Gå til innhold

Årets siste 5'ercupstevne


Tom Larsen

Anbefalte innlegg

Gjest Erik Eikre

Skulle gjerne vært å sett på, men det er samtidig med messe i Vikingskipet. Hadde det ikke vært bedre å hatt det der når man først skulle ha det samtidig? Antagelig ikke lett å få til, men dog.

Til dere som ikke har deltatt eller sett på før: Kjempemoro! Ingen biter deg i kjøttfulle deler, masse å lære og et fantastisk hyggelig miljø. Man trenger ikke være så himla rå for å delta (bare en myte det), men man kan fort bli det gjennom å delta og lære av disse "gærningene" som egentlig er akkurat som oss andre.  ;)

Uansett ønsker jeg arrangør og deltakere lykke til og at maaange kommer. Måtte den beste vinne! n1.gif

PS. Noen av dem er himla rå og verdt turen alene, bare for å se hvor langt et helt snorrett snøre i lufta egentlig er.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlandsgjengen er klar etter uker med intens trening! Regner med at vi blir 8-10 kastere.

Stein

Knallbra, dere stiller sterkt som vanlig!  8)

Teknikken sitter ganske bra for tiden, men den gamle kroppen er i ferd med å gå fullstendig i oppløsning. Nå krangler det i både albu, håndledd og rygg! Snakk om at man får igjen for rølpetrening med tunge vekter i ungdommen!  crazyeyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

4 kastere fra Tromsø skal i hvertfall delta.

Jeg drar også nedover til Oslo, men om jeg skal kaste er ikke avgjort ennå. (Skadet høyre skulder når vi holdt på med et flyttelass) 

Prøvde å kaste litt på nå på søndag, etter 14 dagers hvile, men det var vondt og resultatene var dårlige. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 kastere fra Tromsø skal i hvertfall delta.

Jeg drar også nedover til Oslo, men om jeg skal kaste er ikke avgjort ennå. (Skadet høyre skulder når vi holdt på med et flyttelass) 

Prøvde å kaste litt på nå på søndag, etter 14 dagers hvile, men det var vondt og resultatene var dårlige. :(

Håper du får deltatt, Johnny :) Jeg heier på deg :D Om skuldra skulle krangle mer, kan jeg sikkert få tak i noen kvinnelige massører og fysioterapeuter fra Toten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Kvinnelige massører høres jo veldig bra ut. :)

Hører rykter om at flere kastere er ute etter lengderekorden til Blomberg, så det blir nok et spennende og severdig stevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny Smørsgård vant åpen klasse og tok også sammenlagtseieren :) Vegard Olsen vant juniorklassen og Karoline Olsen vant dameklassen.

Alle sammen fra Tromsø Castingklubb. Helt rått! Men det forundrer meg ikke, for i Tromsø trenes det knallhardt..

Gratulerer!!

Får gratuerer tina med totalseieren i dameklassen også! Drit bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny Smørsgård vant åpen klasse og tok også sammenlagtseieren :) Vegard Olsen vant juniorklassen og Karoline Olsen vant dameklassen.

Alle sammen fra Tromsø Castingklubb. Helt rått! Men det forundrer meg ikke, for i Tromsø trenes det knallhardt..

Gratulerer!!

Får gratuerer tina med totalseieren i dameklassen også! Drit bra!

Selvsagt! Tina er et råskinn! Hun fikk også god instruksjon i 2-hånds av Gerhard Shive i Vikingskipet idag, så om ikke lenge, gjør hun det godt der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny Smørsgård vant åpen klasse og tok også sammenlagtseieren :) Vegard Olsen vant juniorklassen og Karoline Olsen vant dameklassen.

Alle sammen fra Tromsø Castingklubb. Helt rått! Men det forundrer meg ikke, for i Tromsø trenes det knallhardt..

Gratulerer!!

Ja, det var virkelig spennende til det siste når det gjaldt hvem som ville vinne totalcupen i år. Før gårsdagens stevne hadde Stein Grønberg vunnet to stevner, mens Jarle strandberg og Johnny Smørsgård hadde vunnet et stevne hver. Reglene for sammenlagtcupen sier at de to beste plasseringene i cupen teller. Dermed var Stein i utgangspunktet nærmest en sammenlagtseier, ettersom han ville vinne dersom noen andre enn Jarle eller Johnny vant i går. Bak Stein hadde Johnny en fordel med sin fantastiske sammenlagtrekord fra stevnet i Tromsø. Dersom Johnny vant stevnet i Oslo, ville han nesten garantert vinne sammenlagt på best konkurransescore i stevnene. Og det var nettop det som skjedde, Johnny holdt hodet kaldt etter en, til han å være, litt rufsete start i presisjonen og vant til slutt ganske klart. Stein ble nummer to i sammenlagtcupen for tredje år på rad! Det viser at han holder et veldig høyt nivå over lang tid, men det kjennes kanskje ørlite grann surt å ha vært så nære så mange ganger.

