Gå til innhold

Tco shop


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan gi meg ett detaljert bilde av prisen på varer derfra.

Hvis man f.eks går ut fra Simms Lightweight wadere. Disse koster 200 dollar, som tilsvarer 1312 Norske kroner.

Er det noen som kan fullføre regnestykket, ferdig levert i Norge med alle utgifter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge til norsk moms på 25%. Det skulle bli:

 

1312kr*1,25 = 1640 kr.

 

Også må du huske frakten, vil tippe ca 20$, men det kommer helt ann på hvilke selskap man bruker, hurtighet og forsikring. Satsen ligger sikkert ute på siden til Tco. Å ja, du må betale moms på frakten også.

 

I tillegg kommer fortollingsgebyr. Her er det to satser, en hvis du fortoller selv og en hvis posten gjør det for deg. Husker ikke helt satsene, men de ligger vell ute på nett enten under posten.no eller tollvesenet. Mener å huslke de var på omtrent 70 kr (gjør det selv) eller 150 kr.

 

Så et eller annet sted rundt 1900 kr tilsammen tipper jeg det kommer til å koste deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting som heter moms i USA.

Noen stater oppererer med noe de kaller Sales Tax på noen få %.

Den legges som regel til den veil.prisen, MEN dette skal kun gjelde for folk bosatt i den aktuelle staten.

 

Nei, det er ikke riktig slik det sies at man må betale MVA også av fraktkostnaden.

MVA beregnes KUN ut i fra verdien som er påskrevet "customs note".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ærlig talt ikke kjøpt noe fra statene, så det stemmer sikkert at det ikke er toll på frakt Tormod.

 

I den butikken jeg oftest handler er servicen verdt mer en de tre hundre kronene man sparer på å bestille i statene. Men skal man regne timelønn tar det meg faktisk over to timer å komme seg dit (en vei), litt lenger enn å lete opp noe på nettet. Men det er verdt det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da overskriften på denne tråden er Tco shop så vil jeg bare gi den skryt for service, og at jeg kan anbefale denne butikken om du vil handle fra utlandet. Fordelene er pris, ulempene er frakt, toll, mva og vente tid og det at man ikke kan prøve før kjøp. Når det kommer til retur ved feil etc. så hjelper tco deg gjerne, så vil ikke fremme norske forhandlere av den grunn.

 

Til deg "loop": det du nevner med sending som gave uten at det er snakk om noen gave er imot Norsk lov, noe vi tar avstand fra her på denne siden. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med personen som skal, eller vil selge deg varer og forhøre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei

 

Vil bare støtte meg til de som skryter av å handle varer på Tco. Synes Tony fortjener å få løftet denne tråden. Har i dag mottatt varer for i mine øyne et betydelig beløp og jeg må si at med den summen man sparer med dagens kurs er det ikke for meg et alternativ å handle her i byen.

 

Selv varer han ikke fører bestilte han opp kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...