Gå til innhold
  • 0

scierra matuka og Ron thomson `?


Lundeflue

Spørsmål

Lurer på om noen har erfaringer med Fluestang "Scierra Matuka" og snelle "Ron Thomson"  ?`?

Er dette noe å handle, eller bør jeg lete videre ?

stanga er 9" / wf 6 / rec wt 14 gram !

fikk en pakke pris som "Liksom" skulle være kanon ( iflg selger:) 2100kr .

Fredrik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalte innlegg

  • 0

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=59803

Billigere nytt på skitt fiske  ;)

Når det er sagt. Ron Thomson sneller har jeg ingen erfaringer med, men Scierra-snella i linken over er meget bra og forseggjort.

Når det gjelder Matuka har jeg kun kastet med den i klasse 5. En helt grei og god stang (noe de fleste nyere stenger er). Medium rask (vil jeg tro den kalles). Ikke den dypeste, men allikevel forholdsvis følsom.

Hva skal du bruke den til? Ville ha gått for en 5`er hvis den skal brukes i sjø/elv etter brunørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=59803

Billigere nytt på skitt fiske  ;)

Når det er sagt. Ron Thomson sneller har jeg ingen erfaringer med, men Scierra-snella i linken over er meget bra og forseggjort.

Når det gjelder Matuka har jeg kun kastet med den i klasse 5. En helt grei og god stang (noe de fleste nyere stenger er). Medium rask (vil jeg tro den kalles). Ikke den dypeste, men allikevel forholdsvis følsom.

Hva skal du bruke den til? Ville ha gått for en 5`er hvis den skal brukes i sjø/elv etter brunørret.

Jeg fisker mest på stille vatten, å føler da at 6`r snøre blir vel heavy ..men brukes åsså i elver som Rena , å tørrfluefiske i suldal !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg fisker mest på stille vatten, å føler da at 6`r snøre blir vel heavy ..men brukes åsså i elver som Rena , å tørrfluefiske i suldal !

Da ville jeg gått for en 5`er. Ikke nødvendigvis fordi 6 blir altfor grovt, men det gir/er en bedre følelse med litt lettere utstyr og 5`er er fin allround. Både til tørt, vått, streamere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg fisker mest på stille vatten, å føler da at 6`r snøre blir vel heavy ..men brukes åsså i elver som Rena , å tørrfluefiske i suldal !

Da ville jeg gått for en 5`er. Ikke nødvendigvis fordi 6 blir altfor grovt, men det gir/er en bedre følelse med litt lettere utstyr og 5`er er fin allround. Både til tørt, vått, streamere osv.

hvordan blir d med et 5`r snøre på samma stanga da ? helt greit `?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

hvordan blir d med et 5`r snøre på samma stanga da ? helt greit `?

Tenkte du på stanga på linken fra skitt fiske?? De har den i #5 også http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=59802

Snøret som satt på stanga jeg prøvde var streamstix troutfighter. Ett meget godt snøre som Flyfishing & Adventure gutta solgte for kr. 149,- i fjor høst om jeg ikke husker feil. Passet i hvertfall stanga veldig bra (klasse 5 stang og snøre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

hvordan blir d med et 5`r snøre på samma stanga da ? helt greit `?

Tenkte du på stanga på linken fra skitt fiske?? De har den i #5 også http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=59802

Snøret som satt på stanga jeg prøvde var streamstix troutfighter. Ett meget godt snøre som Flyfishing & Adventure gutta solgte for kr. 149,- i fjor høst om jeg ikke husker feil. Passet i hvertfall stanga veldig bra (klasse 5 stang og snøre).

nei jeg tenkte, 5`r snøre på ei stang som er for 6`r `? blir d helt feil ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

nei jeg tenkte, 5`r snøre på ei stang som er for 6`r `? blir d helt feil ?

Det kommer veldig an på stangen (og snøre). En gyllen regel er jo samme klasse på snøre/stang. På Matuka`n ville jeg nok gått for samme snøreklasse som stanga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

nei jeg tenkte, 5`r snøre på ei stang som er for 6`r `? blir d helt feil ?

