Gå til innhold

Fiske i Atna


Kenneth36

Anbefalte innlegg

Hei.

Var i Atna i helgen som var. Og svært lite å se der da.

Noen sporadiske vak, og nesten ingen døgnfluer å spore.

Men Atna er jo en litt vanskelig elv, der man må treffe på de "riktige" dagene når det gjelder klekking.

Når det er, vet man jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Dryflyslut

Hvor er Atna?  Ikke fått den med meg!!

Like ved et ganske stort vann på fjellet. Elva renner på en måte inn i vannet, så renner den ut igjen på andre siden. Ganske svingete og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er Atna?  Ikke fått den med meg!!

Like ved et ganske stort vann på fjellet. Elva renner på en måte inn i vannet, så renner den ut igjen på andre siden. Ganske svingete og sånn.

Haha, ler meg i hjel  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok turen til elvene rundt Atna i helgen for og sjekke ståa!

http://kart.gulesider.no/m/peuUj

Lørdag- Sol og 17 grader, noe døgnflue-klekking ok vaking. 6stk små fisk 500g-

Søndag- Regn frem til kl 1400 etter det ble det helt Texas :o i elva, det vaket i hytt og gevær. Mest smått ;) tok på på ca 80% av kastene! 3-500g

Det går helt klart stor fisk der men den er nok ikke den mest fangst villige!

Ellers et fint område med en meget pen elv.

Jeg tror det har vært for kaldt til at det har klekket noe før nå, det ligger fortsatt snø bare få km oppi fjellsiden!

Hvis du er nybegynner og vil fiske i en lett elv med masse fisk burde du ta turen til dette området!

Fisken er ikke av de største men her kan du lære deg mange gode triks!

Her mister du helt klart ikke motet da elven er ca 15-30m bred og lett og vade i. Med andre ord du når alt av fisk som vaker;) Kjør gjerne litt oppover fra brua, der finner du noen meget fine strekkninger;)

God tur og lykke til!

Happy napp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok turen til elvene rundt Atna i helgen for og sjekke ståa!

http://kart.gulesider.no/m/peuUj

Lørdag- Sol og 17 grader, noe døgnflue-klekking ok vaking. 6stk små fisk 500g-

Søndag- Regn frem til kl 1400 etter det ble det helt Texas :o i elva, det vaket i hytt og gevær. Mest smått ;) tok på på ca 80% av kastene! 3-500g

Det går helt klart stor fisk der men den er nok ikke den mest fangst villige!

Ellers et fint område med en meget pen elv.

Jeg tror det har vært for kaldt til at det har klekket noe før nå, det ligger fortsatt snø bare få km oppi fjellsiden!

Hvis du er nybegynner og vil fiske i en lett elv med masse fisk burde du ta turen til dette området!

Fisken er ikke av de største men her kan du lære deg mange gode triks!

Her mister du helt klart ikke motet da elven er ca 15-30m bred og lett og vade i. Med andre ord du når alt av fisk som vaker;) Kjør gjerne litt oppover fra brua, der finner du noen meget fine strekkninger;)

God tur og lykke til!

Happy napp!

Takk for kjempe rapport:) Skal absolutt ta meg en tur dit:) Får se om jeg får lurt meg en tur dit i helga! Kunne vært morro og prøve #3er stanga oppi der da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...