Gå til innhold

Erfaringer med fluekjøp på nett.


flyfisher84

Anbefalte innlegg

synes flue.no virker useriøse.

Hvorfor?

Vel de har verken noe telefonnummer de kan nås på, jeg fant de ikke på gulesider, og de har heller ingen adresse oppgitt. Emailene jeg får fra dem er alltid slurvete skrevet, signert et lite kort fornavn på personen. De sendte meg også en annen persons ordre, greit nok det, feil skjer, men de ber meg sende tilbake pakken, men tilbake hvor? Avventer på epost fra de.

Skal teste fluene dems nå, gir de en sjanse, men håper da jeg slipper bøyde/knekte kroker eller annet materiale som går i oppløsning. 7kr flua er vel nesten for godt til å være sant tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp på flue.no, jeg kjøpte en haug med fluer derfra. Kroker knekker/bøyer seg ut og øyet knakk også av.

Anbefales ikke.

Det jeg hadde mistanke om selv. Hva med fiskefluer.com? De ser jo mer lovende og seriøse ut. Ser også at de bruker kroker av god kvalitet. Prisene er heller ikke gale. Noen som har fått fisk på fluer fra dem? Tenker da på om krok o.l. holder seg bra.

Må lære meg å binde fluer snart tror jeg  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Skal kjøpe inn noen fluestenger i klasse 5 og har derfor har hatt litt kontakt med denne butikken. Min erfaring hittil er bare positiv. Hjelpsom, god service og man får raskt svar på E-post. Pga god service osv…, så bestilte jeg nettopp en fluestang fra denne butikken.

Hvis det er dårlig kvalitet på noen av fluene så send en mail til butikken slik at de kan ordne opp i dette. Er vel ingen som vil selge varer som ikke holder mål! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kvaliteten virker grei på fluene ifra Flue.no. Første bestilling jeg la inn kom aldri frem, men det ble jo fikset raskt ved at jeg fikk nytt. Eneste gangene kroker har knukket er når jeg har hektet i fjell evnt stein. Stor fisk skal jeg ikke skryte på meg, med 700grams ørret på en 18 krok gikk fint.

Har også handlet litt umpqua fluer, og synes ikke det er noe forskjell på kvaliteten på de jeg har handlet ifra flue.no ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dry-fly snob

Har hatt noen få fluer som har "gått" opp i sømene, men slike finnes vel overalt, ihvertfall har jeg hatt det slik. Hva menes med stor fisk? Vet ikke om det er fluene som har vært feil om jeg har mistet fisk, det har jeg ikke tenkt på, binder endel fluer selv også og har liksom ikke sett om det er den ene eller andre leverandøren sin flue (krok) jeg brukt der og da.

Jeg har aldri hatt noen problemer med Flue.no, har handlet litt av vært der i mnge år og brukt mye store lapper der.

Hva er erfaringene dine med fluene dems? Holder de på "stor" fisk? Da fra 500g og oppover. Kvalitet på krok, materiale osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer an på hva slags fluer du skal ha. Jeg kjøpte en del nymfer, palmermygg og litt diverse derfra før sommeren, siden jeg suger på å binde fluer enda..

Nymfene var helt konge, og har holdt selv etter mange kamper mot fiskekjeft. Det eneste jeg har å utsette på de er at de alt for lett setter

seg fast i trær\busker, med fortomsbrudd som resultat.. ;)

Palmermyggen holdt absolutt ikke mål. Den fanget fisk som bare faen, men bare jeg var i kontakt med fisk falt hackelet av. Til og med etter at jeg gjorde et tidlig tilslag på første kastet med ny flue.. Det er ikke godt nok, men jeg har ikke tatt meg bryet med å klage.. Det var jo en palmermygg fra flue.no som serverte meg min første kilosfisk på flue.. ;)

Døgnfluene jeg kjøpte var gode. Flyter bra, kroker bra, og ble ikke ødelagt av småfisk. Snakker da både klekkere, duns og spent spinnere.

Hadde forøvrig samme erfaring med superpuppene, men de er vel bundet på nogenlunde lik måte som palmermyggen, så det er kanskje ikke så rart.

Sånn ellers har jeg bare skryt til flue.no. Rask levering, godt utvalg og gode priser. Så jeg ville ikke nølt med å kjøpe der igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blandede erfaringer med Flue.no. De er utrolig raske med bestillingen. Noen av fluene ser bra ut noen ikke så bra. Noen holder bra og noen detter fra hverandre med en gang. To av krokene har knekt uten at jeg kan skjønne hvorfor. Jeg kjøper ofte noen bustefluer som jeg ikke gidder å binde selv sånn som royal wulf i små størrelser. (topp NZ flue) Og kvaliteten på hackelet er så som så.

Det kan vel virke som jeg er veldig kritisk til Flue.no, men de skal ha for at de er kjappe, og fluene er minst like bra som andre "billigfluer" Så skal man ha boksfyll er de helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vært veldig raske for min del også, noe som er kjempefint. Fikk feil levering først, men det ordnet de raskt og greit opp i. Sånt skjer de beste.

Håper fluene holder mål, gleder meg til å prøve de :) bestilte forresten en god del march brown fluer fra de, noe som har erfaring med march brown fra flue.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt fra både flue.no og fiskefluer.com, og er stort sett fornøyd.  Imidlertid skjer det ofte at hackelet løsner både på Palmermyggen fra førstnevne og Griffits Gnat fra sistnevnte, men jeg kjøper mange i slengen så da skifter jeg bare, selv om det er irriterende og stå i mørket og oppdage at du har fisket med ei flue der hackelet er blitt til hale etter at du har mistet et par fisker. Prisene er imidlertid så bra at det ikke blir den store økonomiske belastningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marck brown fluene funker fint fra flue.no, tok en 5 kg laks på enhåndstag i sommer og flua e fin fortsatt... samme tubefluene...

saltvansfluene fungerer fint dæm å, må huske dæm e billig dæm..... ;D så har ikke noe negativt å si om flue....

svarer kjapt på mail også... så dær blir det handlet mere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lovende ut :) Vi nordmenn har jo til vane å være skeptiske på alt som blir for billig, men som dere sier, skulle noen fluer løsne litt opp, så er det ikke de største økonomiske belastningene. Er egentlig veldig glad for at vi har tilbud som flue.no.

Har jo opplevd mange ganger allerede nå som jeg er fersk at selv fluer jeg har betalt 30-40 kroner for går litt opp i sømmene etter å ha hatt fisk på, kan skje de beste uten tvil. Spesielt da på nymfene mine, men de har jeg også hatt mest fisk på.

Forresten, march brown fluer, funker de til alt? haha, virker som folk bruker de like mye til ørret som til laks som kufo skriver. veldig allround da eller?

Når ingenting biter, smell på en march brown?  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...