Gå til innhold

Anbefalinger til 1-håndsstang #8 eller #7-8 i 3-4000 kr klassen


kksebbe

Anbefalte innlegg

Hei! Er en relativt ny bruker her på forumet, men nå tenkte jeg at jeg skulle høste litt av erfaringen og kunnskapen som finnes her inne.

Jeg er som nevnt på jakt etter en ny stang til 3-4 lapper i klassen 7/8 eller 8 som jeg skal bruke til kystfiske.

fra før av har jeg to stenger, 1 Scierra 7-8 som jeg er veldig fornøyd med så lenge jeg fisker med flyteline, men når jeg bruker intermediate eller synk7 line på den føler jeg at jeg gjerne skulle hatt litt mer ryggrad og spenst.

Den andre stangen jeg har er noe ræl jeg kjøpte til 70% prisavslag på G-sport, men aksjonen er litt raskere og jeg føler den passer bedre til linene som føles litt tyngre.

Jeg tror begge stengene har toppaksjon, men har ingenting imot å prøve noe nytt.

Det hadde vært en fordel om jeg kunne brukt de nåværende linene mine på stangen

Scierra HWT v2 Synk7

Scierra HWT v2 Intermediate

Scierra HWT v2 Flyt

Scierra Flyt

Rio Outbound Flyt/Synk1

Jeg har sett litt på Guideline LPXe RS v2 og Loop Evotec SW, begge to i klasse 8.

Har dere noen tips?  ;D

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er masse anbefalinger på lpxe rs v2, så da er det fare for at jeg kanskje blir kvitt noen grunker i nærmeste fremtid. Gleder meg stort, må bare bli kvitt tennisalbuen først :(

Jeg har funnet ut at det største "problemet" med tennisalbue er at jeg kjøper alt mulig av fiskeutstyr fordi jeg synes så synd på meg selv siden jeg ikke kan fiske.

Kanskje jeg får lære opp venstrearmen til å kaste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt tanken, men jeg har nå 5er stanga liggende, så lenge det er lite vind duger den og :)

Ellers må jeg jo kjøpe nye liner og hele sulamitten, blir fort for dyrt for en student.

Men forhåpentligvis finner legene en løsning på albuen, gått med det i et halvt år nå, samtidig som jeg har fisket mye tross smerter, så det har neppe hjulpet. Men nå har jeg hatt en ganske lang pause så satser på at det er en løsning i horisonten!  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...