Gå til innhold

Østfold-gutta blogger!!!


Amund

Avstemning ferdig  

5 stemmer

  1. 1. Avstemning ferdig

    • xc
      3
    • xc
      2


Anbefalte innlegg

  • Svar 878
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Kjiipt med lekser når når fluebinding og fisking bare venter på meg :)

Herlig, Eimund!  ;D

Dette kommer til å bli bra! Skal nok komme rapporter hyppigere fra nå av tenker jeg meg...

Har vært mye ute langs sjøen i det siste, både på jakt og fiske. ALLTID mye SØ som hopper å spretter langs land rett før det mørkner. Og innimellom så er det jo noen skikkelig purker oppe å lufter seg også :P En del flott fisk i Jeløya-bekken også, det er morro! :) I Vansjø ble jeg vitne til noe skikkelig aggressiv jaging i helgen, må ha vært abbor med god size. Kanskje klarer jeg å lure med meg noen ut i Vansjø så jeg får starta gjørs-prosjektet mitt snart...

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så irriterende...

10 timer med kontinuerlig kasting i Vansjø i dag uten engang å få ett napp! :( Dagen kan beskrives med tre ord: vått, kaldt og slitsomt. Amund kan utdype det litt hvis han gidder.

Jeg kan ikke leve med skammen over ikke å ha fått noe som helst så jeg drar ut i morra igjen...

tror virkelig jeg begynner å bli litt gal.  :-\

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FFUUUUUU::elkfslfjspølfapfkjaæpfjøsføsfkjøfjsøfkjsdøfljsøfjkøsdkf!!!!!!!!!!!!!!!!!!Emjkladmasdaøfksaf!!

Jeg føler at jeg fikk utdypet det her nåå! Hele dagen i går, fiske, fiske, fiske, fiske, fiske, fiske...........fiske!!!! Uten å få noen ting i vansjø. Det regnet litt ekstra i tillegg som gjorde det litt ekstra bittert og med en nordavind i ryggen så klaffer det til!

Neida, to tilslag fra gjedde på popperen min gjorde at jeg fikk hjerte i halsen en liten periode. Kommer absolutt til å prøve igjen!  ;)

Amund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye Sjøørret i bekken om dagen.  :D Aldri sett så mye fisk i bekken på en gang... på et strekke på 50 meter stod det iallefall 20 ørreter i dag. Vandret opp en del i natt. Har et bilde av den største. Denne har stått i bekken i en uke nå, og jeg har vært å sett på den hver dag. 95% sikker på at jeg fikk denne fisken i fjor høst. Da var den 72 cm. lang ;) Fisken er fortsatt frisk og rask, og jeg regner med at den er ute i sjøen igjen snart ;)

[attachimg=1]

Slike flotte hannfisker er det viktig å ta vare på ;)

Vebjørn!

post-4210-13949893467285_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært i gytebekken og fanget en SØ på 2,2 kilo ?

Det var nok en spøk, fra skøyeren Eimund. Han ved nok helt sikkert at det er forbudt å fange sjøørreten i den bekken etter august.

Stå på videre gutter! Dere kommer til å bli kjempeflinke sjøørretfiskere, så ivrige som dere er.(Dere er vel egentlig kjempeflinke allerede, tross ung alder)

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært i gytebekken og fanget en SØ på 2,2 kilo ?

Det var nok en spøk, fra skøyeren Eimund. Han ved nok helt sikkert at det er forbudt å fange sjøørreten i den bekken etter august.

Stå på videre gutter! Dere kommer til å bli kjempeflinke sjøørretfiskere, så ivrige som dere er.(Dere er vel egentlig kjempeflinke allerede, tross ung alder)

:) :)

Nei, snakket med han i går ;)

Du har helt rett i det sonsfisken ;) man skal ikke plage fisken under gytingen! Eimund vet dette ;) kjenner jeg han rett  bare løften han forsiktig på den i hoven for å sjekke størrelse og satte den forsiktig ned i bekken igjen. Sånn er det å være ung å nysgjerrig vet dere...

jeg var nede å så i bekken igjen og etter Eimunds beskrivelse så jeg akkurat den samme fisken nå, og den hadde det topp ;) så ingen som helst skade skjedd...

Beundringsverdig hvordan du orker å stå en hel dag i sjøen uten napp(i fem minus!). De aller fleste hadde gitt opp etter noen timer... Det kommer ikke til å ta lang tid før du blir en veldig dyktig sjøørretfisker Eimund ;)

Men jeg anbefaler alle å bare titte, ikke røre ;)

Monsterfisken jeg tok bilde av over her er ute i sjøen igjen, så dere har all grunn til å stå timevis ute i vannet å fryse i vinter på øya ;)

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, da sier vi det sånn, Vebjørn. Du får passe på både sjøørreten og kompisene dine fremover  <<l

Jeg har forøvrig fisket litt lengre inn i fjorden i det siste. Det er veldig fine forhold og det var perfekt vær i helgen. Fikk to fine på kutlingimitasjoner på søndag.

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult bilde Vebjørn! Det overrasker meg at det er mye fisk i bekken "din" i år Vebjørn, har vært nede i bekken hjemme hos meg de to siste ukene og der har jeg ikke sett mye fisk i forhold til tidligere år. Det er en mann som bor helt i munningen av bekken, han har masse garn og ruser i hagen. Har en liten anelse om at han har funnet en perle å skaffe maten sin, selv om gytefisk ikke er så mye mat til å være.

Tror jeg tar en tur ned med kamera og sjekker nå!

Amund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen fra fisketur med Vebjørn og Eimund i dag! Vi var på et nytt sted i dag og vi ble enige "tror jeg" at vi ikke skulle si hvor det stedet var hen da vi syntes det var så bra der.

Jeg fikk 4 SØ og mistet enda mere, og store var mange av de også! Det var masse sei overalt men alle var stort sett små! De fleste fiskene i dag tok reker i alle varianter orange, hvit, brun og oliven og fiskene var ikke spesielt kresne heller egentlig på hva slags fluer vi brukte. Det var topp SØ vær med litt regn av og til og overskyet med litt små sol noen ganger. Svak vind fra Øst og perfekte siktforhold i vannet.

Har ikke tellinga på hva Vebjørn og Eimund fikk men de fikk bra med fisk og STORE var de også.

Les spesielt teksten under her:

Jeg legger ut 4 bilder av 4 forskjellige fisker. Hvert bilde har et nummer. Dere som skal kommentere skal gjette hvilke fisker som er de største på bildene ved i oppgi nummeret når dere skal kommentere. Dette er for å vise hvor mye det har å si når man tar bilder av fisken. Så hvem er den største her? (Se vedleggene under)

Amund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet i to timer og prøvd å laste opp noen fine bilder her, men den forb........ bildelaste greine er jo fullstending tungvint på fluefiskesiden, dere burde gjøre no med det, da hadde jeg lagt ut mye mer bilder, det skal jo ikke være så vanskelig!?????????????????????????????????????????????? Har bikka alle bildene til under 200 kb, men det eneste som kommer hver gang er:

En feil har inntruffet!

Lagringsområdet for opplastinger er ikke skrivbart. Ditt vedlegg eller din avatar kan ikke lagres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...