mye Hans Jørgen :D

Gleder meg som en unge til å sette denne på Renaelva :D

Du skal få prøve noen turer i sommer, kanskje du da legger vekk tanken om Kano for godt ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tenkte jeg skulle kjøpe denne:

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/productdet.asp?gid=46&subgid=49&wwwalias=eianfritid&pid=1330

Så bare roper jeg over til Terje når jeg passerer han i hardstrømmen nedenfor persvika: "Tungt eller Terje! " mens jeg later som jeg padler helt uanstrengt oppover  ;D

Gleder meg egentlig mest til å se deg løfte den ned fra taket på bilen eller ut på elven/vannet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle kjøpe denne:

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/productdet.asp?gid=46&subgid=49&wwwalias=eianfritid&pid=1330

Så bare roper jeg over til Terje når jeg passerer han i hardstrømmen nedenfor persvika: "Tungt eller Terje! " mens jeg later som jeg padler helt uanstrengt oppover  ;D

Gleder meg egentlig mest til å se deg løfte den ned fra taket på bilen eller ut på elven/vannet ;D

Veier bare 4 kilo mer enn Terje sin. Dessuten har jeg trent hardt på Elixia i hele vinter så det går nok bra  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle kjøpe denne:

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/productdet.asp?gid=46&subgid=49&wwwalias=eianfritid&pid=1330

Så bare roper jeg over til Terje når jeg passerer han i hardstrømmen nedenfor persvika: "Tungt eller Terje! " mens jeg later som jeg padler helt uanstrengt oppover  ;D

Gleder meg egentlig mest til å se deg løfte den ned fra taket på bilen eller ut på elven/vannet ;D

Veier bare 4 kilo mer enn Terje sin. Dessuten har jeg trent hardt på Elixia i hele vinter så det går nok bra  ;D

Den veier "Vekt med motor: 39kg" og du skulle jo ha motor. Du må nok ha en vinter til på Elixia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den veier "Vekt med motor: 39kg" og du skulle jo ha motor. Du må nok ha en vinter til på Elixia ;)

39 kg er vel ingenting for en mann på 100+  ;D

Dessuten har man jo ikke motoren påmontert når kajakken er på taket.

Men en slik farkost er vel uansett ikke lov i de fleste elver da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg har i dag endelig fått sjøsatt sit on top`n fra Dagger/Islander og det var en særdeles hyggelig opplevelse.

Stabil som pokker, lettpadla, rask, meget lett å manøvrere og ikke minst utrolig enkel å komme inn og ut av :D

Voldsom nordavind i dag gjorde motstrømspadlinga slitsom, så Oddbjørn sitt forslag hadde funka bra i dag :D

Uansett, dette var kajakk med stor K.

Ser frem til mange hyggelige turer med denne i sommer :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...