Gå til innhold

5er Cup Stevne i Tønsberg 16. Januar 2011


Roger Enger Lie

Anbefalte innlegg

Gjest Tommy...

Jeg kommer ikke på det første stevnet. Jeg skal være hjemme og se på avatarbildet til Tommy.

Jan.

Hi Jan.

Så kjedelig at du ikke kommer.

Hvoran går langline treninga?

Du får ta turen over hvis du har tid en gang, så kunne vi tatt å trent sammen en dag eller 15. Jeg jobber med ny teknikk om dagen og tror jeg er på sporet av noe som kan bli bra. Kunne vært trivlig med litt skravling og kaffe  også.

Ang #5 kasting så trener vi i messehallen på søndager, går sikkert greit hvis du har lyst til å ta deg en tur der og... 11-15

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg kommer ikke på det første stevnet. Jeg skal være hjemme og se på avatarbildet til Tommy.

Jan.

Hi Jan.

Så kjedelig at du ikke kommer.

Hvoran går langline treninga?

Du får ta turen over hvis du har tid en gang, så kunne vi tatt å trent sammen en dag eller 15. Jeg jobber med ny teknikk om dagen og tror jeg er på sporet av noe som kan bli bra. Kunne vært trivlig med litt skravling og kaffe  også.

Ang #5 kasting så trener vi i messehallen på søndager, går sikkert greit hvis du har lyst til å ta deg en tur der og... 11-15

Vi snakkes

Det er bra, Tommy. Da blir du farlig. Er det fortsatt CND det går i?

Ja, vi kan finne en helg etterhvert jeg har ledig, eventuelt kan vi også vente til jeg får den nye 15,1-fotern. Har kjempefine treningsforhold på grunna her hos meg også, så du må gjerne komme hit. Jeg står I vannet, for ordens skyld.

Trener langline for tiden, ja, venstrearmskasting. Prioriterer det nå i januar. Det har også sammenheng med at "femmerhåndleddet" mitt var i sterkt behov for hvile, så jeg trener ikke S4 femmern igjen nå for alvor før i februar tidligst. Kommer til Kristiansand- og Oslo-stevnene. Kanskje stikker jeg dog innom og kaster litt på NIH i slutten av måneden. Jeg må passe meg vettu, kan ikke tillate meg langtidsskade jeg.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Hi Jan...

Jeg har bestilt en ny stang, jeg er kjempefornøyd med CND, men jeg har bestilt et annet merke denne gang. Jeg er ikke lenger med i Team CND, men Nobuo-san og jeg er fortsatt perle venner så det er sagt....

Jeg kommer gjerne en tur over jeg...

Snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Hva står CND for?

Hi Roger.

CND står for Custom Nobuo Design.

www.nfisk.no

Nobuo Nodera lager meget gode to-hånds fluestenger.

Mvh Tommy Aarkvisla

For mer info om CND sjekk også www.cndspeyusa.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Stein Grønberg, Tina Mengkroken og Vetle Kjærstad med førsteplass i hver sin klasse!

Er vel på plass med en gratulasjon til Jan Josephsen for lengste kast også. 35,93 meter er imponerende!

Vetle som i banditten sin sønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Stein Grønberg, Tina Mengkroken og Vetle Kjærstad med førsteplass i hver sin klasse!

Er vel på plass med en gratulasjon til Jan Josephsen for lengste kast også. 35,93 meter er imponerende!

Vetle som i banditten sin sønn?

Jepp. Den lille banditten kaster mye bedre enn sin far :) Den store banditten blir jo, som du kanskje vet(?), ofte omtalt som "Plaskefanten" i de indre kretser ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Den seieren var fryktelig lett å ta. Sikkert på grunn av at det var kun èn deltaker i Juniorklassen - meg. ;D ;D Takk allikevel!  :)

Var veldig fornøyd med presisjonen, men lengdekastinga burde vært bedre. Ble litt småstressa da jeg mista flua.

Her er resultatlista:

http://castingforbundet.no/terminlister/Resultat/2011/Res5cupTonsberg2011.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Den seieren var fryktelig lett å ta. Sikkert på grunn av at det var kun èn deltaker i Juniorklassen - meg. ;D ;D Takk allikevel!  :)

Var veldig fornøyd med presisjonen, men lengdekastinga burde vært bedre. Ble litt småstressa da jeg mista flua.

Her er resultatlista:

http://castingforbundet.no/terminlister/Resultat/2011/Res5cupTonsberg2011.pdf

12 plass totalt er ikke dårlig det heller for en junior, skal nok se at du fort klatrer oppover og puster veteranene i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempegøy å komme i gang med årets sesong!  :D

For meg som vanligvis trener alene, er det utrolig inspirerende å kunne gå en hel dag blant så mange flinke kastere. Selv om vi holder kontakt på telefon, mail og kastefora på nettet så er det noe annet å møtes og kaste sammen. Det er like mye å plukke opp hver gang!

Bare synd at det er 2 måneder til neste 5'ercupstevne i kjøreavstand for oss på sørøstlandet!

http://www.castingforbundet.no/Nyheter%20&%20linker/Column/Infoside%205cup2011.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppsummering av stevnet, må være at sørlandsgjengen harvet over oss andre, slik de pleier å gjøre: Vinner og andremann i åpen klasse, vinner i juniorklassen, stevnets lengste kast og stevnets beste presisjonsresultat.  ;D

Det var bare nykommeren Tina, som klarte å slå en sprekk i sørlandsdominansen!  :D

Ja, ja, vi andre får bare trene enda mer til neste gang!  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppsummering av stevnet, må være at sørlandsgjengen harvet over oss andre, slik de pleier å gjøre: Vinner og andremann i åpen klasse, vinner i juniorklassen, stevnets lengste kast og stevnets beste presisjonsresultat.   ;D

Det var bare nykommeren Tina, som klarte å slå en sprekk i sørlandsdominansen!  :D

Ja, ja, vi andre får bare trene enda mer til neste gang!  :-\

Hva er det som påvirker om man får bonuspoeng ? Er det noe man tar med fra presisjonsdelen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...