Gå til innhold

Litt frustrert over fiskekompis!


Joachim Strømsnes

Anbefalte innlegg

Joastro: Jeg kom til å tenke på en film med Jeff Bridges mens jeg var på fotballtrening, "The Fisher King". Jeff er råkul radioprater i et innrigningsprogram og ved en bestemt anledning råder han en ustabil innringer til å ta et oppgjør med fiffen i byen. Han foreslår for mannen å begå massedrap i en bar i Manhatten. Det er selvfølgelig ment som en spøk, men mannen tar Jeff på ordet og gjør faktisk nettopp dette.

Nå tviler jeg på at du er ustabil eller har tenkt å ta knekken på synkesnørekompisen din, men husk på at det mange av oss her inne skriver er rent vissvass. Ta det for all del med en klype salt. Kompiser er kompiser selv om de fisker med mark, sluk eller streamer. ;)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Er det i det hele tatt et tema å ta opp på et offentlig forum?  " uff, kompisen min fisker med sluk" Hehe blir litt tuppen og lillemor: vikke være venner med deg mer.....

Se for den en idyllisk solnedgang på vidda. Vannet er blikkstille, og fisken vaker som besatt. Du tar rolig frem stanga, setter på snella, drar ut snøret og når du endelig er klar blir idyllen brutt av en svevende metallgjenstand som suser gjennom lufta og treffer vannet hardere enn den tyngste andersdupp. OM DETTE ER ET TEMA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det hele tatt et tema å ta opp på et offentlig forum?  " uff, kompisen min fisker med sluk" Hehe blir litt tuppen og lillemor: vikke være venner med deg mer.....

Se for den en idyllisk solnedgang på vidda. Vannet er blikkstille, og fisken vaker som besatt. Du tar rolig frem stanga, setter på snella, drar ut snøret og da du endelig et klar blir idyllen brutt av en svevende metallgjenstand som suser gjennom lufta og treffer vannet hardere enn den tyngste andersdupp. OM DETTE ER ET TEMA?

Hver sine lyster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Er det i det hele tatt et tema å ta opp på et offentlig forum?  " uff, kompisen min fisker med sluk" Hehe blir litt tuppen og lillemor: vikke være venner med deg mer.....

Se for den en idyllisk solnedgang på vidda. Vannet er blikkstille, og fisken vaker som besatt. Du tar rolig frem stanga, setter på snella, drar ut snøret og når du endelig er klar blir idyllen brutt av en svevende metallgjenstand som suser gjennom lufta og treffer vannet hardere enn den tyngste andersdupp. OM DETTE ER ET TEMA?

Jepp, klart vi foretrekker et 15-20m langt plask fra 10-15g med fluesnøre. Sier seg selv!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange morsomme kommentarer......Når Andersduppen kommer frem klarer jeg ikke å dy meg , jeg og min stefar fisket mye på fjellet i min tidlige ungdom , jeg med hørgård Mayfly klasse 8# med helt feil snøre ,Dobbelt-taper uten tapert fortom , han med teleskop silstar..... ;D Bloody butcher og søkke..... skulle svineriet langt uti på de største vanna ,ble det butikktur etter abulon top og flere søkker til andersduppen , og så var det å spa etter mark.....

Jeg med fluer fra Sporten på fagernes , han fikk fisk selv om duppen virka som reine dreggen :D

det hvina i mitchell-snella og plaska midtsjø s som bare pokker , stor var gleden da jeg etter noen ÅR endelig fikk 5 ørrtetr på tørrt i bekken mens han ikke gadd å være med ned....

etter det mista han interessen , og jeg ble hekta , men hver gang jeg ser Andersduppen ibutikken " hører" jeg mitchellen skriker etter hjelp , etterfulgt av ett realt plask.....standarden er satt , all ørret på 500 meters radie er emigrert.....

Om noen lurer har jeg mayfly stanga enda , men den skal ikke brukes , stanga er av glassfiber og het forferdelig å kaste med.... :)

kompiser er kompiser , enten det fiskes med det ene eller andre , har hatt med kompiser før som jeg har kutta ut , men det er på grunn av mangledne seriøsitet , og at deødlegger turen for meg , så jeg har noen få ihuga fiskekompiser som jeg gjerne har med....de får denge med hva de vil , men jeg passer stadig på å si at fangten ikke gjelder når de fisker med dregg. :D

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere like holdninger når der gjelder hvordan dere driver deres fiske ?  

det jeg av erfaring vet er att det er neppe lurt og ta med en fyr til "hemmelig" vann du har oppdaget, der 2 kilos ørret ørret er mulig men kanskje ikke akkurat er noe man får mange av, det jeg vil fram til, bedriver du feks c&r og han ikke, vil dette bli en utrivelig tur....

