Gå til innhold

NC Rena 18-19 september - Hvem kommer?


Roger Enger Lie

Anbefalte innlegg

Hva gjør du pålogget her nå Robert???

Har ikke du fisket i hele dag og dødslei fluefiskeprat??? :D

Hvordan er magefølelsen,.....er mitt lag "Piscatorius" like suverene som forventet, eller... ;D ;D ;D

Og at vi har "svenske standin" for meg er bare positivt, jeg klarer knapt gjenkjenne en harr hvis jeg lukter en :D

Stig (lykke til med siste halvdel imorgen...blir spennene dette..kanskje :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket akkurat med Erlend, tror "vi"  ("Piscatorius")leder ganske komfortabelt...ikke overraskende til tross for at ingen av dem har fisket harr tidligere iår...ho-ho

Nå blir fallhøyden stor, sorry...jeg hadde ikke vært så svær i kjeften om jeg selv var der..jvet at slikt snur kjapt. (men de er ganske flinke nå høres det ut som ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Etter dag 1 så leder Piscatorius, men ikke mer enn at det fortsatt er mulig å gjøre noe med det. Vel, "mulig" betyr ikke at jeg tror noe særlig på det, men man må jo ikke miste håpet helt og fullstendig.

Kalle og jeg hadde en artig økt sammen, men den var også noe preget av taktiske bommerter fra min side og litt uheldig trekning. Slikt som skjer. Trekninga får man ikke gjort noe med, men det taktiske var ene og alene min feil. Jeg var så nær, men klarte likevel å unngå å se løsningen på første sone til det var 15 minutter igjen. Dermed ble det en skeiv start. De neste som kom dit gjorde ikke samme feil, hehe. Meg = DUST! Neste sone var det ikke noe å gjøre med dessverre, men siste fikk vi tatt igjen litt på. Det vil si mot Erlend og Cato René holdt selvsagt ikke det i det hele tatt da Erlend hadde unngått både tabber og dårlige soner. Den mannen hadde antagelig klart brasene selv med dårligste trekning med den formen han er i for tia.

Ellers gjorde de andre på laget mitt en mer enn godkjent økt hvor Tore klinte til med en seier i sin gruppe. Han er en sleiping til å ta storfisk og klarte jammen å snike seg foran B.R. selv om B.R. hadde en fisk mer. Så da ble det ikke så halvgæernt likevel. Så selv om alt ligger til rette for at Piscatorius vinner konkurransen så er det altså fortsatt von i hengende glassnøre.

Glassnøre ja, irriterende at det var det som var greia! Liker ikke når forholdene blir slik. Ikke min greie etter harr. DUSTEHARR! Og Kalle hadde ikke slikt vettu. Tørt var saken der, hehe. Men to fluer ga ham en ny pers (og meg dagens største opplevelse): Han fikk en DOBBEL! Og det midt i elendigheta når det ikke hadde skjedd en pøkk på en stund. Det smilet og den latteren som kom da var verdt turen alene.

Men at Erlend skulle være så vill at det en time etter at han forlot sona fortsatt var virvler i strømmen hadde jeg ikke trodd. Å gå etter den karen er bare latterlig! Steiner som ligger opp ned, keepnet med strekkmerker og harr som står igjen med et vantro blikk og sjokkbølger i ryggfinna mens elva prøver å finne igjen sin normale strøm... Makan! Jeg kan ikke annet enn å flire av den gærningen. Og selvsagt fundere på hva jeg skal finne på for djevelskap til i morra. Da er det nemlig hans tur til å gå etter...  :P Det verste er at det kan bli svært så flaut for meg.  :-[ Jeg får fundere på noen unnskyldninger også. Men det går nok bra da jeg har svært god treningen med unnskyldninger. Slikt som kommer med erfaring serru.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha, jeg leser innlegget til Erik med stor entusiamse.....Erlend og Erlend du...det var en annen ungdom der også vet du ;), de fikk jo nesten like mange fisk Erlend og junioren Cato Renè...bare slik at det er sagt.

Og resten bare flirer jeg av, hørt det før... :P

Hørte gutta på laget var irritert over at det ikke var "skikkelig" fiske bortpå der, slik de er best på, at de måtte justere litt.

Høres ikke ut som Erik fikk med seg alt, selv om han er en racer til å observere og justere ;)

Piscatorius vant sammenlagt med ganske klare siffer; 20 til neste lag, det lokale Grayling gutta....

Individuelt var det selvsagt dette som preget pallen;

Erlend nr 1

Bent nr 2

CAto Renè nr 3

og CAto nr 5 (alle Piscatorius)

Vel da var sesongen i boks, Pisvatorius van sammenlagt lagkonkurranse Norges Cup, med 2 førsteplasser og en andreplass. Gøy :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...