På forhånd var det snakket om at lengderekorden kunne ryke. Det skjedde ikke, men Harald Økern Jensen var ikke veldig langt unna da han kastet årets lengste kast i 5'ercupen på 36,14 meter (litt usikker på desimalene, men det var deromkring).

Jeg hadde den blandete fornøyelsen og starte hele ballet i går. Det hadde ihvertfall den fordelen at jeg hadde god mulighet til å få med meg alle de andre som kastet. For en reinspikka kastegeek som meg er det en sann fornøyelse og kunne gå en hel dag sammen med så mange flinke fluekastere og titte på forskjellige stiler og prate kasteteknikk. Resultatet mitt på 86 poeng var jeg passe godt fornøyd med, litt bedre presisjon men litt kortere lengde enn forrige stevne.

Takk til alle dere som gjorde gårsdagen til en kanondag, og gratulerer så mye til vinnerne!

party

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom, det slår deg ikke at det må være noe rart med gjengen fra Tromsø. Regner med at du har lest Asterix.

Uansett gratulerer til overnevnte.

Vil også nevne alle deltakende på alle stevnene. Det er utrolig viktig at så mange som overhodet stiller, uansett nivå.

Du mener at alle fra Tromsø har falt i gryta med styrkedråper (les: gryta med Mackøl og måseegg) som barn! Ja, det er helt utrolig hvor langt de kaster med så tynne overarmer!  ;D

Veldig enig i at den store oppslutningen om stevnene er veldig viktig. Ikke bare for konkurranseformens del, men også for vår egen del som fluefiskere/fluekastere. Jeg vil påstå at et slikt kastemiljø man møter i 5'ercupen kan gi et et kjempeløft for egen utvikling som fluekaster, enten man har som overordnet mål å ta opp kampen med Smørsgård, Grønberg og Strandberg eller å få til en strøken presentasjon på 20 meter i gromelva til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Gratulerer så mye til vinnerne! n1.gif

Må si det er gledelig at det var så mange deltakere. Flott!

Men tror dere må få fiksa på resultatlista. Det burde vel stå junior og ikke jr. gutter? Blir liksom litt rart når noen heter Anita og Grethe...20.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Takk for gratulasjonene :)

Lengderekorden til Blomberg overlevde nok en cuprunde, en hard nøtt den rekorden, men Harald økern Jensen var jo svært nær med sine 36,14 meter!

Drister meg til å legge ut en liten filmsnutt fra stevnet i Oslo av en kar med "ikke fullt så tynne armer" som Tromsøkasterne. ;D

http://www.fluefiskeinord.no/downloads/videoklipp/TomLarsenSAED5.wmv

(Har ikke spurt om lov men jeg regner med at det går bra.)

Styrkedråpene er det Torbjørn som lager, hjemme i kjelleren. God og sterk drikke, hvis man ser bort fra gjærsmaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drister meg til å legge ut en liten filmsnutt fra stevnet i Oslo av en kar med "ikke fullt så tynne armer" som Tromsøkasterne. ;D

(Har ikke spurt om lov men jeg regner med at det går bra.)

Styrkedråpene er det Torbjørn som lager, hjemme i kjelleren. God og sterk drikke, hvis man ser bort fra gjærsmaken.

Hrrmmf, det klippet avslører nådeløst mye annet som ikke er tynt også!  ;D Jeg skulle nok brukt vinteren til mer kondisjonstrening, ikke bare fluekasting!

Det var spennende å se på det klippet, jeg tror ikke jeg har filmet meg selv før med 5'erutstyr. Det viser nok en gang at kastingen sjelden ser ut slik jeg tror den ser ut inni mitt eget hode.

Det var forresten en kjempefin samling med kasteklipp dere har liggende på siden deres. Jeg likte spesielt godt klippet der du kastet med Gatti FRD2 #5, så elegant og uanstrengt kan det gjøres å kaste langt!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...