Gå til innhold

5er Cup Stevne i Tønsberg 16. Januar 2011


Roger Enger Lie

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hva er det som påvirker om man får bonuspoeng ? Er det noe man tar med fra presisjonsdelen ?

Om du flørter med dommeren og får god respons, så kan han gi deg bonuspoeng.

Du la kanskje merke til at jeg fikk full pott!  ;D

Jepp, det var det jeg bet meg merke i . . . Håper det ikke er noen automatikk i at bare menn er dommere ?  ;D

Du får ta turen til vikingskipet på fredag, Tom  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som påvirker om man får bonuspoeng ? Er det noe man tar med fra presisjonsdelen ?

Om du flørter med dommeren og får god respons, så kan han gi deg bonuspoeng.

Du la kanskje merke til at jeg fikk full pott!  ;D

Jepp, det var det jeg bet meg merke i . . . Håper det ikke er noen automatikk i at bare menn er dommere ?  ;D

Du får ta turen til vikingskipet på fredag, Tom  :)

Er det mulighet for "bonuspoeng" der også?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som påvirker om man får bonuspoeng ? Er det noe man tar med fra presisjonsdelen ?

Om du flørter med dommeren og får god respons, så kan han gi deg bonuspoeng.

Du la kanskje merke til at jeg fikk full pott!  ;D

Jepp, det var det jeg bet meg merke i . . . Håper det ikke er noen automatikk i at bare menn er dommere ?  ;D

Du får ta turen til vikingskipet på fredag, Tom  :)

Er det mulighet for "bonuspoeng" der også?  ;D

På hamar er alt mulig, også bonuspoeng . . . Det er Ham-Kam et godt eksempel på  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmen holdt kanskje ikke helt da!  ;D

Men jeg satset bare på neste beste sjarmørbonus, rakk ikke å barbere meg før avreise!

Du fikk forresten bedre plassering enn det du meldte hjem til overkommandoen, var det flere her som scoret sjarmørbonuspoeng?  ;)

Skjønner at jeg må ha gjort noe alvorlig galt siden jeg ikke fikk noen bonuspoeng  :o

Jeg er likevel mer enn godt fornøyd med min egen plassering, og forventer vel å havne lenger ned på lista neste gang :D

På Hamar er alt mulig, som Lars sier... og Tom.. ta med deg Hardy Zenithen og kom en fredag ettermiddag  Ta gjerne med deg flere..

Regner med at dette er et råttent trix for å få onkel Tom til å brenne av noen lapper på ny engelsk plaststang  ;) moose

Men uansett, Zenithen som Stein Grønberg hadde med til Tønsberg var absolutt helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som påvirker om man får bonuspoeng ? Er det noe man tar med fra presisjonsdelen ?

Det er 3 separate momenter i 5'ercupen: Presisjon, lengde og bonuskast.

Bonuskast er beskrevet på side 6: http://www.castingforbundet.no/terminlister/Info/Info_regler_5cup2011.pdf

I den ordinære presisjonsrunden skal du kaste 12 kast på 3 mål med forskjellig avstand i løpet av 3 minutter. Dommeren markerer der fluen blir liggende, i praksis betyr det at det er mest fornuftig å kaste med vanlige tørrfluenedlegg og ikke harde casting/Guideline Cup nedlegg.

I bonuskastdelen er det lagt ut 3 mål med diameter 75 cm, der det nærmeste gir 1 poeng, det i midten gir 2 poeng og det lengst unna gir 4 poeng. Du har her 2 kast til rådighet og kun 7 sekunder til hvert kast (dommeren teller ned). Du kan da velge selv om du vil kaste på den nærmeste blinken som er lettest å treffe, men bare gir 1 poeng, eller de lengre unna som gir mere poeng men er vanskeligere å treffe. Ettersom tidspresset er større her, markerer dommeren der flue først treffer (i praksis hardere nedlegg). De fleste velger å kaste på blinken i midten.

Håper dette gjorde det mer forståelig!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Hamar er alt mulig, som Lars sier... og Tom.. ta med deg Hardy Zenithen og kom en fredag ettermiddag  Ta gjerne med deg flere..

Regner med at dette er et råttent trix for å få onkel Tom til å brenne av noen lapper på ny engelsk plaststang  ;) moose

Men uansett, Zenithen som Stein Grønberg hadde med til Tønsberg var absolutt helt nydelig!

Den Zenithen 9' #6 tror jeg kan friste de fleste som sysler med 5'ercup eller SØ-fiske. Den var herlig, like lett og crisp som Helios 9' #7 (Tip flex 10.0), men aksjonen var trukket noe dypere ned i stangen.

