Gå til innhold

Flyteringtreff - Vulgatafiske 17. til 19. juni


Morten M

Anbefalte innlegg

Litt praktisk info.

Fluer til Vulgatafiske

Ha med!

Numfer "Leddede fungerer best" tips Oliver Edvads

Klekkere ser jeg at det finnes mange gode mønstre på nettet.

Duns

Spent Spinner. Regner med at det blir en del  spinner fall rundt 3 på natta.

OBS: Grandis klekker også på denne tiden.

Annet:

Krepsen skifter skall... det er noe nytt for mange. men det er vært å vite- Stor fiske elsker dette-

Igler svømmer fritt....

Snører:

Jeg kommer til å kjøre

1) saktesynk Intermidlit Glassline

2) Flyt.

3) Sikkerhet hvis det blir meget varmt 20 grader i vannet Synk tre... Meget sakte inntrekk. Tatt mye på vulgatanyme på 2 til 3 meters dyp når det er meget varmt i vannet. Men normal temp vanlig glassline.

Litt om fiske.

Det er meget viktig at vi ikke får mye pollen, det er noe dritt.

Ellers så kan man få fisk over alt, inkl. fritt vann.

Håper på flest mulig fiskere. men regner med at det ikke kommer mer enn 15 fiskere. Hvis ikke noe spess. skjer.

Men det er meget hyggelig på denne tiden, når det ikke er mørkt, og fiske varer 24 timer i døgnet. Og det forundere meg hvis vi ikke noen får fisk på over 50 cm. 1,5 til 2 kilo. Men muligens jeg legger lista høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja det blir treff folkens. Og det ser megent bra. det klekker som bare f... Vaker fisk over store deler. Håper det bli med en del til. Dette blir muligens det siste sommertreffet.

Er på mob. og på e-post. men har store problemer med min pc. så send helst meg en mail . grunnet lynnedslag. Fiske begynner på fredag.

Morten M

mob:92887830

epost morten.minde@ssw.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakkes der oppe.

Det ser ut til at det kan bli et bra fiske.

Til dere som ønsker å bli med til høsten så vil dette treffet bli tilnærmet gratis. kun fiskekort.

Dette vil da muligen bli det site treffet jeg arrangerer her oppe.

Men andre ting er under planlegging.

Men jeg håper så mange som mulig kommer.

Morten M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en legendarisk trivelig kveld på treffet  :) Her ut i de sene nattetimer (nærmere bestemt klokka 3 for vår del)  ;D

Mørkt, så bildet ble tatt med iso 12800.

5849125935_5841ef7f2c_b.jpg

Her er campen vår, og etter endt fiske, så putra vi bort til hytta med el-båten til Morten. Og endte opp på overstående bilde  :)

5849683132_5fb1a4d50e_b.jpg

Takk for trivelig prat og fiske alle mann!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv takk for en kjempetrivelig kveld Andrè :D.

Selv om fisken var fraværende så var det artig med prøving av stenger,masse prat om gammelt og nytt og inntak av diverse drikke :P.

Vi var de siste som dro fra hytta i dag og da fant jeg den svarte pakksekken til fotostæsjet ditt(den du hengte opp til tørk).

Jeg kan enten sende den til deg eller du kan få den hvis vi tar en tur på det vannet som vi pratet om :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv takk for en kjempetrivelig kveld Andrè :D.

Selv om fisken var fraværende så var det artig med prøving av stenger,masse prat om gammelt og nytt og inntak av diverse drikke :P.

Vi var de siste som dro fra hytta i dag og da fant jeg den svarte pakksekken til fotostæsjet ditt(den du hengte opp til tørk).

Jeg kan enten sende den til deg eller du kan få den hvis vi tar en tur på det vannet som vi pratet om :P.

Oi, ja den vanntette sekken glemte jeg, Rune  :) Bare ha den inntill videre, så treffes vi.

Jeg har sendt deg en mail om vannet, så se på den.

Ja, veldig moro med litt stangtesting  :)

Vi prates, Rune!  :) Hils Tommy så mye også.

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering i fra Flyteringtreff - tema vulgatatreff.

