Gå til innhold

Rapport - Los Roques


Flemming

Anbefalte innlegg

Los Roques – Venezuela 2010

Da har endelig døgnrytmen begynt å snu tilbake til normalen, og jeg har fått komperimert ned noen få bilder.

Beklager fargene på disse bildene, for min hjemme-pc er tydeligvis ikke kalibrert (fikk litt "fargesjokk" på jobben i dag gitt  :o ).

Har hatt en en helt fantastisk tur, med tanke på det dårlige utgangspunktet – altså brukket høyrehånd 6 dager før avreise.

Men det er utrolig hva et halsbånd for katter (!?!), noen stropper rundt fingrene, og en ispose på kvelden kan gjøre..

At hånden (i hvertfall delvis) var skyld i at jeg misset på et dusintall GODE muligheter på permit, mistet 3 snook og mitt livs største tarpon – pytt, det gjør ikke noe! At jeg nesten begynte å grine etter å ha mistet den 100 lbs + tarpon'en – etter et 200-250m utras og nesten en times fight – ja, det er allerede glemt!  :'(

De fleste bilder av meg ble tatt av mine venner fra USA, så de bildene får jeg legge inn senere når de kommer på CD i posten.

Jeg ville bli kjent i området, og brukte litt tid på sightseeing, så det ble bare 4 ½ dag med fiske.

Her kommer det i hvertfall noen små smakebiter fra turen :

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

post-14-13949882413495_thumb.jpg

post-14-13949882414071_thumb.jpg

post-14-13949882415657_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Los Roques er et fantastisk sted, og lodgen hadde guider og mat i verdensklasse. Det var bare å si at ”nå kunne jeg tenke meg en tarpon”, så bar det rett til nærmeste godsted for tarpon. Faktisk ikke bomtur en éneste gang. Flere av disse guidene har guidet i 15-20 år. Det vet hva de driver med..

Dag 1 fisket vi bare 4 timer. Den startet med at vi landet ca. 15 mindre tarpon i løpet av to timer. Da gikk vi over på poppere, og landet et par på det også. Deretter bar det ut etter bonefish, og vi fikk flere fine bonefish før vi avsluttet, og vendte hjem for litt øl og snack’s, og deretter en bedre middag med de andre fiskerne på lodgen. Det er et eller annet med ”all inclusive” som tiltaler meg veldig..

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

post-14-13949882416086_thumb.jpg

post-14-13949882416498_thumb.jpg

post-14-13949882417138_thumb.jpg

post-14-13949882417566_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre neste dagene satt jeg av til permit. Hvorfor jeg var så dum vet jeg ikke, for er det noe som er viktig under permitfiske, så er det presisjonskasting. Men brukket hånd hadde jeg presisjon som en pissatrengt 16 åring med 3 i promille, og traff flere meter utenfor skåla på hvert eneste kast, for å si det mildt. Gang på gang på gang.. SINNSYKT frustrerende!!!! Hadde to ”takes”, men ingen av dem satt. Alt for lang historie til å kunne fortelles her..

Siste dagen gikk vi for tarpon og bonefish. Chris (fra TCO Fly Shop) tok noen gode bilder av meg, men disse får jeg legge inn senere..

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

post-14-13949882467768_thumb.jpg

post-14-13949882468618_thumb.jpg

post-14-13949882469288_thumb.jpg

post-14-13949882470018_thumb.jpg

post-14-13949882470367_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer flere og finere bilder... ;)

Normalt er det 6 dagers fiske, men vi fisket bare 4 1/2 dag. Resten ble "sightseeing"...

Når jeg bruker 3 av disse fiskedagene hovedsaklig på permit med brukket hånd, så må jeg vel si at utbyttet allikevel var over forventet...  ;D 

Rune: Neste tur MÅ du være med på!!!!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig greit å kombinere tropisk fiske med familieferie! Absolutt noe flere burde ta seg tid/ råd til.

Jeg har selv gjort det 4-5 ganger. De tre siste turene til Abaco, Bahamas.

Sist tur hadde vi et opphold på 6uker. Og både kone, barn og jeg var mer enn strålende fornøyd;-)

Du kan ta en titt på noen bilder på Flickr: http://www.flickr.com/photos/bonefishbonefishcom/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...