Gå til innhold

Noen som har prøvd etter SØ i Rogaland? Tråd kun for Rogaland..


Stian F

Anbefalte innlegg

  • Svar 233
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

så la oss krysse fingrene for at yr.no for en gangs skyld holder det de lover.

Haha, ja skal bli morro og se om YR for engang klarer og melde rett vær for en gangs skyld, og at jeg slipper og våkne opp på lørdag for og sjekke værmeldinga og at de har endret til 4 minus igjen heller.. (Er jo som regel slik det pleier og være >:()

Joda, yr.no på sitt vanlige.... Var ennå "tjukk" is på Høle i dag tidlig. Og alle spots rundt mot Hommersåk. Noen som har testa Vaulen i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akuratt hjem fra en tur innover Lysefjorden nå. Kjørte hjemme ifra 07.00 for og få med ett par timer på full flo.

Når vi kom frem blåste det endel og regnet pisket oss rett i trynet. Prøvde ett par plasser ettersom vinden og bølgespruten stod godt under skuldrene våre noen ganger.

Fikk 3 SØ selv, og kompisen min fikk 4. Min største på ca 850gr, og kompisen min sin største på 1180gr.

Fikk forresten SØ på andre kastet med den nye fluen min, så alt i alt en herlig tur :-D

Mvh Stian F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, yr.no på sitt vanlige.... Var ennå "tjukk" is på Høle i dag tidlig. Og alle spots rundt mot Hommersåk. Noen som har testa Vaulen i det siste?

Hei igjen. Glemte og svare..

Har dessverre ikke sjekket ut Vaulen enda i år, men tenkte meg bortom gjerne til uken.

PS! ingen is innover Lysefjorden :D

Mvh Stian F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Finni, konge d! bare dumt eg kje kunne vera me inn, men sånn e d me sjuge kåna å ungar! Men e klar for någe gode plasser t ugå og til helgå!!

Gudd flua forresten, har bundet en del eg og, å ikkje minst kjøpt meg litt nytt utstyr så eg e klar for å prøva!!!! gje meg ein lyd nå du stikke ut i løpet av ugå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja!

Har vert borti fylle sms men fylle raport på forumet er en ny  :P  sick

den fisken på bilde fra igår var 930 g tatt i lysefjorden på en kutling imitasjon av en kompiss av mg!

jeg var ikke borti noe fisk å det var kun den som han kjente! det var lavvann under hele fiske igår å det viste igjen på aktiviteten!

kan være greit å passe på at man treffer på flo nor man er i den fjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja!

Har vert borti fylle sms men fylle raport på forumet er en ny  :P  sick

Haha. hørtes ut som du hadde gått på en smell der Tøffluss  :P

Har ikke blitt noe fisking på meg idag, men derimot så har jeg vært ute på Sightfishing og leitet fram noe nye plasser jeg tror kan være veldig bra. Satt først hjemme og kikket litt på norgeibilder.no og fant noe som kunne se bra ut, og så kjørte jeg ut og gikk tur med doggissen bort til plassene. Fikk virkelig troen  8)

(plassene ligger utover Sande/Tungenes på Randaberg og går direkte ut i havet.)

Ser på værmeldingen for neste uke og det begynner og se virkelig bra ut framover, plussgrader og vind fra sør!

Snart Påske!

Mvh Stian F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har just kommet hjem fra en liten tur på Hafrsfjord. Fisket ca to timer, prøvde alt fra reke, kutling, jiggy og andre fiskeimitasjoner. Resultatet ble en stk på ca 900 g- 1 kg. Var litt vind, og grei vannstand. Endelig har jeg fått min første Rogalands SØ :-)

Fisken var forøvrig helt blank, men virket som den hadde hatt en fight med et garn e.l. da den hadde noen merker her og der. Ellers i fin kondisjon, så den fikk friheten tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har just kommet hjem fra en liten tur på Hafrsfjord. Fisket ca to timer, prøvde alt fra reke, kutling, jiggy og andre fiskeimitasjoner. Resultatet ble en stk på ca 900 g- 1 kg. Var litt vind, og grei vannstand. Endelig har jeg fått min første Rogalands SØ :-)

Gralla Pablo!! var det nedenfor Skytterklubben?

Har ikke blitt noe fiske på meg idag, men har derimot planlagt en tur med Christoffer innover Lysefjorden fra imorra til onsdag! Holder værmeldingen seg har jeg virkelig VIRKELIG troen!!

