Gå til innhold

Fluefiske fra flytering - en bildeserie i filmform.


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen noen stillbilder i filmform - fra flyteringfiske. En morsom og givende måte å øke aksjonsradiusen på både i vann og i elv.

Håper det kan være til inspirasjon for både nye og erfarne. Mange vil sikkert kjenne igjen en del trivelige fluefiskere her inne også  :)

Ha en fortsatt fin høytid alle mann.

http://www.thetroutbum.com/fluefiske/artikler/94-fluefiskefraflytering.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder, André.

Gikk selv til innkjøp av flytering i fjor, og jeg må si at det var en veldig positiv opplevelse. Ikke at det ble så fantastisk mye fisk, men opplevelsen av å være i ett med vannet, og ikke på land, var gull for meg. I tillegg synes jeg det var en veldig avslappende måte å fiske på.

Uff.. Denne lange og kalde vinteren tar knekken på tålmodigheten min. Kom altfor sent i gang i fjor, og sesongen ble så altfor kort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder Andrè. :)

Hvor vàr er fisken på disse flyteringene i ift tilnærming av en vakende fisk?

Fisken blir ikke merkbart skremt av flyteringen, ihvertfall ikke når man sitter stille.

Det er ihvertfall min erfaring, og jeg har flere ganger opplevd at fisk har vaket så nær meg at jeg nesten har kunnet dælje den i hodet med stangtuppen  :D

Og fint er det, for lengdekasting er langt mer komfortabelt stående på land enn fra bellybåt  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en flytering av en kompis da han fant ut at jeg var smittet av fluefiskets mysterier. Ble flere fine turer i "pondusprammen" som jeg kaller den. Opplevde heller ikke at fisken ble skremt av farkosten. Fikk flere knalle fisker. Artigst var det å få fisker rundt kiloen på SC i skumringen. Hissige utras var en ting, men når man blir "dratt rundt" av fisken i båten, da var det noe ekstra med flyteringsfisket. Ikke dumt. Can´t wait :D;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en flytering av en kompis da han fant ut at jeg var smittet av fluefiskets mysterier. Ble flere fine turer i "pondusprammen" som jeg kaller den. Opplevde heller ikke at fisken ble skremt av farkosten. Fikk flere knalle fisker. Artigst var det å få fisker rundt kiloen på SC i skumringen. Hissige utras var en ting, men når man blir "dratt rundt" av fisken i båten, da var det noe ekstra med flyteringsfisket. Ikke dumt. Can´t wait :D;D

Morsomt å høre, Ørjan  ;D God kompis du har som gav deg en flytering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...