Gå til innhold

Nostalgi


-Lars-

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pål Andersen

Mye snadder her. Bortsett fra Winston stengene har jeg eid eller prøvd alt du har kommet med hittil... Hvilke minner :)

PS. Powell ble vel (i allefall klingene) produsert av G.Loomis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snadder her. Bortsett fra Winston stengene har jeg eid eller prøvd alt du har kommet med hittil... Hvilke minner :)

PS. Powell ble vel (i allefall klingene) produsert av G.Loomis...

Det flueutstyret jeg var eier av de første årene tror jeg aldri det har vært noen reklame for, og ihvertfall ikke i amerikanske blader  ;D

Ikke at det fantes noe godt å si om det som kunne rettferdiggjort noen reklame heller . . . fighting0004.gif

Eller jo, jeg så faktisk en Berkley reklame, og fikk oppkastfornemmelser umiddelbart -smileys.php'>confused0066.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor ble det av Gore vadebuksene ? Kan ikke huske å ha sett dem engang . . .

Kult bilde forresten, fra Drive-in-hole i Bighorn River . . . Bighorn's svar på Blekkdammen i hunnselva, uten sammenligning forøvrig  ;D

[attachimg=1]

Må jo innrømme at det ble et par bilder fra samme stedet når jeg fiska den kulpen året etter at den reklamen kom i fiskebladene her hjemme ;D

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor ble det av Gore vadebuksene ? Kan ikke huske å ha sett dem engang . . .

Kult bilde forresten, fra Drive-in-hole i Bighorn River . . . Bighorn's svar på Blekkdammen i hunnselva, uten sammenligning forøvrig  ;D

[attachimg=1]

Må jo innrømme at det ble et par bilder fra samme stedet når jeg fiska den kulpen året etter at den reklamen kom i fiskebladene her hjemme ;D

Gisle

Heldiggris  :) Hadde ikke blånektet om jeg ble tvunget til å fiske her selv . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor ble det av Gore vadebuksene ? Kan ikke huske å ha sett dem engang . . .

Kult bilde forresten, fra Drive-in-hole i Bighorn River . . . Bighorn's svar på Blekkdammen i hunnselva, uten sammenligning forøvrig  ;D

[attachimg=1]

Må jo innrømme at det ble et par bilder fra samme stedet når jeg fiska den kulpen året etter at den reklamen kom i fiskebladene her hjemme ;D

Gisle

Heldiggris  :) Hadde ikke blånektet om jeg ble tvunget til å fiske her selv . . .

Det gjorde ikke så veldi vondt 8)

Ganske spesiell plan og lage en elveforbygning langt f... ute i ødemarka av gamle bilvrak ;D Nydelig plass. spesielt 20 -30 meter opstrøms for der forbygningen starter opp. hmmmmmm lekkert  8) Har bare gamle slids og scannern min har tatt kvelden :-\ så har ikke noen blider og komme med desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen snelle :

[attachimg=1]

:) Kult å se igjen den Loop HiTec'n  :D Det var vel den første snella som ikke hadde noe nav, var det ikke?

Kan ikke huske å ha sett noen før den jeg heller, selv om mye rart har kommet og gått.

Når det gjelder denne Loop-snella så syntes jeg den er fin fra den siden som vises på bildet, og tilsvarende lite fin fra andre siden  ;)

Har jo også sett Loop Trad. snellene med Sage-logo . . . Hvordan kunne det ha seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen snelle :

[attachimg=1]

:) Kult å se igjen den Loop HiTec'n  :D Det var vel den første snella som ikke hadde noe nav, var det ikke?

Kan ikke huske å ha sett noen før den jeg heller, selv om mye rart har kommet og gått.

Når det gjelder denne Loop-snella så syntes jeg den er fin fra den siden som vises på bildet, og tilsvarende lite fin fra andre siden  ;)

Har jo også sett Loop Trad. snellene med Sage-logo . . . Hvordan kunne det ha seg ?

Ble laget av Loop/Danielsson på bestilling fra Sage, mener jeg å huske.

Når du først blar i gamle kataloger; har du et bilde av den tidlige Loop- snella som var integrert i stanghåndtaket?

Den kom Sage med en kopi av noen år senere, i det de lanserte "0 weight" osv.

Moro med gamle reklamer, Lars  :) Husker flere av disse fra den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen snelle :

[attachimg=1]

:) Kult å se igjen den Loop HiTec'n  :D Det var vel den første snella som ikke hadde noe nav, var det ikke?

Kan ikke huske å ha sett noen før den jeg heller, selv om mye rart har kommet og gått.

Når det gjelder denne Loop-snella så syntes jeg den er fin fra den siden som vises på bildet, og tilsvarende lite fin fra andre siden  ;)

Har jo også sett Loop Trad. snellene med Sage-logo . . . Hvordan kunne det ha seg ?

Mener å huske at historien går som så:

På begynnelsen av 90-tallet var Loop importør av Sage i Skandinavia og slik kom sammarbeidet i gang. Loopsneller skulle introduseres i USA med Sage-logo, for å dra nytte av et sterkt Sage image. Amerikanere likte ikke sneller uten brems. Sage fant seg en ny snelleprodusent. Loop maktet vel heller aldri å forvalte Sage i Skandinavia på en bra nok måte. Deretter fulgte noen år med krangling med Danielsson ang. patentrettigheter, før Danielsson til slutt ble sittende med original snellene. Samtidig (litt senere?) ble Sage agenturet overtatt av tyskere. Loop startet fra "scratch" med bra utstyr produsert i østen. Resten er historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Mye snadder her. Bortsett fra Winston stengene har jeg eid eller prøvd alt du har kommet med hittil... Hvilke minner :)

PS. Powell ble vel (i allefall klingene) produsert av G.Loomis...

