Gå til innhold

Noen som har prøvd etter SØ i Rogaland? Tråd kun for Rogaland..


Stian F

Anbefalte innlegg

Var også ein kort tur i det fascinerande veret i dag. Kastevind frå alle kantar og bølger som slo fem-seks meter opp i lufta frå svaberga er mektig... Stod inne i eit litt lunare sund og fekk pressa ut nokre vellukka kast. Der det normalt er jamn fin straum over fin leopardbotn, var det i dag så varierande straumforhold at snøret ofte låg merkelege buar. Nokon gonger gjekk det innover på midten og utover på kantane andre gonger motsatt. Vatnet steig og sokk med ca ein meter. Fann ein sånn passe trygg stein å stå på. Sklei bare ein gong med glatte aquastelth sålar, men eg fann fotfeste fort nok... Fisk? Niks. Det får me få på ein finare dag. Uveret var underholdning nok. God kastetrening med sekserstanga også. Kven treng kraftig utstyr pga vinden på Jæren? Fekk prøvd medvind, motvind og sidevind i løpet av eit kast... Gjekk langt nok for det!

Fisk elle ikkje: Sesongen er uansett sparka i gang for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 233
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kort rapport: startet fiske på Høle ved ca 11.45 tiden, stod der i en liten time før vi ga opp pga kraftig vind og lite aktivitet. Dro så videre til Bersagel og prøvde endel nye og gamle plasser (og endel veldig rare plasser;-)) fisket med intermediat og prøvde og få linen ned så langt som mulig før vær gang jeg begynnte med inntrekkene for og se om gjerne SØ'en gikk litt langt nede pga været og forholdene. Fisket med en liten rosa CDC reke i str 8 (tror eg!) hadde først kontakt med en fisk som tok på ca 3m dypde, men den ville ikke krokes og svømte videre vell uvitende om at jeg kastet 5 meter lenger ut på neste kast og at den igjen ville smake på reka mi. Fikk opp SØ'en og annslo vekta til 3-400gr og lot den svømme videre. Prøvde etterpå en liten stund til på samme plass og hadde kontakt med en fisk til men ellers dødt.

Gikk litt rundt på de samme plassene og hadde ingen kontakt med noe før siste kastet da det smallt på en FEIT SØ!! Fisken tok på ca samme dybde som den forrige og føk rett til værs før den gjorde ett utras som kunne minne om en makrell på anabole steroider og speed! Så med engang at dette var en belfeit fisk og begynnte nesten og lure på om det var en laks. Fightet med fisken i ca ti min før kompisen min kom nesten springende bort for og gi meg håven slik at jeg fikk fatt i den. (hadde først tenkt og ta den med hendene, men fant fort ut at det ville den IKKE!!) SØ'en veide 1680gr. Det er nesten flaut og si det men fisken ble kakket og tatt med hjem, men kan si det såpass at det er en av ca 100;-)

Er for tiden på hytta så får ikke lagt ut bilde av fisken før imorra kveld..

Ha en fortsatt fin kveld alle!

Mvh Stian F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!! Grattis med feit SØ :D Gøy at det begynner å skje litt på denne tråden også. Og tror ikke man skal være flau/skjems for å ta meg seg en og anne fisk hjem. Tror uansett flesteparten av fiskene vi sportsfiskere tar opp blir pent sluppet ut igjen, dermed er det ikke vi som er den største faren for SØ bestanden. Uanstt, gleder meg til neste uke, ser om jeg ikke får tid til å denge litt fluer igjen da. (Sender dg PM, så kanskje vi kan treffes Stian?)

Pablo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe fiske på meg idag, men derimot så har jeg brennt ett svært bål slik at jeg fikk ryddet litt i hagen på hytta. Kjørte bortom en tur ut til Bersagel og Høle for og kikke litt i ca 12.00 tiden men da det var blikkstillt satt jeg bare i bilen og speidet etter vak i ti minutter før jeg kjørte hjem igjen (noe som kykkelikokkoss ble veldig glad for :P)

Legger ved bilde av en av SØ'ene som ble fanget igår og ett bilde av rekene den hadde spist før den tok min.

Pablo: Jeg er med på fiske enten om vi fisker i omegn her eller om vi kjører en annen plass ;)

Snart Påske!

Mvh Stian F.

post-4730-13949885760014_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må igjen få takket Stian F for turen. Var greit å kunne fiske litt, selv om det ble lite fisk i håven. Med dette været, mistenker jeg at det blir mer binding enn fiske dagene som kommer.

Pablo

Ingen problem det Pablo! Bare kjekt og ha deg med! Vi tar de neste gang  ;)

MVh Stian F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tur nedover mot Egersund med Christoffer Løvås idag.

Ble ikke så altfor mye fisking men mest speiding etter SØ på nye plasser. Så ett par fisker som var oppe over vannoverflaten, men ingen som ville ta utenom når det plutselig nappet noe helt sykt i stanga til Toffa og han hadde klart og feste seg i en dobbe:P (haha, skulle sett overasket han ble da deet nappet, og hvor skuffet han ble da han fant ut at det ikke var fisk ;))

Ser det er meldt mye regn inatt+ bra med vind imorra, noe som igjen ifølge mitt syn gjør at SØ'en+ dens matkilder blir mer aktive og trekker lenger inn pga mer varme nær land. (på vinterstid!) Dette er min mening og slik jeg føler det. Noen som kan bekrefte det eller avkrefte dette??

Tight lines!

Mvh Stian F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e heilt sikker på at det va ein fisk som tok flua mi å svømte bort til blåsa og knyttet den i den! smarte fisker der sør ;)

Ser det er meldt mye regn inatt+ bra med vind imorra, noe som igjen ifølge mitt syn gjør at SØ'en+ dens matkilder blir mer aktive og trekker lenger inn pga mer varme nær land. (på vinterstid!) Dette er min mening og slik jeg føler det. Noen som kan bekrefte det eller avkrefte dette??

vinden gjør det litt ''tryggere'' for sø'en inne på det grunne vannet den sjuler også snøret våres slik at fisken føler det er mer naturlig å ta flua.. sø'en synes det er greit me ferskvann i saltvannet for den kan få problemer med å skille ut alt saltet i kroppen når tempraturen er så lav! og så kan ferskvann hjelpe på tempraturen i sjøen! å da blir det mer fart i sø'en og dens byttedyr!

så jeg bekrefter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen på frustrasjon!? å komme frem etter 35 min kjøring for å se at man har glemt fluesnella! FML.

KLØNE!! Hvem er det som klarer og glemme snella eller ta med seg feil stang?? Herregud!! :o

Kan si det sånn at du gikk ikke glipp av noe med den kraftige pålandsvinden som var. Prøvde først og vade ut og kaste litt men kastet ble ikke lenger enn 8-9meter og fortommen hadde ikke sjangs til og få strekket seg ut, så endte med at jeg stod på en brygge og prøvde og kaste bakover, men med lite resultat..

Prøver igjen imorra før minusgradene kommer >:(

Snart Påske!

Mvh Stian F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som skal fiske i Egersund/Hellvik traktene i morgon. Vurderer tur, men får fiska over større område om vi er fleire...

Heihei!

Tenkte og prøve meg på litt fjordfiske på utsiden av Breivik/Bersagel i helgen jeg, og jeg vet Toffa er reist oppover mot snøen, så vi skal ikke nedover iallefall MEN du er hjertelig velkommen til og bli med meg og en annen på Fjordfiske hvis det skulle være ønskelig;-)

God helg og tight lines til dere alle!

Mvh Stian F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...