I tidligere konkurranser har jeg hatt en tendens til å være litt ivrig og gå på litt for raskt i tilslaget (creeping), med den dypere og roligere Zpey Competition jeg bruker får jeg med en gang beskjed fra stanga om at dette ikke er lov!  ;D Så selv om Hardyen var herlig på de kastene jeg tok med den, så var jeg veldig fornøyd med at det virker som en dypere og roligere stang kan gjøre det lettere for meg å prestere i konkurranse. Vi får se på neste konkurranse om det stadig fungerer like bra, eller om jeg skal lansere noen nye vidløftige teorier da!  ;D

Med den rørleggerregningen vi venter på etter nyårets graving for å få igjen vannet, så burde jeg uansett ikke vurdere større investeringer enn i størrelsesorden en ny tippetspole!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Gratulerer til vinnerne, Stein, Tina og Vetle.

Jeg syntes det var hyggelig å møte gamle kjente, men veldig hyggelig å møte nye fjes også...

Blei skikkelig imponert over Vetle, Roger og Tina...

Spesielt gøy var det å se Tina Mengkroken, hun var skikkelig god... Vanvittig god teknisk og med skikkelig trøkk fra bånnramma. Det at hun hadde flere treningskast over 30m, med lengst på 32m, er rett og slett jævlig imponerende...

Tipper du har en stor fremtid foran deg...

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Vi som var der på søndag ble vitne til at Terje Nielsen fikk plutselig hjertestans og gikk i bakken med et smell. Heldigvis så var det lege og folk med god kunnskap i livreddende nødhjelp tilstede så det ble umiddelbart igangsatt hjertemasage og det som hører med. Terje ligger nå på intensiven på Tønsberg sykehus og er veldig syk, ettersom jeg forstod så er det fortsatt kritisk men stabilt han våktner innimellom og kjenner igjen familien sin som er hos han hele tiden. Har snakket med Kristine som er datteren til Terje og hun ville at jeg skulle informere om dette. Så jeg vil bare ønske Terje god bedring og håper han blir bra igjen. Stå på Terje!!!

Mvh Robin Olaussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker Terje maksimal bedring, og håper vi snart har han tilbake blant oss på en kastekonkurranse!

Vil bare understreke det Robin skriver om hvilken umiddelbar og fantastisk hjelp Terje fikk da ulykken først var ute. Det kunne gått mye verre om ikke hjelpen var så nær! Dere skal vite at dere gjorde en kjempeinnsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer så mye til vinnerne Tina, Vetle, og Stein i årets første 5`er stevne.

Tina imponerte stort, og har et kastetalent og teknikk jeg likte svært godt.

Skulle gjerne satt kloa i henne :)

Stå på Tina, du kan ta mannfolka på 5`ern.

Det var en særdeles trist hennelse som skjedde i messehallen i Tønsberg under 5`er stevnet på søndag.

Som Robin sier, fikk Terje Nilsen et hjertestans og slo hodet stygt i fallet.

Slik jeg følte det, så var det jævlig sårt å se Terje ligge livløs i påvente å bli opplivet av gode kammerater, som gjorde alt de kunne for å redde gutten.

Det var heldigvis en lege (kirur) tilstede.

En stor hjelp fra legen, Strandberg, Ekelund, m. flere, som greide å få liv i Terje.

Etter å ha blitt kjent med Terje, synes jeg han er en veldig hyggelig gutt, som ånder og lever for fluekasting.

Jeg får håpe at Terje blir så frisk igjen, at han kan konkurrere sammen med oss.

God bedring!

Mvh

PEREK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er mange av oss kastenerder som tenker på Terje og familien hans. Vi er derfor noen stykker som synes at vi i kastemiljøet og særlig vi som var på stevnet i Tønsberg burde sende Terje og familien en oppmerksomhet.

Vi har nå ordnet dette og det blir sendt blomster til sykehuset på vegne av oss, Casting forbundet (Morgan) har sagt at de ønsker å betale dette.

Jeg vet også at noen av gutta i Vestfold (bla. Robin) planlegger å besøke Terje når han blir bedre.

Mvh.

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Jeg ønsker også Terje god bedring, har tenkt mye på det som skjedde og synes at dette var veldig trist. Har møtt Terje ved noen annledninger og liker hans nysgjerrige holdning tross "voksen alder". Håper vi møtes igjen snart Terje...

Takk til alle som bidro når Terje trengte det som mest.

Mvh Tommy Aarkvisla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sjalabeis !!...Terje ringte meg i dag og vi hadde en kort og hyggelig prat .Hørtes ut som han var veldig positiv og at alt går fremover , men han må fremdeles holde seg i veldig mye i ro enda....

Prøvde å friste ham med en sjøørrettur men det var ikke aktuelt ..så da så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...