Gå til innhold

Orvis Helios


Waksvik

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

hvordan e denne stanga oppmot scott g2...? tenker på aksjon å sånt.

hvordan e det å bruke store fluer og nymfer og sånt??

Sammenlignet med G2 fremstår Helios som rene kosteskaftet, selv mid-flex'en  ;)

Disse to er knapt sammenlignbare, spør du meg . . . Helios er mer i samme gate som Scott S4, altså langt kjappere enn G2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

hvordan e denne stanga oppmot scott g2...? tenker på aksjon å sånt.

hvordan e det å bruke store fluer og nymfer og sånt??

Sammenlignet med G2 fremstår Helios som rene kosteskaftet, selv mid-flex'en  ;)

Disse to er knapt sammenlignbare, spør du meg . . . Helios er mer i samme gate som Scott S4, altså langt kjappere enn G2.

enig i det.

G2 er medium fast og helt nydelig allrounder.

helios er veldig rask. og er direkte sammenliknbar med scott s4. dvs knallhard.

midflexen til helios betyr vel egentlig bare at aksjonen er flyttet ned i stanga kontra tipflex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan e denne stanga oppmot scott g2...? tenker på aksjon å sånt.

hvordan e det å bruke store fluer og nymfer og sånt??

Sammenlignet med G2 fremstår Helios som rene kosteskaftet, selv mid-flex'en  ;)

Disse to er knapt sammenlignbare, spør du meg . . . Helios er mer i samme gate som Scott S4, altså langt kjappere enn G2.

enig i det.

G2 er medium fast og helt nydelig allrounder.

helios er veldig rask. og er direkte sammenliknbar med scott s4. dvs knallhard.

midflexen til helios betyr vel egentlig bare at aksjonen er flyttet ned i stanga kontra tipflex.

okei :D takker for svar.... men hvordae takler g2 litt større fluer å sånt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har kompiser som har begge i 9´#5, her er min vurdering:

Helios 9´5 er er stiv som et spett hvis den brukes som 5er stang. Etter min mening er den den en utmerket 6-7 stang for lett kystfiske og streamerfiske på fjellet. Passer fint med f.eks GL Coastal i #6 etc, og ladet med en klump kappet av DT7 går det veldig langt. G2 er veldig forskjellig, både i egenskaper og finish. Helios er hightech, G2 er old school. Myk og deilig stang. 9´5  funker veldig bra til alt av nymfer, men er kanskje ikke noe for de største streamerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har kompiser som har begge i 9´#5, her er min vurdering:

Helios 9´5 er er stiv som et spett hvis den brukes som 5er stang. Etter min mening er den den en utmerket 6-7 stang for lett kystfiske og streamerfiske på fjellet. Passer fint med f.eks GL Coastal i #6 etc, og ladet med en klump kappet av DT7 går det veldig langt. G2 er veldig forskjellig, både i egenskaper og finish. Helios er hightech, G2 er old school. Myk og deilig stang. 9´5  funker veldig bra til alt av nymfer, men er kanskje ikke noe for de største streamerne.   

okei, takker for svar... liker myke stenger... likte det lille æ prøvde m å kaste m g2.... men skal prøve flere stenger før æ bestemmer mæ 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker myke stenger bør du seriøst prøve Orvis Superfine TroutBum, her har du stang som bøyer seg helt ned i korken! Nydelig å kaste med, nydelig å kjøre fisk med.  :)

Har en #5 Helios MidFlex, den er grei når det blåser mye eller du vil kaste langt. Bortsett fra det så er den veggpynt. Kanskje bedre å selge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

hvordan e denne stanga oppmot scott g2...? tenker på aksjon å sånt.

hvordan e det å bruke store fluer og nymfer og sånt??

Sammenlignet med G2 fremstår Helios som rene kosteskaftet, selv mid-flex'en  ;)

Disse to er knapt sammenlignbare, spør du meg . . . Helios er mer i samme gate som Scott S4, altså langt kjappere enn G2.

enig i det.

G2 er medium fast og helt nydelig allrounder.

helios er veldig rask. og er direkte sammenliknbar med scott s4. dvs knallhard.

midflexen til helios betyr vel egentlig bare at aksjonen er flyttet ned i stanga kontra tipflex.

okei :D takker for svar.... men hvordae takler g2 litt større fluer å sånt....

Jo roligere stang, jo større fluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en #5 Helios MidFlex, den er grei når det blåser mye eller du vil kaste langt. Bortsett fra det så er den veggpynt. Kanskje bedre å selge den.

Eller bytte den mot noe annet ?  :D Noe spesiellt du kunne tenke deg ?  :)

Tja, hva har du da? Brukte koner/elskerinner er ikke aktuelt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg kjøpt meg Orvis Helios 864.

Er det noen som har denne og vil meddele sine kunnskaper om hvilket snøre man anbefaler på denne stanga.

Stanga er av typen midfleks så klart!

har fått høre at presentation ll skal være et godt snøre for denne stang men vil gjerne høre fra andre om de er enig/uenig:P

På forhånd takk!!

Waksvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg Orvis Helios 864.

Er det noen som har denne og vil meddele sine kunnskaper om hvilket snøre man anbefaler på denne stanga.

Stanga er av typen midfleks så klart!

har fått høre at presentation ll skal være et godt snøre for denne stang men vil gjerne høre fra andre om de er enig/uenig:P

På forhånd takk!!

Waksvik

Håper du ikke mener Vision's Presentation II, for da får du gjerne med flere meter med minne på kjøpet  >:(

Om ikke Helios 864 Midflex er vesentlig forskjellig fra 905 midflex så får den et normalt kosteskaft til å fremstå som ei slaskeraie, og da er det ett snøre jeg foretrekker : Loop Opti Stillwater  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...