Det flueutstyret jeg var eier av de første årene tror jeg aldri det har vært noen reklame for, og ihvertfall ikke i amerikanske blader  ;D

Ikke at det fantes noe godt å si om det som kunne rettferdiggjort noen reklame heller . . . fighting0004.gif

Eller jo, jeg så faktisk en Berkley reklame, og fikk oppkastfornemmelser umiddelbart -smileys.php'>confused0066.gif

Berkley fluestenger fremkaller langt alvorligere ting enn brekninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Mye snadder her. Bortsett fra Winston stengene har jeg eid eller prøvd alt du har kommet med hittil... Hvilke minner :)

PS. Powell ble vel (i allefall klingene) produsert av G.Loomis...

Jeg hadde en Powell Legacy Light 9' #4 på slutten av 90erne, Jeg solgte den  (!!!!!!!!!) For en narr !!!!!!

Den stanga var nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snadder her. Bortsett fra Winston stengene har jeg eid eller prøvd alt du har kommet med hittil... Hvilke minner :)

PS. Powell ble vel (i allefall klingene) produsert av G.Loomis...

Jeg hadde en Powell Legacy Light 9' #4 på slutten av 90erne, Jeg solgte den  (!!!!!!!!!) For en narr !!!!!!

Den stanga var nydelig.

Yepp Hepta (Morgan) du er dust ;D. Men du kan trøste deg med at jeg solgte alle mine eller de ble gitt bort. Du er bare en narr, jeg er super dustete idiot med bindestrek. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Mye snadder her. Bortsett fra Winston stengene har jeg eid eller prøvd alt du har kommet med hittil... Hvilke minner :)

PS. Powell ble vel (i allefall klingene) produsert av G.Loomis...

Jeg hadde en Powell Legacy Light 9' #4 på slutten av 90erne, Jeg solgte den  (!!!!!!!!!) For en narr !!!!!!

Den stanga var nydelig.

Yepp Hepta (Morgan) du er dust. Men du kan trøste deg med at jeg solgte alle mine eller de ble gitt bort. Du er bare en narr, jeg er super dustete idiot med bindestrek. :)

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen snelle :

[attachimg=1]

:) Kult å se igjen den Loop HiTec'n  :D Det var vel den første snella som ikke hadde noe nav, var det ikke?

Kan ikke huske å ha sett noen før den jeg heller, selv om mye rart har kommet og gått.

Når det gjelder denne Loop-snella så syntes jeg den er fin fra den siden som vises på bildet, og tilsvarende lite fin fra andre siden  ;)

Har jo også sett Loop Trad. snellene med Sage-logo . . . Hvordan kunne det ha seg ?

Mener å huske at historien går som så:

På begynnelsen av 90-tallet var Loop importør av Sage i Skandinavia og slik kom sammarbeidet i gang. Loopsneller skulle introduseres i USA med Sage-logo, for å dra nytte av et sterkt Sage image. Amerikanere likte ikke sneller uten brems. Sage fant seg en ny snelleprodusent. Loop maktet vel heller aldri å forvalte Sage i Skandinavia på en bra nok måte. Deretter fulgte noen år med krangling med Danielsson ang. patentrettigheter, før Danielsson til slutt ble sittende med original snellene. Samtidig (litt senere?) ble Sage agenturet overtatt av tyskere. Loop startet fra "scratch" med bra utstyr produsert i østen. Resten er historie.  

Snelleprodusenten Lamson ble jo kjøpt opp av Sage en gang på 90-tallet også, men det ble etter hva jeg kan skjønne en kortvarig affære . . . Dette var før Lamson kom med storspole-snellene.

Når du først blar i gamle kataloger; har du et bilde av den tidlige Loop- snella som var integrert i stanghåndtaket?

Den kom Sage med en kopi av noen år senere, i det de lanserte "0 weight" osv.

Moro med gamle reklamer, Lars  :) Husker flere av disse fra den gang.

Har foreløpig ikke sett Sage-stengene med Loop-snelle intregert i håndtaket Andrè, kun med den Sage-snella . . . Ille stygt spør du meg, men hver sin smak  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først blar i gamle kataloger; har du et bilde av den tidlige Loop- snella som var integrert i stanghåndtaket?

Den kom Sage med en kopi av noen år senere, i det de lanserte "0 weight" osv.

Moro med gamle reklamer, Lars  :) Husker flere av disse fra den gang.

Har foreløpig ikke sett Sage-stengene med Loop-snelle intregert i håndtaket Andrè, kun med den Sage-snella . . . Ille stygt spør du meg, men hver sin smak  :)

Som denne . . . Tenk om man skulle få kloa i en strøken Sage SPL, og så måtte ta til takke med denne utgaven  :'(  :-[ :

[attachimg=1]

post-448-13949884227125_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Begynte der (Berkley) med klasse 7. 9,6`Young snelle med levelline og Orvis int. skyteklump. Ble fantastiske presentasjoner av tørrflua kan du tru :) HiTech og tidlig ute med klumpsystem i allefall da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Har du vært borti disse da, Pål ? Aksjon for spesiellt interesserte, spør du meg  :D :

[attachimg=1]

O je da :) Vakke helt noe for meg kan man si forsiktig. T&T har alltid levert kvalitet, men har bestandig vært litt tunge. Men for noen smykker. Diamondback har også alltid vært, SYNTES JEG, dårligere enn det prisen skulle tilsi. Rundt 1990 solgte vi (jobbet i Aktiv Fritid) Blackmaster stenger. Koreansk såkalt 96% Graphite. Stengene kosta rundt 1000 lappen og kasta rævva av mye hi-end utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...