Gå til innhold

Fluefiskekurs for jenter


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Grunnen er vel at jenter som er nybegynnere innen fluefiske syns det er skremmende å måtte stå og kaste med gutta (som vi har en formening om at fikser dette mye bedre enn vi damene gjør), og at man på et slikt jentekurs kan være så "blond og dum" som man bare måtte ønske og stille de spørsmålene vi vil uten å føle at vi får skråblikk fra gutta.

Jeg har selv meldt meg på et par sånne kurs, men de har alle blitt avlyst pga for liten interesse. Så da kan man jo spørre seg om det har noen misjon å arrangere rene jentekurs. (Når det er sagt, så har jeg da heller aldri gått til det skrittet å melde meg på et kurs åpent for alle...)

Men jeg skulle gjerne sett flere kvinnelige fluefiskere i elva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen er vel at jenter som er nybegynnere innen fluefiske syns det er skremmende å måtte stå og kaste med gutta (som vi har en formening om at fikser dette mye bedre enn vi damene gjør), og at man på et slikt jentekurs kan være så "blond og dum" som man bare måtte ønske og stille de spørsmålene vi vil uten å føle at vi får skråblikk fra gutta.

Jeg har selv meldt meg på et par sånne kurs, men de har alle blitt avlyst pga for liten interesse. Så da kan man jo spørre seg om det har noen misjon å arrangere rene jentekurs. (Når det er sagt, så har jeg da heller aldri gått til det skrittet å melde meg på et kurs åpent for alle...)

Men jeg skulle gjerne sett flere kvinnelige fluefiskere i elva!

Tror jeg kanskje kan trøste deg med at det ikke er så mye bedre å stille på kurs som fersk og uvitende mannfolk.  Dessverre finnes det en del "smart-ass'er" innen fluefiske som i de fleste andre hobbyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hadde kastekurs for damer for noen år siden.

Fikk påmelding på 41 toppløse svenske og danske sykepleiere.

-Ikke det verste jeg har vært med på.

Man kaster vel ikke særlig bra uten topp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Har ofte tenkt på å arrangere rene fiskereiser for jenter...

Problemet er at jeg ikke har noen kvinnelige reiseledere..

Kunne godt tenke meg å være reiseleder selv, men føler at det kanskje kunne blitt litt feil...  ;D

Hun som driver Reel Women Fly Fishing Adventures, Lori-Ann Murphy er manager på El Pescador i Belize: http://www.facebook.com/pages/Reel-Women-Fly-Fishing-Adventures/133185750536

Trivelig dame, og godt over middels til å fiske..  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...