Gå til innhold

erfaringer? (fluefiske-butikken vs. flue.no)


Arnt

Anbefalte innlegg

Vil ikke ødelegge tråden, men vil bare gi ei ligning som viser mitt forhold til fiske når det gjelder økonomi

(x-y)*z*r= livskavlitet

(x=pengene mine, y=det som brukes av familien utenom fiske mitt, z=fiskedøgn, r=ant. fisk)

Med andre ord. Det som skal til for å øke min livskvalitet er kort og godt, pengene brukt på fiske, fiskedøgn og antall fisk. Det som begernser det er penger brukt på andre ting.

Satt og filosoferte litt over dette. Du kan, i henhold til ligningen, også øke livskvaliteten din med å bruke mindre på familien. Eller du kan begynne å fiske med garn. Garn vil, i tillegg til å gi deg mer fisk, sannsynligvis også være billigere i innkjøp enn dyre fluestenger. To fluer i en smekk. Antall fiskedøgn er en udiskutabel variabel.

Jeg er selv svært begeistret for realfag og for å løse problemstillinger mest mulig direkte og med minst mulig føling. I dette tilfellet syns jeg derimot det mangler noe.

Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd du var en kynisk, kald og beregnende egoist.

Fluefiske-butikken vs flue.no? Hakke peiling.

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes de fleste fluene fra flue.no e bra... de fluene æ bruker til laksefiske og i sjøen har fungert kjempefint... fluene har holdt så lenge æ har dæm på kroken, det har vel vært mæ sjøl sin feil at dæm har blitt ødelakt ;D.... har opplevd at noen nymfer her gått i oppløsning etter noen kast....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange har gode erfaringer med fluene fra flue.no. Da er det sikkert jeg som har vært skikkelig uheldig...

vel, vel.. det er sånn som skjer...

Takk for mange svar og artig diskusjon...

KAn også variere svært fra batch til batch fra leverandør (Nicolaj sitter selvsagt ikke å binder dem selv ;)). Har opplevd dette selv mange ganger. Av og til får en faktisk overraskende fine fluer fra leverandør, mens neste leveranse inneholder samme mønstrene i bustete bajsutførelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...