Gå til innhold

erfaringer? (fluefiske-butikken vs. flue.no)


Arnt

Anbefalte innlegg

Hei.

Har noen av dere erfaring med kvaliteten på fluene hos fluefiske-butikken?

Hvordan er kvaliteten på disse sammenlignet med kvaliteten hos flue.no? (som jeg ikke er fornøyd med....!)

Binder selv, men dette er jo så billig at det nesten ikke lønner seg å binde selv... :)

Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det lønner seg å binde selv  8)

Om ikke økonomisk så blir i det minste fluene slik du ønsker og på en kvalitetskrok du selv har valgt. I tillegg er de som regel vesentlig mer holdbare :) Se bl.a. på "Pattegrisen" de selger

___pattegrisen_edi_1.jpg

Kunne like gjerne kalt den rosa garnmonster  ;D

Heldigvis er det ikke alltid fisken er like selektiv, men skal du fylle opp boksen så er det flere her inne som binder gode fluer til en rimelig penge  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring fra flue.no er veldig god. god service, og bra fluer.

Fluss at Nico faktisk klarer å telle til 10 når en bestiller ti stk. Og ikke 8 slik som mange andre gjør. Det er en rimelig grei pluss i 2011...at folk kan telle til ti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring fra flue.no er veldig god. god service, og bra fluer.

Fluss at Nico faktisk klarer å telle til 10 når en bestiller ti stk. Og ikke 8 slik som mange andre gjør. Det er en rimelig grei pluss i 2011...at folk kan telle til ti.

Vil bare presisere at jeg ikke fraråder å kjøpe fluer fra nettbutikkene  :)

Reagerte bare litt på en av mange fluer hos den ene tilbyderen. Har handlet en del fra Nico sin butikk, senest for et par dager siden, så ikke tolk det som at jeg er i mot flue.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med service på flue.no var meget god.  Hvis det har vært noe rot, så har det blitt ordnet opp og vel så det.

Kvaliteten på fluene derimot er ikke helt bra. Krokene på et parti streamere var meget tvilsom. En krok røk bak øyet, en annen røk i "buen". Dette er jo ikke artige opplevelser når man fisker.. Man bør ha tro på fluene. I tillegg har jeg opplevd at noen sorte døgnfluer går i stykker ved første kast.

Det jeg imidlertid ikke har vært fornøyd med angående "service" er når jeg en gang tidligere har nevnt flue.no angående det jeg har opplevd med manglende kvalitet (har kun uttrykt meg negativ en gang tidligere). Da opplevde jeg at jeg fikk en lite hyggelig mail fra innehaver (?) av flue.no der ha kom med en lite konstruktiv melding angående mitt innlegg. Han kom etterhvert forklaringer til den manglende kvaliteten. Disse var ikke mulige forklaringer for det som skjedde med de fluene jeg hadde vært "uheldige" med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... lønnsomhet er vel ett farlig tema å gå inn på når det gjelder fluefiske generelt. :D

Kilospris på ørret jeg har fanget er vel rundt 10000 kroner :)

Før jeg begynte å binde selv hadde jeg to sesonger med fluer fra flue.no, og for å si det sånn, så det var ikke de som var årsaken til at jeg fikk lite fisk :)  Synes det var ålreite fluer.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Vel... lønnsomhet er vel ett farlig tema å gå inn på når det gjelder fluefiske generelt. :D

Kilospris på ørret jeg har fanget er vel rundt 10000 kroner :)

Før jeg begynte å binde selv hadde jeg to sesonger med fluer fra flue.no, og for å si det sånn, så det var ikke de som var årsaken til at jeg fikk lite fisk :)  Synes det var ålreite fluer.

Eirik

Begynn å sett alt ut igjen. Det blir 0 kg X kroner brukt = O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... lønnsomhet er vel ett farlig tema å gå inn på når det gjelder fluefiske generelt. :D

Kilospris på ørret jeg har fanget er vel rundt 10000 kroner :)

Før jeg begynte å binde selv hadde jeg to sesonger med fluer fra flue.no, og for å si det sånn, så det var ikke de som var årsaken til at jeg fikk lite fisk :)  Synes det var ålreite fluer.

Eirik

Begynn å sett alt ut igjen. Det blir 0 kg X kroner brukt = O

;)

Det var det jeg visste, du må være matteprofessor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ødelegge tråden, men vil bare gi ei ligning som viser mitt forhold til fiske når det gjelder økonomi

(x-y)*z*r= livskavlitet

(x=pengene mine, y=det som brukes av familien utenom fiske mitt, z=fiskedøgn, r=ant. fisk)

Med andre ord. Det som skal til for å øke min livskvalitet er kort og godt, pengene brukt på fiske, fiskedøgn og antall fisk. Det som begernser det er penger brukt på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ødelegge tråden, men vil bare gi ei ligning som viser mitt forhold til fiske når det gjelder økonomi

(x-y)*z*r= livskavlitet

(x=pengene mine, y=det som brukes av familien utenom fiske mitt, z=fiskedøgn, r=ant. fisk)

Med andre ord. Det som skal til for å øke min livskvalitet er kort og godt, pengene brukt på fiske, fiskedøgn og antall fisk. Det som begernser det er penger brukt på andre ting.

Du er bedre i matte enn meg Bjørnar, ref. også tidligere i dag  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...