han vil ta størst fisk...på slump,ikke nok med det,men han dreper den også! og han vil sikkert stenge ut slukstanga med mark, og denge streamere imens...høres ut som en fyr som ikke gir opp... denne fyren gir seg ikke om fisken ikke vaker, blåser osv. :-P

ett vindkast eller dårlig klekking, du er blitt en kaffekoker og kokk! mens han drar fisk på fisk!

men har du ingen problemer med det så vil han iallefall være en god kompis og ha med på tur :-) skaffer mat uansett forhold, du får håvet trofefisk, latter, hi five ,bilder ikke minst som beviser for konene hjemme att det var verdt turen og droppe familieselskape

t og dra på tur. :-)    

min erfaring er att det alltid blåser på fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompiser er kompiser selv om de fisker med mark, sluk eller streamer. ;)   

Joda, men trenger man ta de med på fisketur? Det er spørsmålet. Er glad i kona, men tar henne ikke med på fisketur av den grunn. Hun har ingenting der å gjøre, og hadde kjedet vettet av seg. Og jeg hadde irritert på meg astma av å fiske sammen med en slukfisker. Samme hvor god kamerat han til vanlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompiser er kompiser selv om de fisker med mark, sluk eller streamer. ;)   

Joda, men trenger man ta de med på fisketur? Det er spørsmålet.

Ja, det trenger man.

Om ikke annet, ta det som et intensivkurs i ydmykhet og selvinnsikt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det trenger man.

Om ikke annet, ta det som et intensivkurs i ydmykhet og selvinnsikt. ;)

Vel, vel sikkert et poeng, men det er for sent uansett. Fluefisket har gjort at jeg har mistet kontakten med flere tidligere venner som driver med jakt og golf, men som ikke fisker. Men, men, har fått noen nye også. Alle åt lags kan ingen gjera.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet nok i denne tråden, og i alle andre også forsåvidt, men jeg skjønner ikke at dette er et problem. Tar man kamerater som hater fotball på fotballtur til England? Spiller man golf med kamerater som synes krocket på gressplenen i kombinasjon med sterke drinker er langt festligere? Tar man med svigermor på Rambo VII, eller ser Grösscliche Emma sugen der Fürer zu er kommst aus scnhell IV med fatter'n (tysken sitter ikke helt, merker jeg)? Niks. Derfor drar jeg ikke på fisketur med en ihuga slukfisker heller.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis bestekameraten din, som fisker litt innimellom, spurte om han kunne bli med på turen. Hva hadde du sagt da Jørn?

Nei, slukfiskere får ikke bli med. Da reiser jeg heller alene??  :D

Nei, jeg irriterer meg lite over hva andre fisker med. Er jeg redd for at de skal denge sluken i vaket, ville jeg fortalt på forhånd at det var lite lurt/liten vits i å kaste i vaket med sluk. Istedenfor å irritert meg over det i etterkant. Og så ville jeg kanskje vært litt "mentor" og henvist han til ett sted som var bra/egnet til slukfiske, mens jeg selv hadde gått til lurestedet hvor sværingen bruker å holde til  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis bestekameraten din, som fisker litt innimellom, spurte om han kunne bli med på turen. Hva hadde du sagt da Jørn?

"Vet du hva, jeg tror ikke det blir så veldig gøy verken for deg eller meg når jeg er i fluefiskemodus. Men jeg foreslår at vi tar en tur ut med båten din en dag og blankser etter sjøørret. Jeg ordner med øl".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis bestekameraten din, som fisker litt innimellom, spurte om han kunne bli med på turen. Hva hadde du sagt da Jørn?

"Vet du hva, jeg tror ikke det blir så veldig gøy verken for deg eller meg når jeg er i fluefiskemodus. Men jeg foreslår at vi tar en tur ut med båten din en dag og blankser etter sjøørret. Jeg ordner med øl".

Haha... I en drømmeverden ja. Men der. Når han sto foran deg og spurte. Så deg i øynene. Ja, da ville du svar: "Ehh...selvsagt kan du bli med"  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er EGENTLIG problemet? Jeg tok med kompisen min(som forøvrig er en slukpurist) i femundsmarka. Vi fisket side om side, og jeg dro opp fisk etter fisk. En kompis jeg ser altfor sjeldent. Derfor driter jeg i hva slags redskaper han drar med seg på fjellet når vi drar på tur. Han kan bruke oter for min del. Careface -_-

ta en joint og ro dere ned! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det hele tatt et tema å ta opp på et offentlig forum?  " uff, kompisen min fisker med sluk" Hehe blir litt tuppen og lillemor: vikke være venner med deg mer.....

Se for den en idyllisk solnedgang på vidda. Vannet er blikkstille, og fisken vaker som besatt. Du tar rolig frem stanga, setter på snella, drar ut snøret og når du endelig er klar blir idyllen brutt av en svevende metallgjenstand som suser gjennom lufta og treffer vannet hardere enn den tyngste andersdupp. OM DETTE ER ET TEMA?

Jepp, klart vi foretrekker et 15-20m langt plask fra 10-15g med fluesnøre. Sier seg selv!  :D

;)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...