Gå til innhold

Losby!!!


André A

Anbefalte innlegg

Ettersom det er labert med rapporter fra fangst og turer her for tiden, kan jeg spe på litt. Var en tur på favorittvannet mitt i Losby i dag, et skikkelig villmarksvann på rundt 400moh, ufremkommelig og kronglete, men mye, veldig mye fin fisk. Fant favorittplassen og så umiddelbart et pent vak helt inne ved ei myr. Det blåste litt og jeg prøvde å legge flua så nærme som mulig. Så ingen insekter på vannet og satte derfor på favoritten, vingemaur(spent spinner).

Flua hadde ikke ligget lenge før den ble tatt, og jeg kjente med en gang at det var pen fisk på. Etter en fin kamp lå en meget pen ørret på rundt 40cm klar til fotografering. Den ble så sendt uti igjen.  :D

Byttet til en vespertina-imitasjon etter å ha sett relativt store mengder i lufta, men den var ikke fisken interessert i. Flyttet litt på meg og satte på vingemauren igjen. La ut et langt kast og mendet ut line med vinden som drev flua utover. Så stilnet det av, og da smalt det igjen. Mye kraftigere, og her var det større fisk på. Av en eller annen grunn bestemte jeg meg for å sveive inn fisken på snella fremfor å dra inn snøret for hånd. Det gikk for tregt, og jeg klarte ikke å holde lina stram nok. Plutselig spratt fisken til værs og sprellet seg av flua. Sånn er det alltid, det er de største man mister  ;)

Et fantastisk vann som kommer til å få mange besøk av meg også i fremtiden  ;D

post-2826-13949879485075_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på Sage, må bare si meg ekstremt fornøyd med den nye ZXL'en (#5) jeg kjøpte meg i vinter! For en stang! Har faktisk ikke pakket ut Scott G2'en (#4) som jeg kjøpte samtidig. Kanskje den legges ut for salg, for bedre enn ZXL kan den umulig være  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du liker ZXL`en ja!  :D

Men tror jeg ville ha prøvd Scott`en, en runde også. Vil påstå den er (om mulig) enda mere digg jeg da  ;)

Og en ting til..... IKKE PAKKET DEN UT??  :o Kjøpt en stang til den prisen og ikke pakket den ut??  :o Du er en gal, gal, mann!!  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte dem i vinter. :D

Hadde en Scott S4 som jeg solgte, og kjøpte G2. Hadde prøvd den i butikk en gang før. Ville ha en 5'er også og kom over en brukt Zxl her inne på forumet. Kommer nok til å ta frem Scott'en, men så langt har Sage'n vært så bra at jeg ikke har pakket ut G2'en  ;D

Men godt å høre at du tror G2'en er enda bedre enn Zxl'en. Da har jeg virkelig noe å glede meg til  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med en arbeidskollega inn til midtre Krokvatn i 1959, og på spørsmål fra meg om noen hvite ringer på noen trær der fortalte han meg at det var for at det var satt ut regnbueørret der.

Hvis det stemmer, er det da forsatt noen slike i disse tre vatna, ikke for at jeg skal dit inn igjen. Men det hadde vært moro om å vite om det var tilfelle om det var riktig det han fortalte meg.

Jeg har vært der inne et par ganger omkring 1970, uten å fiske, men i forbindelse med bærturer. Gapahuken som var bygd der ved første tur var utbedret ved siste tur, men er nå sannsynlig borte vekk. Dessuten tør jeg ikke å legge i vei inn der alene lenger. Alder krever sitt.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Var med en arbeidskollega inn til midtre Krokvatn i 1959, og på spørsmål fra meg om noen hvite ringer på noen trær der fortalte han meg at det var for at det var satt ut regnbueørret der.

Hvis det stemmer, er det da forsatt noen slike i disse tre vatna, ikke for at jeg skal dit inn igjen. Men det hadde vært moro om å vite om det var tilfelle om det var riktig det han fortalte meg.

Jeg har vært der inne et par ganger omkring 1970, uten å fiske, men i forbindelse med bærturer. Gapahuken som var bygd der ved første tur var utbedret ved siste tur, men er nå sannsynlig borte vekk. Dessuten tør jeg ikke å legge i vei inn der alene lenger. Alder krever sitt.

Magne Fjellstad.

Finnes ikke regnbue  i Østmarka lenger,mange år siden det ble forbudt å sette ut,og de er nok utdødd. Litt synd,flott fisk,men en inntrenger plantet av mennesker i beste mening.

Var i Nordmarka og.. :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med fisk I Mønevann ? noen som vet ? det er småfisk v badeplassen hver år , men ser flere drar inn med Kano er .....

Er det noe fisk emd størrelse på der ? vannet ligger jo lettvint til for pongtong-og kanoutfarter.

Mvh Espen

Er Gjedde og Abbor i Mønevann, sammen med Laue og Mort gjør at mye av ørreten som settes ut der blir spist. De som ikke blir spist blir storspisere sjøl  ;D

Har padlet der og vannene innenfor under bra Vulgataklekking og knapt sett vakende fisk.

Innover mot Tappenberg er det bedre fiske, men jævla mye folk.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myrdammen setter de masse fisk nå vist - http://www.ralingenjff.com/index.php?option=com_gmaps&Itemid=110

Regner med du mener Stampen i Leirsund, og der er det vel ikke satt fisk på en stund. Men har sett diger fisk der , de satte også regnbue lenge der, kanskje noen lever enda

Det blir spennende å se hva som er igjen av Myrdammen når isen endelig forsvinner, da det har blitt kraftig nedtappa nå i vinter. Der har dem satt fisk nå i mange år.

Jeg tviler på at det er igjen regnbuer i Stampern, gitt...såfall er den grisesvær, styggammal og har småabbor på menyen. De siste regnbue-utsettingene begynner vel fort å bli 16-17 år sia. Hilsen guttungen som kom i RomerikesBlad med slukfanga regnbue på 2,8. Det var trøkk.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...