Gå til innhold
  • 0

Fersk fluebinder!


Urskæving

Spørsmål

Nå har jeg jaggu fått somla meg te å kjøpe fbindeutstyr gitt, angrer ikke på det! :D

Tok en tur te jessheim, nermere bestemt vilmarksbutikken i helga, og fikk hjelp ta en meget flink butikkansatt med å plukke ut litt matrialer:)

Takk for det sann!

bindte litt laksefluer med no gammalt utstyr fattern hadde ligganes i kjellern for en del år sea.

Men når jeg starta å binde tørrfluer på krok str 13 fant jeg fort ut at det var mer knot enn å binde på store "laksekroker!"

Men øvelse gjør jo mester sies det, så jeg har da omsider klart å tulle sammens no etterhvert ;)

(Med stor hjelp fra videoer og bindebeskrivelser her på forumet)

Syns det er utrolig artig, hvertfall etterhvert som jeg kommer litt inn i det:)

Tenkte kansje å legge ut no bilder ta noen fluer jeg har bindt, for jeg syns jo det er litt artig å få tilbakemeldinger på noen fluer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Kan være smart å tilbringe noen kvelder på kurs helt i startfasen... Det er til enorm hjelp for en som nettopp har begynt.. Men selvsagt er forumet et fantastisk sted for slikt. Her er mange trips triks og erfarne folk som har lagt ut bindebeskrivelser og videoer.. f.eks: http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=6542.0

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Type kamera har du?

Enkel oppskrift for fotoduster som meg:

Stativ!!!

Sett apperatet på macro. (bilde av en blomst)

Godt med lys. alufolie under.

Finn frem til hvor nærme du kan sette kameraet. Prøv deg frem.

Ha et farget ark ca 10 cm bak flua. Gjerne blått. En ringperm funker bra.

Bruk selvutløseren på kameraet.

Skru av blitzen.

Har du problemer med å fokusere på flua så hold handa bak og inntil flua.

Gjør du disse enkle tingene blir det ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Gratulerer og lykke til.

Du har nå gitt deg selv en fantastik gave.  Noen ganger vill du føle STOR frustrasjon, andre ganger en utrolig glede over å mestre bindingen.

Samt den følelsen av å få fisk på egenbindte fluer...... UBESKRIVELIG MORSOMT......

Læreprossesen kan kortes ned betraktelig, ord som ikke bør nevnes her kan kuttes ned,me frustrajon kan unngås ved å¨ta et binde kurs!!!!!

Er det ikke noen kurs i næreten, kan du sjekke rundt i nabolaget,om det er andre halvgalefluebindere der.....også mye morsommere å binde sammen med noen.

Tok fisk på egenbundte fluer forrige sessong, men i år skal det kun brukes fluer jeg har laget selv.....

Igjen, Gratulerer og lykke til!!!!! ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...