Gå til innhold

Ringebu


sigfreud

Anbefalte innlegg

Hei alle.

Etter flere års lesning og over ett år som medlem så tar jeg meg bryet med å skrive et innlegg(Edit: Hadde visst ett fra før, men..). Desverre skal jeg ha og ikke gi ;-)

Vi planlegger en tur i Ringebufjellet og er på jakt etter bra elvefiske på tørt. Er det noen som kan gi et tips til noen bra elver? Har allerede hørt forskjellige ting om Imsa, men jeg ble forvirret av ulike signaler. Hva med Åstaelva eller deler av Breia?

PM meg gjerne om du vil være barmhjertig med gode råd, for dette kan bli min eneste tur og jeg frykter den blir ulykksalig om jeg blir vandrende helt vilkårlig etter blå flekker på kartet.

ALL hjelp mottas med stor takk og premieres med tilsendt bilde av all fisk som måtte bikke kiloen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kilosfisk der, men de er det nok lagt mellom. Åsta har en egen tråd som du kan lese:

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=12617.0

Breia har jeg ingen erfaring med. Men åsta er en fin elv synes jeg, selv om ikke fisken er av de største. Men det er en god del fisk der, også i vanna rundt. :)

Trådstarter mener vel muligens Åsta i Ringebu, ikke den på strekningen Øyer-Ringsaker ? Både Breia og Åsta i Ringebu er småelver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! Har vært vekke fra forumet et par dager, men ser at det er kommet flotte svar. Takker! Vi har bil og kan reise rundt omkring i området(stor radius om det finnes hete tips). Vi tenkte på ringebufjellet fordi det er forlokkende med en liten "tur" istedet for å stå skulder ved skulder med andre fiskere langs f.eks. Renas bredder, men samtidig er det jo da vanskelig å finne steder der man har sjanse på noe over 3 hekto. Idealelven nå er egentlig en som kan huse stor fisk og lite folk. Kanskje for mye forlangt sør for Finnmark ;)

Vi får utforske og komme tilbake med rapport om det ble noe bra fangst.

Takker for fine tilbakemeldinger og god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...