Gå til innhold

Synkesnøre!


Anbefalte innlegg

Har en Streamstix evolutionstix 2  6èr 9 fot. Skal ha meg et snøre som synker bra fort, tenkte synk 2.  Noen som har forslag til snøre som vil passe stanga! Har ikke noen butikker i nærheten som har utvalg av snører. Så får ikke testet selv.  Blir litt bingo, men håper på litt hjelp herfra så er oddsen for bomkjøp mindre! Er i utgangspuntet ikke så veldig glad i korte klumper!

Mvh Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å trodde det jeg, bruker ett fast int. nå, det går for seint. Skal fiske etter sjøørreten nå på vinteren og må ned, er åpen for forslag!

Du kommer ned med et synk 2 men det er ikke så du må slippe for å ikke følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å trodde det jeg, bruker ett fast int. nå, det går for seint. Skal fiske etter sjøørreten nå på vinteren og må ned, er åpen for forslag!

Øhm...en fast intermediate er vel sånn ca. en synk 2. Dersom du skal være med Eirik til helgen hadde jeg ikke gått for noe som sank fortere...ikke særlig nødvendig på den plassen og blir bare frustrerende hver gang du ser en rugg helt inne på grunnen. Har hatt med meg alt mulig dit, og oppfylt noen tidligere våte drømmer om å tråle marebakken - men uten suksess. Fiskene vi har fått har vi som regel tatt med intermediate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker espen, planen var å ta de i marabakken!  Skal dit til helga ja, kommer dere?

Men skal ha meg ett synk snøre for dypt sjøørretfiske uansett for fiske her i omerådet!

Tror vi står over denne gangen, er skikkelig esseføre på veiene og temmelig langt å kjøre :-\ Men skal se det an frem til tirsdag.

Vet ikke hvor dypt du må, men jeg kjøpte meg en Scientific anglers streamer express 250 grain i høst (men da først og fremst til lyr og havabbor). Trolig beste synkelinen ( dvs >intermediate) jeg har vært borti, kan ikke annet enn å anbefale om du vil dypt ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Synk IV er et greit valg. Fortsatt godt å kaste med og synker passe fort. Helt genialt til ørret, havabbor etc. Bruker selv SA Uniform sink IV. Det er viktig at du prøver snører på stanga di først da det er store forskjeller på hvordan synkeliner oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...