Gå til innhold

Bindestikke


C.R

Anbefalte innlegg

Skal ikke uttale meg om eikre-stikka , men om du ikke må ha stikke med 45grader kjeft , er HMH sin rimligste noe å vurdere( fast vinkling)

men til gjengjeld er det både enkelt og med bra kvalitet i alle ledd..... mener det var skitt fiske som hadde den til tusenlappen , den har egentlig utgått fra HMH.

Jeg har hatt den Anvilstikka , for det første syntes jeg vinklingen på kjeften er for bratt , fordi trådholder og saker blir dinglende tett inntil stikka. Ser du på feks dynaking trekker vise eller barracuda , ser du at skaftet til kjeften er lengere og slakkere , dette gir ett større arbeidsområde og er en befrielse under arbeidet.....

ttrekkern koster 2400kr så der sprenges også budsjettet.

eikrestikka må du skru på hver gang kroken skal løse/festes , ser i allefall slik ut.

Regal har også ei entry-line stikke i meget god kvalitet til rundt tusenlappen ( fast vinkling uten rotering) med de begrensningene det gir ,så får det bli opp til den hverenkelte å vurdere.)

Noe jeg har satt pris på i det senere med mine to stikker :

1) god arb plass rundt/nedenfor og utenforkjeften.

2) rotering 360 grader

3) ingen innstilling av kroktykkelse ( regal Revolution) gjelder alle typer Regal

4) innstillig for krokskaft i center av sin egen akse v rotering ( dynaking er meget bra på dette)

minus med Regal Revolution : matrialklemme er i veien noen ganger ( kan tas vekk men er da ikke fungsjonell til sin jobb)

Minus med Dynaking Trekker vise : For lett pedestall,Kjeften holder de aller minste krokene noe dårlig , jeg kan ha fått en kjeft med dårlig herding , og det må sies at importør byttet denne uten diskusjon når jeg nevnte det og de fikk prøve-.---- meget god service på disse stikkene hos Nordisk.

Du bør nesten prøve fysisk om mulig at krokene sitter skikkelig i den stikka du skal handle , kanskje ta og føle litt på den , du står over for en innvestering , men som også kan gi deg mange ergelser , om den ikke innfrir , det kan til og med fordyre  veldig , om du finner ut at du etter kort tid vil bytte stikke , mht tap av den du nå kjøper og mellomlegg av en dyrere/bedre.

Derfor sjekke nøye og helst prøve stikka før kjøp.

Gode bindestikker er dyre , desverre er det slik når det gjelder bindestikker at jo dyrere jo bedre , ok for den som vil legge i og har råd , dumt for de med intensjon om å starte opp med  binding-.

en standard Regal koster 2750kr , det er mye penger- men når stikkene holder livet ut ,. uten problemer og uten service , ja da er man på det nivået at man faktisk kan kalle det innvestering.

Uansett , lykke til med Stikke , håper du blir fornøyd til slutt

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for ett meget utfyllende svar og innlegg :) Mye nyttig info :)

Selv om dette blir min første stikke, har testet HMH stikka :) god sak til den prisen :) 

Men som sagt dette er en investering, dette er jo noe jeg vil bruke mye tid på :)

Lurer på om jeg skal kline til å gå for en stikke som er langt dyrere og ha den meget lenge :)

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...