Gå til innhold

snøre kl 5


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

skulle hatt meg nytt flue snøre til slate stanga mi.

eg har hatt 2 vision snører men dem e eg ikje førnøyd me. det e alt før mye minne i snøre.

kordan snøre anbefale dokker?

hadde rio selective trout i en mørkegrønn farge for noen år sia. det va eg førnøyd me men eg finn ikke det lengre noen plasser :'(

så lure eg også på om det er bedre å kjøpe skyteklomp å skyteline i steden for ei ferdig line?

fordeler ulemper? ;D

meine eg har sport om detta før men eg klarte ikje å finne tråden igjen.

takk før svar ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg like vanlige klomper. det e vel helst fordi det er det jeg har brukt mest, hadde ett snøre me en kort å ganske tykk klomp. det var greit å kaste med sånn sett. men det var et snøre jeg fikk fordi det var så mye minne på.

har ikke hatt ett snøre me noe som har spesielt lang klomp så der skal jeg ikke utale meg noe om :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du et helt standard og anvendelig fluesnøre. Har brukt dette mye også, og er et godt fluesnøre til ørretfiske.

http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=44484

Dette er dog min favoritt for tia, men koster litt mer og har litt lengre klump og noe tynnere skyteline.

http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=59189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg like vanlige klomper. det e vel helst fordi det er det jeg har brukt mest, hadde ett snøre me en kort å ganske tykk klomp. det var greit å kaste med sånn sett. men det var et snøre jeg fikk fordi det var så mye minne på.

Med slike venner, hva skal man med fiender  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Gå for ting laget av Scientific Angler, Rio eller Cortland. (Og sikkert flere)

Disse lager snørertil andre merker etter spesifikasjoner, det være seg Guideline, Sage, Scierra etc...

Går du rett til disse "modermerkene", er man iallefall sikker på hva man får.

Støtter rådet om Scientific angler Aircel, eller helst Supra. Det finnes mange andre, men disse er "safe"  for en hyggelig pris.

Du tråkker ikke feil med Guidelinesnører heller, som sikkert er tilgjengelig i Bardu.

Liker du ikke minne, styr unna Airflo, er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å anbefale snører. Kjenner ikke stangen din, og heller ikke kastestilen selvsagt. Personlig liker jeg allroundsnører, selv om jeg har noen spesialsnører også. Litt for mange kanskje.  :-X

Skal du lade stangen raskt og fiske presist på kortere hold, så er Guideline Presentation et veldig godt snøre. Snører som egner seg på lengre hold og i ulike situasjoner, så er SA GPX og Guideline Highwater gode snører etter min erfaring. Førstnevnte har jeg brukt i mange år, og aldri sett behovet for å skifte det ut. Kjøpte imidlertid et Highwater til firerstanga og det er nok det beste snøret jeg noengang har hatt til den stanga. Lader relativt kjapt og belaster stanga jevnt og fint ved kast mellom 10 og 20 meter. Lett å kontrollere, og jeg kaster presist. Presisjon er ofte mye viktigere enn ekstreme lengder der jeg fisker.  

PS! Selv om jeg har mange innlegg her er jeg ingen ekspert på snører og har begrenset utvalget av egen vilje, men ettersom Highwater og Presentation er nevnt, så ville jeg bare legge inn noen kommentarer om disse.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snowbee XS blir ikke mye feil nei ;D

Ellers så er også Barrio liner gode og billige http://www.fishingthefly.co.uk/barrio-fly-lines.html (prisene er inkludert forsendelse, Mallard eller GT90 linene burde passe bra). Barrio linene lages også samme sted som Snowbee (i England på det som før var Partridge maskiner tror jeg).

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...