Gå til innhold

femundstur leie av ally


vegardvø

Anbefalte innlegg

hei

jeg og en kompis skal i femundsmarka fra 27.8 til 5.9 og trenger noen tips her, noen som vet om gode vann og steder åpne for tilbud, og hva jeg må ha med av fluer der så sent.

vi har et problem til vi har ikke takstativ og sliter litt med og ta med oss en kano, eller leie en for vi bør ha en type ally kano.

vi hadde en kano for hånd, men han vi skulle leie den av fikk den tilbake fra noen som hadde vert på en månedstur, og kanoen var helt ødelagt..

er det noen som har en kano som holder til på østlandet som kan være så grei og leie en ally til oss i den perioden, takker for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

har ikke kano å låne bort, men anbefaler dere turen[attachimg=1]

Fint område Staffan skisserer her, men Rogen kan være GRUSOM i vind :) Sølensjøen og Sølna kan også være veldig bra- MYE nårmere "sivilisasjonen" men det merker du overhodet ikke, for dette er VILLMARK. Godt fiske i både elv og vann. Tips kan du bla. få på Galten Gård ( Samt fiskekort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

tror det ville vært lurt å få tak i et takstativ for å ha friheten til å kunne flytte seg med cano på taket uansett om det er en ally eller en "ordentlig" kano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe dumt tips Staffan kommer med. På den tiden dere skal i vei så er det muligheter for skikkelig stor ørret i Øvre Røa. Ellers er august/september tiden for å prøve seg på norgesrekordharren i Øvre Røa eller Nedre Storfisktjønna. Noe informasjon finner dere også på www.engerdal-fjellstyre.no. Ønsker dere en god tur. Skulle gjerne ha blitt med  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan gjerne fått leid min ally for en billig penge, men den begynner å bli litt redusert. Presenningen er noenlunde hel så den flyter fint, men få av stengene henger sammen lengre så det er litt puslespill å montere den. Er en 15 foter. Går greit med 2 mann og bagasje, men den er litt tregere enn den vanlige 16,5 utgaven.

Det er forøvrig ikke noe problem å ha en fin tur i Femundsmarka uten kano. Ikke mer enn en dagssmarsj fra Haugen opp til øvre Røa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan gjerne fått leid min ally for en billig penge, men den begynner å bli litt redusert. Presenningen er noenlunde hel så den flyter fint, men få av stengene henger sammen lengre så det er litt puslespill å montere den. Er en 15 foter. Går greit med 2 mann og bagasje, men den er litt tregere enn den vanlige 16,5 utgaven.

Det er forøvrig ikke noe problem å ha en fin tur i Femundsmarka uten kano. Ikke mer enn en dagssmarsj fra Haugen opp til øvre Røa.

nei men jeg har fått betennelse i skuldra så jeg sliter litt med sekk:) takker for tilbudet over leie av kanoen det var snilt men verken jeg eller kameraten min har montert en ally før så trur det kunne blitt litt av en start på turen om den første skulle vert din:) men turen løser seg på en eller annen måte uansett. jeg har fårhåpentlig vis mange år igjen og leve så kommer meg vell inn der en eller annen gang;) det blri kanotur uansett bare kanskje ikke akkurat den ruta;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...