Gå til innhold

Trenger tips om flytevest


Anbefalte innlegg

Kan aldri huske jeg har sett en person med vest på i belly....

Høres litt skummelt ut å kantre med vadebuksa på....eller om driten punkterer.    :-\

Hvordan skal du klare å velte en belly? Stå oppe i den kansje... Og hvor stor er sjangsen for at den punkterer ute på vannet uten at du kommer deg til land før all lufta er ute. Uannsett så er det ikke dumt å sikre seg :)

Skal ikke ødelegge tråden din skarpen. Jeg ville godt for en "hard" type. Noe drit hvis vesten blåser seg opp utilsiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan aldri huske jeg har sett en person med vest på i belly....

Høres litt skummelt ut å kantre med vadebuksa på....eller om driten punkterer.    :-\

Hvordan skal du klare å velte en belly? Stå oppe i den kansje... Og hvor stor er sjangsen for at den punkterer ute på vannet uten at du kommer deg til land før all lufta er ute. Uannsett så er det ikke dumt å sikre seg :)

Skal ikke ødelegge tråden din skarpen. Jeg ville godt for en "hard" type. Noe drit hvis vesten blåser seg opp utilsiktet.

Dersom belly var formålet, ville jeg valgt en oppblåsbar av kort type..uten automatisk utløser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan aldri huske jeg har sett en person med vest på i belly....

Høres litt skummelt ut å kantre med vadebuksa på....eller om driten punkterer.    :-\

Hvordan skal du klare å velte en belly? Stå oppe i den kansje... Og hvor stor er sjangsen for at den punkterer ute på vannet uten at du kommer deg til land før all lufta er ute. Uannsett så er det ikke dumt å sikre seg :)

Skal ikke ødelegge tråden din skarpen. Jeg ville godt for en "hard" type. Noe drit hvis vesten blåser seg opp utilsiktet.

Dersom belly var formålet, ville jeg valgt en oppblåsbar av kort type..uten automatisk utløser.

Skal du ha manuell så spiller det ingen rolle om vesten e kort eller lang. har en gang løst ut den automatiskepølsa ved 3årsbruk i patong og belly og det var at jeg blei forbanna å spennte av ene fotstøtta på patongen og bøyde meg ned for å hente den å dyppet vesten ned i elva. Men ser helt klart en fordel med manuel utløser ed bruk i belly. :)

Kan aldri huske jeg har sett en person med vest på i belly....

Det har jeg. flere ganger. Jeg er såpass gla i livet mitt at jeg velger å sikre meg når jeg er ute. koster så lite å ta denne pølsa over skuldrene når jeg er på vannet at jeg finner ingen grunn til å la vær.

Patongen sprang lek ved en stor elv når jeg lå ankret opp. Da blei det stressa forhold ;) men det går som regel bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg. flere ganger. Jeg er såpass gla i livet mitt at jeg velger å sikre meg når jeg er ute. koster så lite å ta denne pølsa over skuldrene når jeg er på vannet at jeg finner ingen grunn til å la vær.

Utvilsomt meget fornuftig av deg!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan aldri huske jeg har sett en person med vest på i belly....

Høres litt skummelt ut å kantre med vadebuksa på....eller om driten punkterer.    :-\

Hvordan skal du klare å velte en belly? Stå oppe i den kansje... Og hvor stor er sjangsen for at den punkterer ute på vannet uten at du kommer deg til land før all lufta er ute. Uannsett så er det ikke dumt å sikre seg :)

Skal ikke ødelegge tråden din skarpen. Jeg ville godt for en "hard" type. Noe drit hvis vesten blåser seg opp utilsiktet.

Man skal ha rimelig uflaks hvis man velter med belly, men en kompis av meg klarte det på tidlig vårfiske på et ganske stort vann.

Det gikk bra, men det var vist rimelig kaldt og svømme i land.

Det jeg frykter litt er att vesten er noe hærk og ha på seg, og da blir det vel aldri brukt.

Men uansett er det nok lurt, iallefall hvis det skal driftes i elv, noe jeg har planer om i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...