Gå til innhold

Oppblåsbar Jumbo kano.


Gjest fredrik hoffmann

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Jeg har inntryk at de fleste glidestoffene er ganske like sammensettmessig......men det finnes noen som ikke har  silicone i seg, disse smøremidlene har fortere virketid............vinylspray til bilinteriør funker forøvrig svinbra, spray i en klut og påfør lina på vanlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Takk staffan, du er en maskin som hjelper til ustanselig, relevant eller ikke ! ;D

Kanoen er forøvrig den som brukes i "tørrfluelandet 2"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

villmarksbutikken har no litt utvalg i båter/kano..

Kjøpt en Sevylor for noen år siden.

Det er det værste jeg har vært borti.  INGEN framdrift, og den roterte horisontalt når jeg prøvde å padle. (Og jo, jeg kan padle kano og kajakk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Er det ikke en jævlig vindavdrift på de oppblåsbare kanoene? Skal være tungpadlet....

Jo, men på Tørrfluelandet II  ser det ut til at "Jumbo" fungerer helt utmerket !

Må ikke forveksles med de Sevylor greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvofor skal ha oppblåsbar, og ikke Alley? Vekten blir ganske sikkert ikke noe mindre på den oppblåsbare, samt at oppblåsbar krever langt mer vedlikehold.

Forøvrig er jeg ganske sikker på at denne Jumbo kanoen, er laget av Zodiac, og dermed heter Zodiac Jumbo. Synes å huske jeg sjekket prisen for noe år siden, og den var stiv! (men, ta denne infoen med litt forbehold...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hvofor skal ha oppblåsbar, og ikke Alley? Vekten blir ganske sikkert ikke noe mindre på den oppblåsbare, samt at oppblåsbar krever langt mer vedlikehold.

Forøvrig er jeg ganske sikker på at denne Jumbo kanoen, er laget av Zodiac, og dermed heter Zodiac Jumbo. Synes å huske jeg sjekket prisen for noe år siden, og den var stiv! (men, ta denne infoen med litt forbehold...)

Takk !

Ikke alley fordi jeg ikke har 13 000.- til kano nå.

Oppblåsbar fordi alt du trenger er pumpe og godt humør !  Ypperlig farkost i Nordmarka.

Den Jumboen er den eneste jeg har sett som likner og fungerer som en ordentlig kano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvofor skal ha oppblåsbar, og ikke Alley? Vekten blir ganske sikkert ikke noe mindre på den oppblåsbare, samt at oppblåsbar krever langt mer vedlikehold.

Forøvrig er jeg ganske sikker på at denne Jumbo kanoen, er laget av Zodiac, og dermed heter Zodiac Jumbo. Synes å huske jeg sjekket prisen for noe år siden, og den var stiv! (men, ta denne infoen med litt forbehold...)

Takk !

Ikke alley fordi jeg ikke har 13 000.- til kano nå.

Oppblåsbar fordi alt du trenger er pumpe og godt humør !  Ypperlig farkost i Nordmarka.

Den Jumboen er den eneste jeg har sett som likner og fungerer som en ordentlig kano.

Fredrik:

Tok et lite søk, og nå husker jeg tilbake. Zodiac Jumbo virker som er ute av produksjon. Prisen VAR høyere enn hvilken som helst Alley, og vekten likeså. Kanksje ikke uten grunn at den gikk ut av produksjon..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) jeg er fornøyd med sevyloren min jeg. Helt grei i forhold til prisen ihvertfall. Men det kan ikke sammenliknes med en skikkelig kano. Det at den er veldig følsom for vind er jo fordi den går veldig grundt (5 -7cm) Dette er jo ikke bare en ulempe er jo veldig bra framkomlighet med den, noe som er utmerket til mitt bruk på små elver. Men det er litt krevende å få den til å stå stille når man skal fiske fra den så den er først og fremst ett fremkomstmiddel. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

:) jeg er fornøyd med sevyloren min jeg. Helt grei i forhold til prisen ihvertfall. Men det kan ikke sammenliknes med en skikkelig kano. Det at den er veldig følsom for vind er jo fordi den går veldig grundt (5 -7cm) Dette er jo ikke bare en ulempe er jo veldig bra framkomlighet med den, noe som er utmerket til mitt bruk på små elver. Men det er litt krevende å få den til å stå stille når man skal fiske fra den så den er først og fremst ett fremkomstmiddel. :)

Nå finnes det flere Sevylorer, min var billigste modell, et leketøy.

Ser at de har finere modeller. Men noe Jumbo er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...