Gå til innhold

Noen som har prøvd etter SØ i Rogaland? Tråd kun for Rogaland..


Stian F

Anbefalte innlegg

  • Svar 233
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Er det ingen som fisker etter SØ i Rogaland?? hehe virker noe dødt iallefall..

Var ute en tur rundt de samme plassene som sist igår og. Startet ca kl 09.30 men satt bare og så etter vak den første halvtimen, og da det faktisk var bra med liv så fikk jeg kledd på meg og pakket meg godt inn (var -1grad.) Etter og ha fisket hele kanten begynnte jeg og vadet utover litt. Og der resulterte det første kastet i at fluen landet oppå ett lite isflak og hang seg fast slik at jeg når jeg dro så fikk jeg med hele isflaket.. BRA BEGYNNELSE tenkte jeg.. ??? Men, på tredje kastet smalt det på en liten SØ, (fin blank og i god kondisjon!) da det var så kaldt orket jeg ikke dra frem kameraet for og knipse ett bilde, men ca vekt 650-700gr.

Fisket i ca 30min til etterpå og da sa det virkelig PANG i andre enden av snøret (eneste problemet var at denne SØ'en ville ikke ta før jeg hadde fortommen helt inne, og da er det ikke lett og gjøre ett tilslag, så den kom seg løs etter ca 2-3sek.. vekt ca 1kg+)

Men men.. Var en fin 'morgen' og det er alltid deilig og stå og vade når alle pensjonistene går morgenturen sin og stopper opp for og se på deg som står uti sjøen der  8)

Skal ut igjen iløpet av dagen og prøve litt mer, men satser på en annen plass denne gang ;D

GOD JUL!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingne tur igår dessverre. Men stikker ut ett par timer fra ettermiddagen av idag i håp om og få noe. (Drømte at jeg fikk en deilig SØ inatt, så satser på det beste  :P )

WT: Er sant det at SØ'en er 'utrydningstuet' her i Rogaland, noe som førte til at hvis du fikk en SØ i en elv her i Rogaland under laksesesongen så måtte den slippes uti igjen. Utover det så har jeg ikke hørt noe mer om at den er fredet i sjøen utenom minstemål selvfølgelig.

Føler selv at det er såpass mye SØ i sjøen her i Rogaland at jeg tviler sterkt på at det skader om jeg står og kaster, så om det skulle komme total fredning her hadde jeg synes det var dumt, men man må jo tenke forover så..

Stian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mørket kommet, og jeg kommet meg hjem igjen..

Ble ingen fangst idag heller, (eller det vil si at jeg klarte og miste den eneste som tok pga de jæ... hanskene som jeg må bruke når det er så forbanna kaldt ute!)

Var litt lite liv idag, men var noen få som viste seg i ny og ne, fikk iallfall testet mange nye fluer idag så det er jo positivt bare det  :rolleyes:

Norumen: Jeg tar gledelig imot tips om plasser, men har en liten mistanke om hvor du mener uten ay jeg nevner det her  8)

Snart påske  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

var i stavanger (havsfjord og vaulen) å fisket i går! havsfjord var meget dødt å det var det forsåvidt på vaulen og. eneste som viste seg var en fisk på vaulen men hvor stor den var vet jeg ikke..

ellers så virker riska stranda på hommersåk livlig for tiden! skall ned imorra å se om det ikke kan lures noen sø's ;)

ps.

Har ordna meg en twitter konto så nå twittrer jeg for hver gang om hvor jeg går å fisker og hvordan forholdene er! så om noen trenger info på spotten så er jeg norboy2k på twitter!

kjekt om noen gjør noee av det samme her i rogaland så jeg kan også være oppdatert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blllæææææ... Vurderer og legge fluestanga på hylla til over jul nå..

Har vært ute og fisket nesten vær dag de to siste ukene nå i Stvg. Hommersåk og omegn. Har ikke fått eller følt en eneste SØ  >:(

Noen som har fått eller sett noe aktivitet noen plass? (virker som om SØ'en har tatt tidlig juleferie, lurer på om jeg skal gjøre det samme pga begynner virkelig og miste troen meg selv nå :'( :-X :-\ crazyeyes

Mvh Stian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahah det heter byen! uansett hva det heter så var det vertfall dødt! sø'en her i området har tatt ferie ja! vi trenger sårt + grader tror jeg å da snakker jeg ikke om +2 i 24 timer! en uke med +6! få vekk isen på høle! med alt reinet som kommer nå så blir det kansje noe farge i sjøen og! nå kan man jo se en sjøørret på 30 meters avstand å jeg rekner med at den kan se oss og...  :(>:(

ny førsteplass på ønskelista! ji meg pluss grader og masse av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dok må lengre ut på havet for å finna auren nå! har kje fått fiska noe siden 7'eren knakk i holmavigå for ca 2 mnder siden. då va d godt me liv, men har vert flerne turer der bare for å kikke, men dødt som fy der åg for tiå.. har vert en del på hellestø å omeng me bikkjå å sett masse fin fisk. spesielt me moloen på vigdel! å der e der ingen ting som hette is heller.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt og se at det endelig begynner og bli litt respons i tråden :D

Steffen: prøvde ett par kast på neset utover mot risavika og fisket meg innover til så og si Tananger havn en kveld her i forrige uke+ at jeg har gått en del turer der med doggissen, men har ikke sett noe liv der heller.  (nå skal det sies at jeg bare fisket en liten halvtime i mørket, men har gått turer rundt berget endel ganger og kikket.)