Jeg takker alle som tok seg den tid å bli med på sommertreffet, totalt var det parkert 19 biler på parkeringen, tusen takk til dere alle.

Vi kan vel si at vi traff spikeren på hode. Det klekket enorme mengder døgnfluer og man fant døgnfluer i teltet og på campbordene. Men været var ikke med oss, heller ikke fiske denne gangen.

Når det gjelder fiskeutbytte vil dette treffet bli definert til det dårligste treffet ihht. fiskeutbytte.  Men et at de hyggeligste treffene.

Hvorfor fiskeutbytte har blitt så ekstremt dårlig, skyldes nok at en grunneier har satt GARN og de snakker om 8 garn av 14 dager og de to beste grunnene på våren. Dette har ført til at fiske har kollapset, og muligens de fleste fiskene etter land er borte. Derfor kommer, hvis jeg orker å arrangere et høsttreff: Dato: 2. til 3 sept. bli gratis uten om at folk må betale fiskekort. Men her må dere sette dere opp på liste for å bli med. Dette treffet blir det siste på Grindvoll - pga. fisket er ødelagt.

Vi kommer da til å flytte treffet til et annet vann (ca: 1 time i fra Oslo) der det er mer fisk, men mindre fisk.... Men man kan ha muligheter til å få fisk. Målet da er at treffet blir tilnærmet gratis (kost pris) og vi kommer til å kunne bruke i fra Potogbåter til kajakker og flyteringer. Men tidspunkt og sted må vi se an på til vinteren. (Hvis vi får lov til å arrangere treffet på det vannet jeg ønsker, er det aldri satt ut flyteringer der før, og her er det ingen begrensning på antall fiskere). 

Legger ut en ny tråd: Høsttreff : 2. - 3. sept.

Morten Minde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uflaks Morten!

Synes du har gjort et godt stykke arbeid med disse treffene dine!

Synd at det hele spoleres gang på gang av garnfiskere, dårlig vær, osv.osv...!

Stå på videre, men pass på å ikke hype det hele helt opp i skyene hver gang.... ;)

Mvh

Olav Grøndalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det,

Jeg har nå lagt inn årene for å prøve å få opp igjen Vassjø.

Tror at de har tatt opp muligens all fisk som har hatt stamplasser etter land. Som sakt; det klekket tusner av vulgataer og libeller, men få fisk vite seg. Kun 100 til 200 meter utpå. Ingen liv på grunnene. Det sier sitt.

Men jeg prøvde for å få opp et unikt fiskevann der vi kunne fiske stor fisk i et unikt vannområdet. Det er at en del fisk fisk igjen. Men jeg tror personlig at vannet er tilbake til 2008-2009 der de har tatt opp 70-80 prosnet av ørretpopulajon. Og ettersom de ikke har fått orden på regler etc. vil vannet være tilbake til 2007 innen neste år. Men "Fiskeforreningen" skal sette en del fisk her, men trolig blir disse også bli tatt opp med garn.

Og det er er en vekker: 5 års arbeide 4300 fisker er blitt satt over denne tiden. Og en grunneier + noen andre rovfiskere greier å ødelegge et vann på 14 dager!!!! Til informasjon til dere som ønsker å bygge opp fiskevann, da må garnfiske forbys først, derfor når det blir stor fisk kommer garna.

I alle fall kommer det til kanskje til å bli et høsttreff... Men jeg kan ikke forespeile meg noe bra fiske. 

Morten Minde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Høsttreffet 2012 er avlyst.

Jeg kommer til muligens til å arrangere et nytt treff i 2013, men i nye områder.

Men etter som at det blir e ny livssituvasjon for meg i 2013, vil det evt. bli Kun et treff Under "marginatafisket". Men i 2013 må jeg ha medhjelpere til å arrangere dette for dere. Er det neon frivillige der ute så si i fra.

Målet er at det kun skal bli fiskekort som skal betales, evt. 100 kr. i markedsføring (MF) som gjøres på Villmarksmessen og annet MF matriale.

Ny tråd vil bli laget for dette!Ellers ha en riktig god vinter.

Morten M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...