Gå til innhold

"Ny" GL lpxe RS #6?


Tomanr1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg en RS 6-er. Problemet er at stanga kom uten beskyttelse på korken.(ser også ut som det er møkk på håndtaket). NÅr jeg ser nærmere er det også riper og spor etter snelle på snellefestet. Jeg ringte til butikken jeg hadde kjøpt stanga av og fikk beskjed om at GL leverer stengene uten beskyttelse, og at stanga ikke kunne være brukt fordi dem ikke tar stengene ut av futeralet. Hva syns dere?

Jeg er helt ny som fluefisker og har ikke peiling om GL tester stengene før dem kommer i butikken. Eller om butikken har brukt den som demo-stang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres merkelig ut. Enkelte butikker selger med jevne mellomrom ut demostenger for en billig penge. At korken har fått litt farge er ikke uvanlig hvis den har stått fremme i butikken og mange har kjent på stanga, men at det skal være merker rundt snellefestet er rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har kjøpt meg en RS 6-er. Problemet er at stanga kom uten beskyttelse på korken.(ser også ut som det er møkk på håndtaket). NÅr jeg ser nærmere er det også riper og spor etter snelle på snellefestet. Jeg ringte til butikken jeg hadde kjøpt stanga av og fikk beskjed om at GL leverer stengene uten beskyttelse, og at stanga ikke kunne være brukt fordi dem ikke tar stengene ut av futeralet. Hva syns dere?

Jeg er helt ny som fluefisker og har ikke peiling om GL tester stengene før dem kommer i butikken. Eller om butikken har brukt den som demo-stang?

Det høres ut som du har kjøpt ei demo-stang, ja . . . Evt ei stang andre har levert inn igjen.

Håper du ikke betalte full pris for den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Butikken sa også at stanga ikke hadde stått ute i butikken. Vet du om GL selger stenger uten beskyttelse på korken?

Kjøpte en GL Lpxe på nettbutikk i sommer. Ingen beskyttelsesplast på håndtaket. Og den hadde ingen tegn til å ha vært pakket opp. Tror ikke GL bruker plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Butikken sa også at stanga ikke hadde stått ute i butikken. Vet du om GL selger stenger uten beskyttelse på korken?

Kjøpte en GL Lpxe på nettbutikk i sommer. Ingen beskyttelsesplast på håndtaket. Og den hadde ingen tegn til å ha vært pakket opp. Tror ikke GL bruker plast.

Nei, det med plast på korken er uvesentlig . . . Ingen vil vel ha det, uansett  :)

Men når korken er farget, og det er merker etter montert snelle, så tyder det på at kjeppen har blitt brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må ha vært montert en snelle på den. Det er den siste dem har, også skal jeg fiske sø på fredag. Får bare stole på at den ikke er fisket med eller har blitt skadet i butikken;)

Gratulerer med flott stang. Har den samme selv. Hvis den har vært prøvekastet med og fortsatt er hel, da har den bestått testen  :)

Hentet en Reaction stang i en anne butikk, forrige uke. Var ikke plast på håndtaket og jeg lurte på det samme: Var det demo stanga jeg prøvde lørdag 12. mars? (Tror ikke det?!?)  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...