Nå skal det ut og prøves ute på Vigdel og rundt der, kommer tilbake med rapport senere hvis ikke pilsen har tatt meg til fange igjen senere! (har jo ventet til freddan idag  cheers)

Mvh Stian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,000 SØ idag heller :-X  fikk med meg en kompis ut og fisket fra Ølbergstranden og så og si hele veien bort til Vigdelstranden, så ikke noe liv idag men gjorde en grei tabbe med og ta med meg bare flytesnøret. MEN det blir definitivt ett par turer til ut der! (var liksom noe med det og stå og fiske rett ut det store åpne havet og bølgene på 2 meter som slo over meg til tider  :-\)

:LeptoO regner med det var Ølbergmoloen du mente da du skrev Vigdelmoloen her? Fant ikke noe Vigdelmolo+ jeg spurte noen lokale som sa de aldri hadde hørt om den?

Hadde vært supert med ett lite 'kart' på PM om du hadde giddet (og om du vil røpe noen hotspots 8))

Noen andre som har prøvd noe rundt om i Rogaland? (Vet at Toffa ikke har fisket idag da han plutselig sendte melding til meg etter jeg hadde dratt ut og skyldte på at han hadde lovet en gammel tante og bære ved. Men vi vet jo godt at han bare lå og sov og ikke gadd og stå opp :P)

Snart påske ;D

Mvh Stian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha stakkars tante!! klart jeg måtte hjele henne litt! hun lar meg jo fiske på eiendommen hennes på Vier! + jeg hadde en følelse om at det ikke var det allerbeste været når jeg såg at det var 7 blåe på gradestokken å at vinden rufset godt i naboens vimpel ;)

idag (lørdag) blir det en tur til riskastranda igjen! satser på at det er en eller annen fisk som har forvilla seg inn dit igjen etter som jeg fikk 2 sø der på onsdag som var!

er du klar for en tur finni? rekner med jeg stikker ned i 12 ich tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:LeptoO regner med det var Ølbergmoloen du mente da du skrev Vigdelmoloen her? Fant ikke noe Vigdelmolo+ jeg spurte noen lokale som sa de aldri hadde hørt om den?

Nei det er en molo som ligger på norsiden av hellestø starnden. å du må kjøre ned vigdel veien, men ser nå på kartet at nesten alle veiene som går av hovedveien der borte heter jo vigdelveien. det er også noen hotspots på sørenden av hellestø/sele og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess så var det dagens økt på riskastranda på hommersåk!

vannet var utrolig lavt idag! har faktisk aldrig sett sjøen så lav på riskastranda før! så hadde ikke den største forventningene. meeen nå sto eg jo der i vadere å full pakke så å dra hjem igjen var uaktuelt! på 2 kastet ble det stram line! det var riktig nokk ikke noe sjøørret men en pen klase med tang og tare på drøye 300 gram! >:(

etter 30 - 40 kast fikk jeg et napp men den hang ikke på kaste etter var den der igjen men den hang fortsatt ikke  ??? på tredje kast så følget den flua helt inn så jeg fikk sett hele fisken å den var ikke større enn 200-300 gram! så den var rett og slett forliten til og bite over kroken :P

ellers var det dødt på riskastranda idag.. om det var pga det lave vannet eller at det låg 4 skarv å dukket utforbi vet jeg ikke men en fin (kald) tur ble det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det kaldt!!

Tok vaderene på å kjørte til lauvik ferjekai å pakerte bilen der... så jikk jeg ombord i ferja.

på oanes er det perfeckt bunn og ofte mye strøm å har opp til flerne ganger sett hoppende sjøørret der før! Men idag forstår jeg godt at sjøørreten ikke hoppa! -6 å bris!

etter hvert 3 kast måtte jeg renske ringene for is!

Alt jeg fikk idag var naglebitt å kansje en liten forkjølelse! sier ikke nei takk til noen + grader snart men mannen i tv'en som snakker om vær og vind sier at det skall være kaldt en god stund til...

Noen andre som har vert ute å prøvd lykke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo rogalendinger!  :D

God jul!

på julemorningen så var meg å en kommpis på bymarka ved foten av lifjellet (hommersåk/gansfjorden) å fisket.. i det vi kom ned til vika såg vi et lite vak eller noe som såvidt brøt overflaten, jeg fikk legge ut et perfeckt kast å nappet litt i den knall orange wolley buggeren som var fluevalget mitt. ogfor en respons! ca 10 -20 fisker fra alle kanter kom stormenes mot flua! men desverre var det ingen som tok! å enda mer desverre så ble dem skremt av å se meg, så dem stakk sin vei :(

For et kick uansett! om det var feil flue eller om det var sitvasjonen med en hel stim som gjorde at fisken ikke hugde vet jeg ikke men regner med at det var feil flue...

Nå var det selskap 1 juledag men skall tilbake der imorra (med ny flue ) å se om jeg ikke kan få en av dem ;)

noen som andre som har fiska i distriktet i julen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...