Mvh Stian F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har just kommet hjem fra en liten tur på Hafrsfjord. Fisket ca to timer, prøvde alt fra reke, kutling, jiggy og andre fiskeimitasjoner. Resultatet ble en stk på ca 900 g- 1 kg. Var litt vind, og grei vannstand. Endelig har jeg fått min første Rogalands SØ :-)

Gralla Pablo!! var det nedenfor Skytterklubben?

Har ikke blitt noe fiske på meg idag, men har derimot planlagt en tur med Christoffer innover Lysefjorden fra imorra til onsdag! Holder værmeldingen seg har jeg virkelig VIRKELIG troen!!

Mvh Stian F.

Fikk den bortforbi det hvite bygget, vet ikke om det er Skytterklubben...... Gøy å få fisk igjen, har ikke fått SØ siden sommeren tror jeg! (Men har heller ikke fisket mye altså).

Lykke til med fisketur til dere, skitt fiske. Venter spent på rapport onsdag/torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg ein liden tur me 6 er stangå ein tur itte jobb i dag utpå høle, Tok meg någen kast me ein litt mørke zonker, og resultatet blei 2 greie sø. Årets 2 fysste vel å merka  ;D De låg vel mellom 300-500 gr ca, men når årets fysste fisk blir landa så har kje vektå så møje å sei  ;D

va kjempe forhold! vent og spent på rapport fra stian f og christoffer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vent og spent på rapport fra stian f og christoffer!!!!

Endelig er ventetiden over zeiter222! nå me hjemma etter turen! å raporten lyder som følger: INGEN FISK! kjente en fisk å det var alt! fisket på lavvan på høyvann om natta i grålysningen i sol i regn i vind å plasser det var vindstille! ingenting funket! men sont er det vel me SØ fiske av og til!?!?

UANSETT grattulere så mye me dine 2 SØ! isje så viktig me vekta bare dem har fine prikker ;)

som stian pleier å si : IKKE LENGE TIL PÅSKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med bomtur gutter. Men, dere kan trøste dere med at dere fikk variert kastetrening da  ;D Det kommer jo godt med når SØ sesongen setter skikkelig igang om noen få mnd til. For min del, så blir det nok ikke noe mer fiske denne uka, men kanskje over helgen er jeg klar igjen. Stian; si ifra hvis du har mulighet en av dagene neste uke.

Pablo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så Stian, trøst deg med at slike bomturer får man hele tiden! Cluet ligger i å kunne lære av de og finne nytt mot for neste SØ - tur.

Og det bør jo ikke være lenge til før det begynner å skje artige ting i nærområdet, har sett mange fine vårplasser her  :D

Synes forresten at Rogaland har gitt meg en grei start i 2011.  Fisket i noen år på Sørlandet, og enda ikke fått noe på over kiloen, og landet MANGE fisk, og første jeg får her er ca kiloen! Hvis det fortsetter slik, så skal man ikke se bort fra at jeg perser og passerer flere grenser her  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så Stian, trøst deg med at slike bomturer får man hele tiden! 

Hehe, var litt internt mellom meg og Toffa den forrige meldingen jeg skrev. For og få meg sint så må det mye mer til enn en dårlig fisketur  ;)

(Men skal innrømme det at det var kaldt og sove i telt der vi var, og at jeg nesten reiste hjem igjen samme kvelden  :P)

Jaja, ny dag, nye lodder nye gevinster! Blir nok ikke fisking på med idag, men reiser nok innover til hytta idag eller imorra så fiske blir det definitivt i helga. Kommer tilbake med rapport da!

Pablo: jeg kan så og si nesten vær dag neste uke så bare gi meg en PM dagen før eller noe så er jeg klar ;)

Snart Påske!

Mvh Stian F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute i ca 2 timer på Bersagel tidligere idag i ca 7-8m/s med vind rett i fleisen.

Så en SØ med engang jeg kom, men det var den eneste. Prøvde mye forskjellig av fluer men ikke ett eneste napp. Var ufattelig høyt vann når jeg kom, men sank litt ettervært.

Prøver nok igjen iløpet av helgen!

Mvh Stian F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEY ROGISAR

Var ute på engavika å vier idag med flonka nye vadere! målet for idag var bare å teste ut endel nytt utstyr siden jeg ikke hadde troen på noe fangst.. men fikk noen intresange sms tlf og mms av stian så jeg burde nokk vert litt mer opptatt av å fiske for fisk å ikke for show..

Raport av stian kommer nokk, kjenner jeg han rett så jeg trenger ikke si så mye..

det var flo kl 12 idag å den var enormt høy! brygger å naust stod under vann! noe annet det var mye av var vind å rein! så turen min ble max halvannen time..

Ingen fisk å kjenne eller å se fra min del! Men nye vadere snøre og fluer ble testet, så jeg er fornøyd!

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...