Gå til innhold
  • 0

Nymfe


nikander

Spørsmål

16 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei, hvis Montana skulle feile ( ;D) eller hvis du vil prøve noe annet er harørenymfe i str. 10-14 og Pheasant tail nymph i str. 12-14 noe som ofte funker. I noen av vannene på Blefjell med litt myrkant rundt kan sikkert også vannnymfer eller libellenymfer være fint................

Og ikke glem klassiske våtfluer; prøv en Greenwells glory i str. 12-14 du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ok takk for tipsene :) Hvilken knute bruker dere når dere knyter fluene? når jeg knyter legger nymfene seg litt til siden eller opp ned.

Det at de flyter opp ned kan du forhindre ved at når du binder dem legger du litt bly på undersiden av kroken. Det med knuter, så bruker jeg Hangmannknuten, til nesten alt. liten knute som er lett å knytte med svært bra bruddstyrke. =)

Har link her til noen knuter så kan du kikke :)

http://www.fiskersiden.no/index.php/artikler-mainmenu-114/nyttig/111-knuter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Pål Andersen

Hei, bare lurte på om noe kunne tipse meg om noen ørretnymfer som fungerer på litt sky ørret? Er på et vann oppe ved Blefjell hvor det er sky fisk fra kiloen og oppover.

Hvis det bare er fisk fra kiloen og oppover ?!! Så kan jo du vise meg vannet så skal jeg vise deg hvordan du får de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Erik Eikre

Hei, bare lurte på om noe kunne tipse meg om noen ørretnymfer som fungerer på litt sky ørret? Er på et vann oppe ved Blefjell hvor det er sky fisk fra kiloen og oppover.

Hvis det bare er fisk fra kiloen og oppover ?!! Så kan jo du vise meg vannet så skal jeg vise deg hvordan du får de :)

Haha, ikke hør på'n. Han tenker bare på å lure deg. Mye bedre om jeg får vise først.  ;D

Og jeg kommer aldri til å fortelle noen at jeg prøver buzzere først. Aldri! Sky fisk og montana og streamere... vel. Ja nei tja vel det er jo ikke mitt bord egentlig.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Pål Andersen

Gå og jobb du, jeg var fus.........

(IKKE fisk om kvelden, natta og grålysning. Og for ALL del; bruk ALDRI streaking caddis, sort woolybugger og stankelbein)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Erik Eikre

Gå og jobb du, jeg var fus.........

(IKKE fisk om kvelden, natta og grålysning. Og for ALL del; bruk ALDRI streaking caddis, sort woolybugger og stankelbein)

36.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Gå og jobb du, jeg var fus.........

(IKKE fisk om kvelden, natta og grålysning. Og for ALL del; bruk ALDRI streaking caddis, sort woolybugger og stankelbein)

36.gif

Innboksen din er full Eikre.

Men jeg vet om ett vann som ligger 50 min kjøring unna deg med store sjye fisker.

Kan byttes bort i opplæring på nymfefiske  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

hahaha aldri om jeg røper det vannet ! :D

Nåvel. Bare du får noen av de store, så får du lyst til å skryte litt og så plumper det ut. Et moderne nettsyndrom. Legg ved et bilde, og det er en eller annen rakker som kjenner igjen ett eller annet, om det så bare er ei skjeiv bjørk. Da går ryktene forterere enn anne, og neste gang er det campingplass ved vannet ditt. Toten-Lars og vennene hans, kanskje. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...