Det kommer veldig an på stangen (og snøre). En gyllen regel er jo samme klasse på snøre/stang. På Matuka`n ville jeg nok gått for samme snøreklasse som stanga!

så da må jeg ut å jobbe overtid, det er det du insinuere:) kjøpe ny stang nytt snøre å ny snelle :) Dette faller nok i god jord hos madammen :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

så da må jeg ut å jobbe overtid, det er det du insinuere:) kjøpe ny stang nytt snøre å ny snelle :) Dette faller nok i god jord hos madammen :P

Du må nok det  :D  Men oppgi aldri riktig pris til madammen. Trekk ifra minst 50%. Gjerne mere hvis du går for de dyreste stengene  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

så da må jeg ut å jobbe overtid, det er det du insinuere:) kjøpe ny stang nytt snøre å ny snelle :) Dette faller nok i god jord hos madammen :P

Du må nok det  :D  Men oppgi aldri riktig pris til madammen. Trekk ifra minst 50%. Gjerne mere hvis du går for de dyreste stengene  :)

hehe dette lover bra :) Ender vel opp med en Gary loomis til 10 lapper kjenner eg meg selv rett :P

Men takk for tipset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Leter du litt, eventuelt følger med på selges tråden her inne vil du nok finne ut at 2100kr kommer du veldig langt med! Med den pågangen det er på selges tråden nå før sesongstarten kan du gjøre noen kupp...

Ja grett nok, men kan jo ikke kjøpe bare for å kjøpe..derfor eg spør om tilbake mld på dette settet `? saken er jo at jeg ikke helt vet hva som er bra å hva som ikke r så bra :) Sku ønske Kingfisher ikke hadde sluttet å produsere de goe gammle cherokee stengene :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Leter du litt, eventuelt følger med på selges tråden her inne vil du nok finne ut at 2100kr kommer du veldig langt med! Med den pågangen det er på selges tråden nå før sesongstarten kan du gjøre noen kupp...

Ja grett nok, men kan jo ikke kjøpe bare for å kjøpe..derfor eg spør om tilbake mld på dette settet `? saken er jo at jeg ikke helt vet hva som er bra å hva som ikke r så bra :) Sku ønske Kingfisher ikke hadde sluttet å produsere de goe gammle cherokee stengene :)

Skjönner, skjönner... Min mening er at matukaen er ei gd stang til en rimelig penge. Men, det avhenger selvfölgelig litt på lina også! SA sin aircell passer godt til denne. Som mange andre har skrevet over, 2100 for dette settet er for mye. Trur du kommer unna med 1499,- eller lignende helt flunkende nytt.

Altså, et godt sett for nybegynneren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

http://www.prima-villmark.no/fluestenger/slate/light-weight/slate-light-weight-10ft-7

Den stanga er knallbra, det er ett bra tilbud.

Finnes vel i klass 6 også såklart, så ikke at det var klass 6 du skulle ha

får man handlet på prima siden dæm e konkurs????

den nye stanga til scierra hm+ koster bare 1000,- på skitt fiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

STYR UNNA.... men tris å se at folk faktisk ambefale slike tullbutikker!

Jeg kan trykt ambefale skittfiske og agdars.

Agdars er mye sterkere en skittfiske på service.

Aktiv fiske bør du også styre unna!

Vel vel mister, skjønner at Agdars sportsfiske kjører kvalitet, men priser der etter også :) Må jo innrømme at det frister med en G.Loomis , men da helst på "tilbud" :P Er på leit etter kvalitet på 8-9" med 4-5 klasse , men ikke med en pris på 7000 lissom :))
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

hehe, skjønner det. Har handlet hos både skitt fiske og agdars og for å si det slik er ikke agdars bare fryd og gammen heller. Men til saken så er prisen vel stiv. Har selv en matuka  #4 og stanga var et impulskjøp i fjor sommer da jeg var så uheldig å knekke tuppen på go'stanga mi. Tror ikke jeg gav mer enn 900,- for den. Ganske dyp vil jeg si, vet ikke hvordan den er i #6. Ron thompson bør du styre unna hvis du vil ha noe som varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

hehe, skjønner det. Har handlet hos både skitt fiske og agdars og for å si det slik er ikke agdars bare fryd og gammen heller. Men til saken så er prisen vel stiv. Har selv en matuka  #4 og stanga var et impulskjøp i fjor sommer da jeg var så uheldig å knekke tuppen på go'stanga mi. Tror ikke jeg gav mer enn 900,- for den. Ganske dyp vil jeg si, vet ikke hvordan den er i #6. Ron thompson bør du styre unna hvis du vil ha noe som varer.

Jeg har allerede en Ron thompson hyperspeed med 6`r snøre på:) snella er ikke det viktigste, bare snøre å stanga fungere sammen så går d seg te !! Men jeg er ute etter en ikke fult så stive 9" , helst i klasse 4 :) kan gå så høyt som 3, maks 4000 men da bør den jaggu være gull verdt :))
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...