Gå til innhold

Hein-elva og Uvdal-elva


Amund

Anbefalte innlegg

Halo, skal på tur med familien på en hytte i Uvdal for å fiske...  Har null peiling på hvor jeg bør dra, så derfor spør jeg dere om noen vet om noen unormalt bra plasser der oppe? Er Hein eller uvdalselva noe å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er vannføring å snakke om,er utløpsrenna mot Pålsbufjorden relativt bra..Heinselva er bedre jo lenger du går innover,egentlig...vanligvis mye folk fra brua(riksveien)mot Geilo og opp til vei langs elva slutter :rolleyes: Uvdalselva er veldig liten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haloisann, har akkurat kommet hjem fra fire dagers fisketur i Uvdal, N-lågen og noen vann på Hardangervidda...  Ble til sammen 30 ørret som både ble tatt på tørt og vått...  En ting skal jeg ha fått av erfaring og det er det at Hardangervidda er et helvete når det gjelder private vann!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ??? ??? ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti det samme sjøl.. Alt er forbudt og veldig privat!

Istedet for å jage folk, kunne grunneierne heller solgt noen fiskekort..

Hadde kanskje ikke blitt den helt store inntekta, men sikkert nok til at dem kunne kjøpt seg et nytt garn og noen nye oterfjøler...

Det beste ved vidda er, når det tross alt er som det er, å gjøre grundig research, kontakte grunneiere og få kjøpt seg en "billett" (kan hende den er gratis til og med!) Da kan du få STOORE opplevelser. Selvsagt lettere om du kjenner noen som kjenner noen. Et lite tips er å kontakte Turisthytter som ganske sikkertkjenner grunneiere, og som kanskje også har noen amatørmessige fiskekort et sted nede i skuffen.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, hadde liksom regnet med at Hardangervidda var en nasjonalpark der hvor ingen bare kunne kjøpe vann, eller i det minste eie vann og kjøre med bil inne dra opp all fisken med garn...  Forresten så så jeg og fam'en fire biler som kjørte inn og ut av vidda med alt som hadde med fisk og gjøre..  NÅr jeg og familien hadde syklet noen mil inn på vidda, så så vi biler som kjørte forbi oss, den ene bilden hadde fisket opp 44 kg med fisk fra et vann ved Lågaros...!!  Irriterende, og vi fisket i vann som ikke var private og helt sikkert tomt for fisk!!!  Hva er det for et land vi bor I!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bra at noen gjør noe med den elva. Strekningene fra Stavkirken og oppover ser jo utrolig fin ut. Selv har jeg en pers på 450 gram i Uvdalselva. Tatt nedenfor brua, melllom sentrum og stavkirken, ved siden av vraket av en Opel Kadett. Tok en baetisimitasjon, tror jeg det var, sommeren 2004.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...